Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az olaszországi benzinkutaknak fel kell tüntetni a hatósági árat is

Átlátható és ellenőrzött árpolitikát akar teremteni Olaszországban a Giorgia Meloni vezette kormány szerdától életbe léptetett rendelkezésével, miszerint az üzemanyag-állomásokon fel kell tüntetni a benzin és gázolaj napi átlagos árát is.

Létrehozva:

|

A benzinkutak kijelzőtábláinál azt az úgynevezett literenkénti árátlagot is ki kell írni, amelyet a környezetvédelmi minisztérium határoz meg naponta. Így a fogyasztók azonnal látják a különbséget a tárca által kalkulált összeg és a kútnál értékesített üzemanyag pillanatnyi ára között. Az intézkedést nem teljesítő kutak üzemeltetői pénzbírságot kockáztatnak, ha pedig többszörösen megsértik a rendelkezést, a hatóságok felfüggeszthetik az állomás tevékenységét hét naptól akár kilencven napig terjedő időszakra.  A kutak ellenőrzését a helyi prefektúrák végzik a pénzügyőrséggel együttműködésben.

A kormány egy úgynevezett riasztási bizottság létrehozásáról is döntött, amelynek az üzemanyagárak ellenőrzés alatt tartása mellett feladata lesz az árak okozta esetleges feszültségek kezelése is. A tervek között szerepel az autósztrádákon értékesített üzemanyag felső árhatárának megszabása is. A Meloni-kormány kedd este vezette be a törvényerejű rendeletet, miután az ünnepek alatt számos olaszországi kútnál az üzemanyagár hirtelen literenként két euró fölé emelkedett. December utolsó napjaitól a benzin ára literenként közel húsz eurócenttel nőtt. A kormányülés előtt Giorgia Meloni Giancarlo Giorgetti gazdasági miniszterrel, valamint a pénzügyőrség parancsnokával, Giuseppe Zafarana tábornokkal egyeztetett.

A rendeletet részletező közlemény szerint a kormány az üzemanyagárak átláthatóságát akarja elérni az alkalmazott árak ellenőrzésének megerősítésével. A kútüzemeltetőket tömörítő szövetség (Faib) elnöke, Giuseppe Sperduto szerint nem helyes “spekulánsokként” feltüntetni az üzemanyagtöltő állomásokat, miután az árak azt követően emelkedtek, hogy a kormány megszüntette a korábbi állami támogatási rendszert. A Faib azonnali egyeztetést sürgetett a kormánnyal. Az ukrajnai háború tavaly februári kirobbanása után az akkori – Mario Draghi vezette – kormány literenként 0,30 euróval csökkentette az üzemanyagra kivetett adók mértékét. A kedvezményt ősszel a felére csökkentették, majd január elsejétől a Meloni-kormány eltörölte. A környezetvédelmi minisztérium adatai szerint a benzin literenkénti fogyasztói árának több mint felét az adók teszik ki.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Támogatás hajtja az e-autók robbanásszerű terjedését hazánkban

Több mint 80 ezer tisztán elektromos személyautó kapott már zöld rendszámot Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az alternativenergia.hu szerint július a valaha volt harmadik legerősebb hónapnak bizonyult a hazai klímabarát flotta bővülésében. Kizárólag elektromos hajtású gépkocsikból több mint 2700, a tiszta és csendes személyautókból több mint 2500 áll forgalomba. Ennél kedvezőbb adatokat korábban csak idén márciusban és júniusban mutatott a közúti járműnyilvántartás.

A múlt havi gyarapodással 80 ezer darab fölé nőtt a tisztán elektromos személygépkocsik hazai állománya. A zöld teherautókból mostanáig több mint 6 ezret, a leginkább környezetkímélő járművekből (pl. az autóbuszokat, vontatókat is beleértve) összesen már közel 88 ezret szereltek fel világoszöld hatósági jelzéssel. A tiszta flotta 2020 eleje óta a tízszeresére nőtt Magyarországon – ismertették.

Az elmúlt hónapok rekorddöntéseihez nagyban hozzájárult a december elejéig még elérhető vállalati e-autó támogatás. A hazai cégek akár 64 millió forint állami hozzájárulást kaphatnak tisztán elektromos személygépkocsik, teherautók vagy kisbuszok beszerzéséhez – áll a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák