

Zöld Közlekedés
A Mol töltőállomásai csatlakoznak Európa egyik legnagyobb hálózatához
A Mol közép- és kelet-európai elektromos töltőinfrastruktúrája teljes egészében elérhetővé válik.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A megállapodás értelmében a társaság Mol Plugee márkanév alatt hat régiós országban – Magyarországon, Romániában, Szlovéniában, Horvátországban, Csehországban és Szlovákiában – működő 480 töltőpontja a DKV Mobility ügyfelei számára hozzáférhető lesz – tudatta az alternativenergia.hu. A DKV Mobility jelenleg közel 938 ezer elektromos töltőpontot kínál Európa-szerte, így a Mol töltőhálózata mostantól a kontinens egyik legnagyobb elektromobilitási rendszerének részévé válik – írták. A töltőpontok a DKV Mobility leányvállalata, a GreenFlux által biztosított platformon keresztül lesznek elérhetők.
Az együttműködés illeszkedik a Mol Shape Tomorrow 2030+ stratégiájához, amelynek célja a közép-európai mobilitás átalakítása, és az alternatív energiaforrások elterjesztésének elősegítése – közölték. A vállalat az elmúlt években jelentős beruházásokat hajtott végre a régió elektromos töltőállomás infrastruktúrájába, és tovább bővíti szolgáltatásait a Mol Plugee márka alatt, valamint a Mol Move digitális platformon keresztül.

Zöld Közlekedés
Mit fizet egy Tesla-tulaj? – Így alakul az elektromos autók biztosítása 2025-ben
A tisztán elektromos autókra kötött kötelező biztosítási szerződések száma éves szinten 59 százalékkal ötezer fölé nőtt január és május között, a kötelező biztosítás átlagdíja 52 ezer forint körül stagnált.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A közlemény szerint a kötelező biztosítások számának növekedése összhangban van a villanyautók elterjedésével, amelyek száma éves szinten 43 százalékkal, 77 ezer fölé nőtt – írja az alternativenergia.hu. A legtöbb kötelező biztosítást Teslákra kötötték, ezt követi a Nissan és a BMW. A tízes toplistán helyet kapott még a BYD, a Hyundai, a Volkswagen, a Renault, a Kia, a Dacia és az Opel is – közölték. A közleményben idézik Besnyő Márton ügyvezető igazgatót, aki elmondta, hogy a hagyományos, belső égésű motorral felszerelt autókhoz hasonlóan az elektromos járművek esetében is alacsony a casco aránya. A Netrisk adatai szerint 500 ilyen szerződést kötöttek május végéig, ami éves szinten 30 százalékos növekedés. A kizárólag magánszemélyek által kötött casco-szerződések átlagdíja 1,5 százalékkal 230 ezer forintra nőtt.
A szakember felhívta a figyelmet arra is, hogy bár az elektromos autókban kevesebb az alkatrész, így kevesebb lehet a meghibásodás, sok autós számára kockázatot jelent a nagyfeszültségű rendszerek – különösen az akkumulátor – esetleges hibája, főként a garanciaidőn túl. A közlemény szerint a piacon már elérhetők olyan biztosítási konstrukciók is, amelyek fedezetet nyújtanak a használt, garanciaidőn túli elektromos járművek váratlan mechanikai, elektromos vagy elektronikus meghibásodásaira – beleértve a töltőberendezést és az akkumulátort is.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Poloskák, csigák, dióburokfúrólégy? Itt a természetes védekezés eszköztára
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Pályázat indul energiatárolókra és napelemekre, részletek!
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Kritikus helyzet Parajdon: sóbánya elöntve, ivóvízhiány és ökológiai válság fenyeget
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
A nádas titkai: tonnaszámra rejtett hulladék a Tisza-tó szigetein
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
A nap ereje lenyomta az árakat – szinte fizettek, hogy fogyasszunk