Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Beszállhat az elektromos autóiparba az Apple

Létrehozva:

|

Bár egyelőre csak közvetett jelekből és névtelen források alapján lehet rá következtetni, egyre több körülmény utal arra, hogy az Apple is megpróbálkozhat az autógyártással. A Financial Times (FT) több forrása szerint is ez lehet az oka annak, hogy a cég az autóiparból érkező szakemberekkel kezdte el feltölteni a kutatási laborját.

Első ránézésre az új igazolások híre azt is jelenthetné, hogy az Apple csak a tavaly márciusban bemutatott, Carplay nevű autós szoftverét szeretné felturbózni, de a érkezők szakmai háttere nem erre utal. Megszerezték például Johann Jungwirth-et a Mercedes-Benztől, aki ugyan a beosztása alapján a Mac-rendszerek vezető mérnöke lesz, a FT szerint ő is a titokzatos kutatórészleghez került. Más források szerint nem csak az autóiparból, de a robotika területéről is próbál szakembereket felszippantani a cég.

Három hónapja azt mondtam volna, a Carplayről van szó. Ma úgy gondolom, egy autóról – mondta az egyik névtelen forrás a cég prioritásainak állítólagos megváltozásáról. Ha igazak a hírek, az egyrészt új korszakot jelenthetne az eddig főleg a számítógépek és kütyük terén mozgó cégnek. Ugyanakkor érthető lépés is volna annyiban, hogy szoftver terén a Carplay-jel már megkörnyékezték az autóipart, a lépés ennek a hardveres továbbvitele volna.

Másrészt a nagy rivális Google már decemberben megépítette a maga robotautóját, és az okosautókat – a Dolgok Internetének többi hálózatba kapcsolt okoskütyüjével együtt – a techcégek egyik legígéretesebb fejlődési irányának tartják manapság az elemzők.

forrás: index.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Új típusú energiatárolót dolgoztak ki

A spanyol kutatók egyelőre egy prototípust hoztak létre az új technológia segítségével.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spanyol kutatók olyan új hőenergia-tároló rendszert (TES) terveztek, amely termoelektromos hőszivattyút (TEHP) használ az áram hővé történő átalakításához – számol be a PV Magazine. A hőszivattyút a változó vezetőképességű hőcsövek alternatívájaként használják.

Az újszerű kialakítás négy fő komponenst tartalmaz, nevezetesen egy termoelektromos hőszivattyúrendszert, egy elektromos ellenállást, egy TES-ciklust, valamint egy nyílt hurkot, amelyben a levegő a hőátadó közeg. A rendszer levegőjét a termoelektromos hőszivattyú melegíti fel, amely termoelektromos modulokat használ, kiegészítve az elektromos ellenállással.

A berendezés termoelektromos része hat TEHP-blokkból épül fel. Az első három egyfokozatú termoelektromos hőszivattyú (OTEHP) konfigurációt alkalmaz, mindegyik egy-egy TEM-et használ, mindkét oldalon egy-egy hőcserélővel. A következő három blokk kétfokozatú hőelektromos hőszivattyú (TTEHP), piramis alakú konfigurációval. Ennek a köztes hőcserélőnek a kialakítása egy nagyhatékonyságú, négy hőcsőből álló rendszert használ, amelyben munkafolyadékként víz van. A hőátadás az első fokozatból a második fokozatba ezeken a csöveken keresztül, a víz halmazállapot-változása révén történik.

A kutatók egy rendszerprototípust is létrehoztak, amelyen 45 forgatókönyvet teszteltek különböző feszültségekkel, bemeneti hőmérsékletekkel, illetve és légáramlási sebességekkel. A feszültségek 4, 6, 8 vagy 10 volt, a bemeneti hőmérséklet 120, 160 vagy 200 Celsius-fok, a légáramlási sebesség pedig 13, 18 vagy 23 köbméter per óra volt, utóbbi esetén 655,5 wattnyi hőt termeltek 1,35 COP mellett.

A kifejlesztett TEHP-rendszer integrálása egy elektromos ellenálláson alapuló hőenergiatároló rendszer töltési folyamatába 15, illetve 30 százalékkal növeli az energiaátalakítás hatékonyságát 120 és 200 Celsius-fok közötti energiatárolási hőmérséklet esetén. A javasolt rendszerkonfiguráció 135 Celsius-fokon 112,6 százalékos hatásfokot érhet el. A csapat következő céljai között szerepel, hogy a rendszer viselkedését változó hidegforrás-hőmérséklet esetén is teszteljék.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!