Zöld Energia
Beszállhat az elektromos autóiparba az Apple
Bár egyelőre csak közvetett jelekből és névtelen források alapján lehet rá következtetni, egyre több körülmény utal arra, hogy az Apple is megpróbálkozhat az autógyártással. A Financial Times (FT) több forrása szerint is ez lehet az oka annak, hogy a cég az autóiparból érkező szakemberekkel kezdte el feltölteni a kutatási laborját.
Első ránézésre az új igazolások híre azt is jelenthetné, hogy az Apple csak a tavaly márciusban bemutatott, Carplay nevű autós szoftverét szeretné felturbózni, de a érkezők szakmai háttere nem erre utal. Megszerezték például Johann Jungwirth-et a Mercedes-Benztől, aki ugyan a beosztása alapján a Mac-rendszerek vezető mérnöke lesz, a FT szerint ő is a titokzatos kutatórészleghez került. Más források szerint nem csak az autóiparból, de a robotika területéről is próbál szakembereket felszippantani a cég.
Három hónapja azt mondtam volna, a Carplayről van szó. Ma úgy gondolom, egy autóról – mondta az egyik névtelen forrás a cég prioritásainak állítólagos megváltozásáról. Ha igazak a hírek, az egyrészt új korszakot jelenthetne az eddig főleg a számítógépek és kütyük terén mozgó cégnek. Ugyanakkor érthető lépés is volna annyiban, hogy szoftver terén a Carplay-jel már megkörnyékezték az autóipart, a lépés ennek a hardveres továbbvitele volna.
Másrészt a nagy rivális Google már decemberben megépítette a maga robotautóját, és az okosautókat – a Dolgok Internetének többi hálózatba kapcsolt okoskütyüjével együtt – a techcégek egyik legígéretesebb fejlődési irányának tartják manapság az elemzők.
forrás: index.hu
Zöld Energia
Történelmi mélyponton az áramimport: már hat hónapban 15% alá csökkent a behozatal
Októberben is 15 százalék alatt maradt az áramimport.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Kiemelték, 2013 és 2024 között egyszer sem fordult elő, ami idén már hat hónapban is, ahogy áprilistól augusztusig, úgy októberben is 15 százalék alatt alakult az importhányad a hazai villamosenergia-forgalomban – írja az alternativenergia.hu. A múlt havi 13,8 százalékos mutató kis híján 10 százalékponttal volt alacsonyabb a tavalyi tizedik havinál. Kifejtették, a megelőző tizenkét évben az is csak tizenhárom hónapban fordult elő, hogy a behozatal részesedése nem érte el a 20 százalékot, 15 százaléknál alacsonyabb havi adatra pedig 2012 óta idén tavaszig nem volt példa. Komoly fegyvertény, hogy az elmúlt hét hónap legmagasabb, és egyetlen 15 százalék feletti importarányát a szeptember hozta 16,9 százalékkal – írták a bejegyzésben.
Hozzátették, 2025 első tíz hónapjában a belföldön felhasznált áram mennyisége mintegy megegyezett a tavaly január-októberivel. Az importszaldó csökkenése tehát nem a fogyasztás változására, hanem a mintegy 10 százalékkal megnövekedett hazai áramtermelésre vezethető vissza. A magyarországi megújuló kapacitás idén őszre meghaladta a 9 gigawattot. A zöldenergia-termelők az áramrendszer beépített teljesítményének közel 60 százalékát adják. A tárolási képességek folyamatos bővítésével tesznek azért, hogy az időjárásfüggő forrásból származó áramot a délutáni-esti fogyasztási csúcsidőszakra félre lehessen tenni, ezzel is költséges importot váltva ki – tájékoztatott az EM.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia23 óra telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés