

Zöld Közlekedés
Csehországban építi első elektromosautó-üzemét Európában a Toyota
Elektromos autókat fog gyártani a japán Toyota Csehországban.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Toyotának ez lesz az első elektromos kocsikat gyártó üzeme Európában – közölte az alternativenergia.hu. A cseh kormány 64 millió eurós támogatást nyújt a befektetéshez. A Toyota már működő kolíni üzemében, ahol évente mintegy 220 000 kiskocsit gyártanak, jelenleg 3200 ember dolgozik. Az új üzemben további 245 ember kap munkát. Részleteket az új üzemrészről, milyen modelleket és hány autót fognak gyártani, egyelőre nem hoztak nyilvánosságra.
Az autóipar a cseh bruttó hazai termék (GDP) mintegy 10 százalékát termeli meg, ezért fejlesztése nagyon fontos – mutatott rá Fiala. Csehországban jelenleg három autógyár működik: a Skoda Auto Mladá Boleslavban, a Hyundai az észak-morvaországi Nosovicében és a kolíni Toyota autógyár. A kolíni üzemet a Toyota, a Peugeot és a Citroen közösen alapította 2005-ben és kiskocsikat gyártottak az európai piacra. A Toyota 2021-ben vette meg az üzemet partnereitől. A gyár tavaly 225 000 kiskocsit gyártott, Yaris és az Aygo X modelleket.

Zöld Közlekedés
Két kerék, egy város: kerékpársztrádák újítják meg Budapest közlekedését
Három kerékpáros főútvonal megvalósítását előkészítő támogatási szerződéseket írt alá Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Irányító Hatóság.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A támogatási szerződések lehetővé tesznek két, összesen 6 milliárd forintos beruházást, melyek célja, hogy biztonságos, vonzó és zöld alternatívát kínáljanak a városi közlekedésben – tudatta az alternativenergia.hu. A Váci-Üllői úti bringasztráda támogatási szerződése 1,5 milliárd forintot, a nagykörúti bringasztráda támogatási szerződése pedig 4,5 milliárd forintot biztosít. Az Üllői út és a Váci út kulcsfontosságú sugárirányú útvonalak, amelyek összekötik a belvárost a külső kerületekkel. A fejlesztések összhangban állnak a Budapesti Mobilitási Terv irányelveivel és a közlekedésbiztonsági stratégiával, valamint hozzájárulnak a környezeti terhelés és a városi zajszennyezés mérsékléséhez. A Nagykörúton a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között mindkét oldalon kialakítják az akadálymentes, biztonságos gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeit, rendezett körülményeket teremtenek az üzletek árufeltöltéséhez, továbbá elvégzik a beavatkozásokhoz közvetlenül kapcsolódó zöldfelületek megújítását és bővítését.
A bringasztráda kialakítása mellett elkezdődhet például fasorok és gyalogos burkolatok megújítása is. A fejlesztés célja, hogy a mindennapi kerékpározást biztonságosabbá és vonzóbbá tegye.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Mérnöki csoda, természetes megoldás: 40 éves a Balaton védőbástyája
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Ősi kőzetek árulták el: 410 millió éve vált oxigéndússá a Föld légköre
-
Zöld Közlekedés2 nap telt el a létrehozás óta
400 km/órás álomvasút és zöld technológia: így formálja át a jövőt az orosz vasútfejlesztés
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Erdőtüzek után: Spanyolország hadat üzen a klímavészhelyzetnek