Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az E-autó pályázat forrásátcsoportosításával 1,5 milliárddal több jut a vidéki vállalkozásoknak

A fővárosi cégektől 1,5 milliárd forintot csoportosítottak át az E-autó pályázat keretében, ennyivel több jut a vidéki vállalkozásoknak.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Mint fogalmaztak, “ez az igazi patrióta zöldpolitika! 30 milliárd forintos kerettel indítottuk el tavaly a vállalati e-autó támogatási programunkat”. Kiemelték: már több mint 5700 vállalkozással kötöttek szerződést, de továbbra is érdemes pályázni, mert van még fel nem használt forrás.

Ismertették: a fővárosi cégeknek szánt keret lassabban fogy, így a pénz oda kerül, ahol nagyobb az érdeklődés az autóflották zöldítésére: 1,5 milliárd forintot a vidéki vállalkozások számára csoportosítanak át. Járművenként akár 4 millió, pályázónként akár 64 millió forint támogatást ad a kormány, ezzel egyszerre segítve a környezet megóvását és a gazdaság fejlesztését – erősítette meg az EM.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a tisztán elektromos hazai autóállomány érdemben bővüljön: 2020 eleje óta már a tízszeresére nőtt Magyarországon az e-autók száma. Az idei első negyedéves gyarapodása a közel 7 ezer darabbal pedig minden idők legkedvezőbb adata volt – írta bejegyzésében az államtitkár.

Zöld Közlekedés

Elektromos autó: mikor lesz a töltés aktív pihenés?

Nem igaz, hogy a töltési idő az elektromos autók egyik legfőbb hátránya, sőt.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Zachary Shahan a CleanTechnica szerzője átfogó cikkben mutatta be napjaink elektromos autóinak legfőbb előnyeit. A téma iránt érdeklődők számára minden bizonnyal ismerős az egyik agyontárgyalt, a különféle modelleknél kiemelt tulajdonságként feltüntetett szempont: „Mennyi időbe telik a feltöltés?”. Az újságíró szerint az első és legfontosabb szempont, hogy az elektromos autózás egészen más életmódot jelent, mintha az ember valamilyen hagyományos modellt használna. Tény, hogy a töltés gyakran hosszú időt, akár órákat vesz igénybe, de a felhasználónak ezt a periódust nem kell a kocsi mellett, kezükben a töltőcsővel dönteni, ezt az időt bármi másra fordíthatja. A töltési időtartamra vonatkozó kérdés éppen emiatt kissé félrevisz, hiszen azt feltételezi, hogy egy elektromos és egy benzines autó esetében minden pontosan ugyanúgy történik.

Még ha csak autós túrákról is van szó, ahol nem szokás a normál 1-es vagy 2-es szintű töltést használni, hanem inkább a gyors töltés felé fordulunk, az emberek úgy gondolnak a 15-20 perces töltésre, mintha benzinautót tankolnának. De nem kell a töltés alatt a csatlakozó mellett ácsorogni – hívja fel a figyelmet a szerző.

A csatlakoztatás néhány pillanatba telik csupán, majd az ember elmehet mosdóba, vehet egy kávét vagy valami harapnivalót, esetleg megsétáltathatja a kocsiban utazó kutyát, kinyújtóztathatja a tagjait. Észre sem veszi, és az autó már fel is van töltve, kihúzhatja a csatlakoztatót, majd folytathatja útját. „Egészen más folyamat ez. Nem ugyanaz, mint egy fosszilis üzemanyaggal működő autó tankolása, ezért nem lehet úgy összevetni a kettőt, mintha ugyanarról lenne szó” – teszi hozzá.

Érdemes mélyebben elgondolkozni

A gyakorlatban persze nyilvánvaló, hogy az autó tényleges feltöltése egy-egy alkalommal, „nettóban” több időt vesz igénybe, Zachary Shahan szerint pedig éppen ez az a faktor, amit az emberek többsége figyelembe vesz. Ám amit a felhasználók hátránynak tartanak, valójában az elektromos autózás előnyei közé tartozik. Ráadásul a legtöbb ember számára, ha tudnak otthon vagy akár a munkahelyen tölteni, az egy évben a töltési folyamatra fordított aktív idő jelentősen lerövidül.

A szerző arra is felhívta a figyelmet: a töltési idő miatt aggódók gyakran elfelejtik, hogy hagyományos kocsival rendszeresen külön utat tesznek meg pusztán a tankolásért. Ráadásul a benzinkutak látogatása is pluszidőt jelent: az embernek nagyjából hetente be kell hajtania, kiszállnia az autóból, behelyeznie a töltőcsövet, fizetnie, majd kihajtania a benzinkútból.

Advertisement

Ha összeadjuk az egész évben az ezekre a folyamatokra fordított időt, majd összevetjük a normál töltéshez szükséges rövid csatlakoztatási és leválasztási idővel, valamint az utazások során a gyorstöltő-állomásokon eltöltött extraidővel – ami meghaladja a hagyományos, mosdós, kávézós, tankolós pihenőidőt – akkor máris sokat árnyalhatjuk az elektromos kocsik töltési idejének problematikáját. Amennyiben ugyanis az elektromosautó-tulajdonos „üres járatokban”, például otthoni filmezés vagy munka közben tudja tölteni járművét, időben még akár jobban is járhat, mint a belső égésű motorú modelleket vezetők.

Zachary Shahan szerint az otthoni töltés kényelme éppen az elektromos autózás egyik legnagyobb előnye, ugyanis feleslegessé teszi a benzinkutak látogatását. A szerző úgy látja, a legfőbb tulajdonos idővel ezt tekinti kocsija legjobb tulajdonságának. „Ironikus módon pontosan ez, a töltési és a tankolás közötti a különbség aggasztja leginkább az embereket, amikor elektromos autó vásárlásán gondolkodnak” – emeli ki.

Zachary Shahan ugyan külön nem tért ki rá: az otthoni töltést igazán a saját napelemet telepítése teheti kényelmessé és olcsóvá. Ma már teljesen bevett gyakorlat, hogy a rendszer által megtermelt energiát ne hálózatba, hanem akkumulátorba táplálják be, majd onnan a tulajdonos munka után feltöltse autóját. Ezzel jelentősen csökkenthető, sőt akár le is nullázható a betáplálási díj, valamint a hálózatra nehezedő nyomás is mérsékelhető.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák