Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Egymillió Tesla 2025-re? Sőt, annál is több

Létrehozva:

|

Nem tart a konkurenciától, tíz év múlva már milliós nagyságrendben gyártana autókat Elon Musk. A Tesla vezére ezt a Detroiti Autószalonon mondta, Michiganben, ahol eddig nem sok siker termett a márkának.

Annak ellenére, hogy a Model S utáni nagy dobásra még mindig várunk, a Detroiti Autószalon egyik legtöbbet hivatkozott szereplője Elon Must lett. Musk közismerten nem egy mellébeszélős cégvezér, egyenes és merész karaktere miatt a sajtó sokszor Vasemberként említi, a Marvel képregénykaraktere után. Szóval ez a rendkívül sikeres üzletember/mérnök/feltaláló mondott olyat Detroitban, hogy 2025-re milliós nagyságrendben gyártana autót a Tesla, amivel a gyár tíz év múlva kb. akkora lenne, mint amekkora ma a BMW. Ha valakinek nem lenne meg: a Tesla Motors az a különutas autógyár Kaliforniából, amely jelenleg egyetlen forgalmazott modelljével, a Model S-sel megalkotta a tömeggyártású elektromos prémiumautó fogalmát. A Model S bár nagy siker lett, tavaly mindössze 33 ezret adtak el belőle, az idei terv pedig ennek a másfélszerese. A növekedés sok tényező függvénye, ezekről is beszélt Musk.

Musk elmondta, hogy több összeszerelő üzemre lesz szükségük, amikor az eladások elérik az évi félmilliót. A Tesla jelenleg csak Kaliforniában, Fremontban gyárt járműveket, de a tervek közt már ott van egy újabb gyár Kínában. Emellett már épül a neveadai Gigafactory, minden idők legnagyobb akkumulátorgyára, amellyel sikerül legalább harminc százalékot faragniuk az akkumulátor-előállítás költségén. Beszélt a konkurenciáról is, s mint mondta, az új villanyautókat nem érzi közvetlen kihívónak, hiszen idővel úgy is minden autó elektromos lesz. Amikor a Detroit Free Press megkérdezte Musktól, hogy lát-e arra esélyt, hogy Detroitban gyártson a Tesla, nem zárta ki a lehetőségét. Ehhez persze nem lenne rossz lépés Michigantől, ha elállna a terjeszkedésük útjából. Az államban ugyanis nem engedélyezett, hogy egy autógyártó közvetlen értékesítse autóit a vevőknek, ami szembe megy a Tesla gyakorlatával.

Az új modellek és a termelés növelése azonban nem feltétlenül lesz elég. Musk aggódik az Amerikában felpörgött palaolaj kitermelés miatt, amely – amellett, hogy a termelés módja miatt nagyon környezetgyilkos – lent tartja az üzemanyagok árát az USA-ban, így a vásárlók a közeljövőben pusztán spórolás miatt aligha lesznek motiváltak, hogy villanyos autót vegyenek.

forrás: totalcar.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Hidrogénhajtású kukásautót tesztelnek Bécsben

A Duna-szigeten kezdték el tesztelni az osztrák főváros első hidrogénhajtású hulladékgyűjtő járművét.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az elektromos kukásautóhoz képest kétszer akkora távot tud megtenni és gyorsabb a tankolása is. Mindkét haszongépjármű-típus tesztjét tudományosan követik. Melyik a jobb – az elektromos vagy a hidrogénhajtású? – a kérdés nem csak a személyautóknál, de a nehézgépjárműveknél is aktuális. Hogy választ kapjon a kérdésre, az osztrák főváros a meglévő két elektromos kukásautó mellett a napokban egy hidrogénhajtású hulladékgyűjtő jármű tesztjét is megkezdte. A forradalmi kukásautó a Duna-szigetet járja, és a kommunális hulladék valamint a sárga kukák ürítését végzik vele. A csupán prototípusként létező jármű egyik előnye – az alváz a Mercedestől, a felépítmény a Stummertől van –, hogy a vezetőfülke alacsonyan van, így a sofőr pontosan látja, van-e gyalogos, biciklis az induló jármű előtt. Különösen fontos szempont ez, mivel a Duna-sziget a bécsiek egyik kedvelt pihenőhelye, ahova sokan járnak sétálni, biciklizni, futni.

A 85 kilowattórás akkumulátort menet közben két, egyenként 30 kilowattos üzemanyagcella tölti. Nemcsak a jármű meghajtása, de a hulladékgyűjtő edények kiürítése és a hulladék tömörítése is elektromosan zajlik. A 17 tonna önsúlyú jármű 23 köbméternyi szemetet tud begyűjteni és körülbelül 160 kilométer a gyűjtőjárata hossza. Ezzel kétszer akkora területet tud ellátni, mint a Bécsi Köztisztasági Vállalat elektromos kukásautója és gyorsabb a tankolása is. A hidrogénhajtású kukásautó egy dízeles járművet váltott le, így sokkal csendesebb, tisztább és biztonságosabb, mint hagyományos elődje. Tankolni a Wien Energie Floridsdorfban található hidrogénkútjához jár, ahol zöldhidrogénnel töltik fel.

A tesztüzemet a Bécsi Műszaki Egyetem követi nyomon, hogy a végén eldönthessék, az elektromos vagy a hidrogénhajtású kukásautó praktikusabb-e Bécs számára. Vizsgálják a járművek és az akkumulátorok viselkedését küldönböző hőmérsékleteknél, különböző távokon illetve különböző típusú hulladékok esetén. Az osztrák főváros célja, hogy lehetőség szerint már 2030 előtt klímasemlegesre cserélje a város 3.100 járműből álló járműparkját. Az alternatív hajtású járművekre váltás különösen a haszon- és nehézgépjárművek esetén jelent nagy kihívást.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!