Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

E-mobilitási robbanás Szegeden – a jövő autói és versenyhősei egy helyen!

A világ legextrémebb elektromos versenyautóit is bemutatják szeptember 14-én a szegedi E Street Parade-on.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A látogatók az iparág legújabb innovációival, valamint az elektromos hajtású járművek és a fenntartható közlekedés jövőjével is megismerkedhetnek – tájékoztat az alternativenergia.hu. A közlemény szerint Szeged Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő technológiai és fenntarthatósági központja. Az egyetemi kutatások, az elektromos autógyártáshoz kapcsolódó fejlesztések és a város fenntarthatósági törekvései tökéletes hátteret biztosítanak az ország legnagyobb elektromobilitási eseménye, az E Street Parade számára. Az ingyenesen látogatható rendezvény kiállításán a legújabb autók, motorok és alternatív hajtású járművek, köztük extrém versenyjárművek szerepelnek. Itt tartják a Gokartszlalom Nagydíjat, az új szakág bemutatkozó versenyét, amely egyben előválogatója is a 2026-os FIA Motorsport Games junior kategóriájának – írták.

A pódiumbeszélgetéseken és szakmai előadásokon autóipari szakértők, autóversenyzők is szerepelnek. Az eseményen vendégül látják – mások mellett – Nick Heidfeldet, a BMW és Renault Formula 1-es, valamint egykori Formula E pilótáját, és a négyszeres Le Mans győztes Sebastian Buemi-t, a Formula E és a World Endurance Championship (WEC) többszörös bajnokát. Az eseményen a legfiatalabbak is kipróbálhatják az elektromos gokartokat és motorokat. Az autókiállításnak és a kísérő programoknak a Széchenyi tér ad helyet, míg a bemutatók és a versenyprogramok a város Tisza-parti részén, a Huszár Mátyás rakparton zajlanak majd – áll a közleményben.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Magyar álláspont érvényesült a Műszaki Alkalmassági Csomag tárgyalásán

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A közlemény szerint elfogadta az Európai Unió Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanácsa december 4-i ülésén a Műszaki Alkalmassági Csomagnál az időszakos műszaki vizsgálatokra vonatkozó tagállami megközelítéseket – írja az alternativenergia.hu. Az Európai Bizottság javaslata ellenére ezzel a tanács hivatalosan is elutasította a 10 évnél idősebb személy- és kisteherautók évenkénti vizsgáztatását, így lehetőség adódik arra, hogy megmaradjon a kétéves vizsgáztatási periódus. Mindez jelentős könnyebbséget jelent a magyar gépjárműtulajdonosoknak. Kiemelték, hogy Magyarország üdvözölte és támogatta a Műszaki Alkalmassági Csomag esetében az ülésre benyújtott általános megközelítéseket, amelyek jelentős előrelépést jelentenek a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a digitalizáció terén azzal együtt, hogy a végleges tervezetből kikerültek a korábbiakban megfogalmazott aggályos részek. Magyarország számára sarkalatos pont volt, hogy az eredeti bizottsági javaslathoz képest, az “általános megközelítés” dokumentumában a szövegből törölték a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsik esetében az évenkénti jármű-műszaki vizsgálatok megkövetelését.

Az Európai Unióban jelenleg megkövetelt kétéves periódus helyett bevezetendő évenkénti időszakos vizsgálat jelentős költségeket rótt volna a polgárokra anélkül, hogy kellőképpen megalapozott közúti biztonságra vagy légszennyezésre vonatkozó előnyökkel járna. Így különösen megnyugtató Magyarország számára, hogy a szövegből törölték a kötelező éves vizsgálatokat a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsiknál, továbbá, hogy a kistehergépkocsikra vonatkozó kibocsátásvizsgálatok éves bevezetését elhagyták. Fontos ugyanakkor, hogy a mostani döntés a tanács álláspontja – ami Magyarország és a tagállamok szakmai álláspontját tükrözi –, a végleges jogszabályt azonban az Európai Parlament alkothatja meg, ebben a folyamatban a műszaki vizsgáztatás gyakoriságának kérdésköre ismételten előjöhet. Ebben az esetben az Építési és Közlekedési Minisztérium ugyanúgy képviseli a magyar álláspontot, ahogy eddig is – olvasható az ÉKM közleményében.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák