Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bécs teljesen elektromosra vált – postásból klímabajnok?

2025 végére Bécsben kizárólag gyalogosan, kerékpárral vagy elektromos járművekkel történik majd a postai kézbesítés, így a küldemények teljes mértékben széndioxid-mentesen jutnak el a lakosokhoz.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Bécs lesz az első európai nagyváros, ahol minden levél, csomag, reklámanyag és újság kizárólag környezetbarát módon, elektromos járművekkel vagy egyéb zéró kibocsátású eszközökkel érkezik meg a címzettekhez – tudatta az alternativenergia.hu. “A kihívásokkal teli idők ellenére is kitartunk fenntarthatósági stratégiánk mellett. A teljes bécsi kézbesítés elektromos alapokra helyezése fontos mérföldkő a klímabarát jövő felé vezető úton,, – hangsúlyozta Walter Oblin, az Osztrák Posta Zrt. vezérigazgatója. Már jelenleg is közel 700 elektromos jármű van úton Bécsben, ami az összes jármű több mint felét teszi ki. A kézbesítést a városon belül 17 levélközpont és 3 csomagelosztó bázis segíti, kiegészítve egy nagy logisztikai központtal Hagenbrunnban.

Az Osztrák Posta mintegy 32 millió eurót fordít új e-járművekre és töltőinfrastruktúra kiépítésére, hogy év végéig teljeskörűen átálljon az elektromos kézbesítésre. 2022 óta kizárólag elektromos járműveket vásárolnak, évente mintegy 1.000 új darabot. Jelenleg országszerte több mint 5.000 elektromos jármű működik a kézbesítésben, és a cél, hogy 2030-ra a teljes, 10.000 járműből álló flotta elektromos hajtású legyen. Az e-járművek működtetéséhez szükséges energiát a Posta részben saját napelemparkjaiból nyeri, amelyek 34 telephelyen találhatók, összesen több mint 18 megawatt kapacitással működnek– ez nagyjából annyi, amennyire több száz háztartásnak szüksége van. Ennek köszönhetően az Osztrák Posta az egyik legnagyobb ipari napenergia-használó Ausztriában, az energiaszolgáltatókat nem számítva. Már most képesek lennének akár 3.000 elektromos járművet kizárólag napenergiával üzemeltetni. A hosszú távú cél egy olyan e-flotta kiépítése, amely nemcsak energiafogyasztóként, hanem energiatároló és -visszatápláló egységként is működik majd, hozzájárulva az okos, fenntartható energiarendszerekhez. Így a bécsi kézbesítők hamarosan nemcsak kétszer csengetnek, hanem teljesen zéró kibocsátással, zölden érkeznek.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Évente 100 ezer elektromos autót tervez gyártani a Toyota Csehországban

Elektromos személyautókat fog gyártani a japán Toyota Csehországban.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az alternativenergia.hu közlése szerint a termelés a Toyota Motor kolíni gyárában 2028-ban indul meg, és a tervek szerint évente mintegy 100 ezer kocsit gördül le a gyártószalagokról. Kolínban jelenleg a Toyota az Aygo X és a Yaris modelleket gyártja európai értékesítésre. Az új Toyota modell a családi autótípushoz (SUV) fog tartozni, s ez lesz a japán autógyár első Európában gyártott elektromos autója. A Toyota hasonló terveiről első ízben 2023-ben jelentek meg hírek. Martin Paleska, a kolíni autógyár vezérigazgatója az e15.cz gazdasági lapnak adott interjújában azt mondta, hogy árban a széles nagyközönség számára elérhető kiskocsikról lenne szó.

A Prágától keletre fekvő Kolínban a TPCA autógyárat a kilencvenes években a japán Toyota, a francia Peugeot és a szintén francia Citroen közösen hozta létre az európai piacra szánt kiskocsik gyártására. A Toyota 2021-ben vette meg az egész gyárat, amely azóta a Toyota Motor Manufacturing Czech Republic nevet viseli. Az Európai Unióban ez a nyolcadik Toyota gyár. Tavaly a Toyota Motor éves összehasonlításban 17 százalékkal több, összesen 225 058 darab kiskocsit gyártott, konkrétan az Aygo X és a Yaris modelleket. A Yarist hibrid meghajtással is gyártják. Az üzem jelenleg 3200 embernek ad munkát.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák