Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Egymillió Tesla 2025-re? Sőt, annál is több

Létrehozva:

|

Nem tart a konkurenciától, tíz év múlva már milliós nagyságrendben gyártana autókat Elon Musk. A Tesla vezére ezt a Detroiti Autószalonon mondta, Michiganben, ahol eddig nem sok siker termett a márkának.

Annak ellenére, hogy a Model S utáni nagy dobásra még mindig várunk, a Detroiti Autószalon egyik legtöbbet hivatkozott szereplője Elon Must lett. Musk közismerten nem egy mellébeszélős cégvezér, egyenes és merész karaktere miatt a sajtó sokszor Vasemberként említi, a Marvel képregénykaraktere után. Szóval ez a rendkívül sikeres üzletember/mérnök/feltaláló mondott olyat Detroitban, hogy 2025-re milliós nagyságrendben gyártana autót a Tesla, amivel a gyár tíz év múlva kb. akkora lenne, mint amekkora ma a BMW. Ha valakinek nem lenne meg: a Tesla Motors az a különutas autógyár Kaliforniából, amely jelenleg egyetlen forgalmazott modelljével, a Model S-sel megalkotta a tömeggyártású elektromos prémiumautó fogalmát. A Model S bár nagy siker lett, tavaly mindössze 33 ezret adtak el belőle, az idei terv pedig ennek a másfélszerese. A növekedés sok tényező függvénye, ezekről is beszélt Musk.

Musk elmondta, hogy több összeszerelő üzemre lesz szükségük, amikor az eladások elérik az évi félmilliót. A Tesla jelenleg csak Kaliforniában, Fremontban gyárt járműveket, de a tervek közt már ott van egy újabb gyár Kínában. Emellett már épül a neveadai Gigafactory, minden idők legnagyobb akkumulátorgyára, amellyel sikerül legalább harminc százalékot faragniuk az akkumulátor-előállítás költségén. Beszélt a konkurenciáról is, s mint mondta, az új villanyautókat nem érzi közvetlen kihívónak, hiszen idővel úgy is minden autó elektromos lesz. Amikor a Detroit Free Press megkérdezte Musktól, hogy lát-e arra esélyt, hogy Detroitban gyártson a Tesla, nem zárta ki a lehetőségét. Ehhez persze nem lenne rossz lépés Michigantől, ha elállna a terjeszkedésük útjából. Az államban ugyanis nem engedélyezett, hogy egy autógyártó közvetlen értékesítse autóit a vevőknek, ami szembe megy a Tesla gyakorlatával.

Az új modellek és a termelés növelése azonban nem feltétlenül lesz elég. Musk aggódik az Amerikában felpörgött palaolaj kitermelés miatt, amely – amellett, hogy a termelés módja miatt nagyon környezetgyilkos – lent tartja az üzemanyagok árát az USA-ban, így a vásárlók a közeljövőben pusztán spórolás miatt aligha lesznek motiváltak, hogy villanyos autót vegyenek.

forrás: totalcar.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Befejeződött a tesztüzem – jól vizsgázott a forgalomban az új magyar elektromos midibusz

Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a legújabb magyar elektromos midibusz.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Ez volt az első alkalom, hogy menetrendszerinti járatként közlekedett az új e-busz, a város minden pontján találkozhattak vele az utasok. A GANZ-SOR voltaképpen hazai terepen volt, hiszen a bajai GTKB Kft.-nél magyar mérnökök, régi Ganz-osok fejlesztették ki a jármű szívét, az elektromos hajtást, valamint a szoftverfejlesztési feladatokat is ők látták el. Jól vizsgázott az új hazai elektromos midibusz. A magyar-cseh együttműködésben megvalósult GANZ-SOR EBN8 az eredetileg tervezett három hét helyett öt héten keresztül rótta Baja útjait. A tesztüzem alatt a jármű 5800 kilométert tett meg, nagyjából 8000 utast szállított menetrend szerint. Baján a tömegközlekedés ingyenes, így az utasoknak nem kell jegyet váltaniuk a járatokra. A midibuszt minden járaton és útvonalon kipróbálhatták a közlekedők és az üzemeltető sokrétű tapasztalatokat gyűjthetett.

Ez volt a busz első éles bevetése, valódi személyforgalomban, valódi üzemeltetővel és utasokkal. A midibuszt kipróbálhattuk fagyban, esőben és enyhe tavaszi időben, szűk utcákon és főutakon, erős forgalmú és csendesebb napokon is, vagyis változatos körülmények között zajlott a tesztüzem. Sok információt és hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk. A tesztidőszak összességében rendben zajlott le, a busz minden nap dolgozott, nem volt olyan esemény, hogy ki kellett volna állnia a forgalomból – mondta Pencz Rudolf, a járművet gyártó GTKB Kft. ügyvezetője.

A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a hazai fejlesztésű akkumulátor tesztelésére, amely beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A hatótáv is szépen visszaigazolta az előzetes várakozásokat, a legszigorúbb fagyban is. A busz töltése a gyártó telephelyén, saját fejlesztésű, CCS2 szabvány szerinti töltőberendezésével történt. Az üzemeltető a tesztidőszak végén jegyzőkönyvben összegezte tapasztalatait, amelyben az objektív tapasztalatok mellett az autóbuszvezetők szubjektív értékeléseit is bemutatták. Különösen pozitívan emelték ki a busz motorerejét, dinamikáját, stabilitását, fordulékonyságát, fényszórói fényerejét. A buszvezetők egyébként kifejezetten kedvelték az új járművet, melyet „Picur”-nak neveztek el. Emellett az utazóközönségtől is csupa pozitív visszajelzés érkezett a járműről.

A tapasztalatok birtokában kisebb finomhangolásokat végzünk a szoftverbeállításokon, majd jöhet a következő etap: a jármű állandó forgalomba állítása és a sorozatgyártás elindítása – tette hozzá az ügyvezető.

A nyolc méter hosszú, 16 ülőhellyel rendelkező, alacsonypadlós elektromos midibuszt 2024 nyarán mutatta be a GTKB (Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft.), amikor az megkapta a típusengedélyt. A prototípus jármű forgalombahelyezése októberben történt meg. A GTKB Kft. végezte az elektromos hajtás kifejlesztését, míg a cseh SOR a kocsiszekrényt alkotta meg. A 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, amely plug-in technológiával és pantográfos oszloptöltőről (OppCharge) egyaránt tölthető. A busz egyetlen feltöltéssel mintegy 270 kilométer megtételére képes.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák