Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Egyre több elektromos cégautó lesz az utakon

Létrehozva:

|

Németországban 2020-ra egymillió e-autó üzembe helyezését célozták meg. Az átállásból az SAP szoftveróriás is kiveszi a részét.

Bejelentésük szerint a vállalatuknál minden ötödik cégautóra jogosult elektromos autót fog vezetni. A flotta átállását 2020-ra tervezik, amely 5 ezer e-autó beszerzését jelenti addigra világszerte. Jelenleg 170 ilyen járművet hajtanak a dolgozóik.

A szoftvergyártónak jelenleg 22 ezres vállalati flottája van, amely a cég összesített szén-dioxid kibocsátásának a negyedéért felelős. Ezt szeretnék lecsökkenteni. A meglévő elektromos autókat egyébként már most megújuló forrásból származó árammal töltik, illetve különböző ösztönzőkkel támogatják a munkatársakat, hogy környezetbarát kocsikat válasszanak.
Az átállást saját fejlesztésű rendszerrel is segítenék, amely a célhoz legközelebb eső, megfelelő e-töltőponthoz navigálja a sofőrt, illetve az alkalmazásuk töltési adatokat is mutat az autósnak.

A német kormány is támogatja az e-autót

Advertisement

A németek 2020-ra egymillió ilyen járművet szeretnének az utakon. Áramfelhasználás szempontjából ez a terhelés megegyezne az ország energiafogyasztásának egy százalékával.

„Ha Németországban a vállalati flották ötöde árammal működne, akkor a jövőben 2,5 millió e-autó járna az utakon” – mondta Henning Kagermann, a Nemzeti Elektromobilitás Platform vezetője, a szoftvercég korábbi vezére.
Munkanap – újratöltés nélkül

Advertisement

A technológia terjedésének egyik legnagyobb akadályaként a korlátozott hatótávolságot szokták említeni. De a vállalat által végzett felmérés megmutatta, hogy a munkavállalóik 90 százaléka egy napon belül kevesebb mint 100 kilométert közlekedik. Ezt a távot pedig a mostani technológiával működő e-autók is simán, újratöltés nélkül teljesítik.

Magyarországon is egyre több az e-töltőállomás

Advertisement

Május végén újabb négy elektromos töltőberendezést helyezett üzembe az ELMŰ-ÉMÁSZ a WestEnd CityCenter parkolóházában, ezzel 39-re bővült a Társaságcsoport által működtetett berendezések száma.

Az egyre kiterjedtebb töltő-infrastruktúrának is köszönhető, hogy a közelmúltban megrendezett eTourEurope elektromosautó-rali útvonalában Budapest is szerepelt.
A hat nemzetet képviselő, Tesla és Peugeot elektromos autókból, valamint egy Fine Mobile TWIKE háromkerekű járműből álló flotta Münchenből indult, és kilenc nap alatt 4200 kilométert tett meg. Az elektromos mobilitást népszerűsítő túra során kilenc fővárost érintettek a résztvevők.

Advertisement

A budapesti állomáson az ELMŰ-ÉMÁSZ ingyenesen bocsátotta az e-autósok rendelkezésére a székházában felállított mobil töltőoszlopokat és a következő szakaszhoz szükséges energiát.

forrás: fn.hir24.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

400 km/órás álomvasút és zöld technológia: így formálja át a jövőt az orosz vasútfejlesztés

Jövőre megkezdődik az első orosz hidrogénüzemű vonat menettesztelése a Szahalin félszigeten.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A TMH a héten mutatta be a nagy közönégnek az orosz járműipar első hidrogénüzemű személyvonat koncepcióját – írja az alternativenergia.hu. A TMH, az Oroszországi Vasutak (RZSD), a Roszatom állami nukleáris energetikai vállalat és a szahalini önkormányzat összefogásával fejlesztett vonatokat két- és háromkocsis változatban tervezik, ezek egymással összekapcsolhatók. A háromkocsis vonat menettávolsága a gyártó tájékoztatója szerint hidrogénnel 487 kilométer, az energiatárolókkal pedig további 40 kilométer, a kétkocsisé hidrogénnel 725 kilométer, az energiatárolókkal 80 kilométer lesz. “A tervek szerint januárra kell megkapnunk az egész rendszert. A vonat műszaki megoldásainak tervezői dokumentációja lezárult, hozzákezdtünk a karosszéria megépítéséhez. Számításaink szerint a tesztelését a következő év végéig megkezdjük” – mondta Lipa az MTI-nek a kipróbálás ütemezésére vonatkozó kérdésére.

Oleg Belozjorov, az RZSD vezérigazgatója a szentpétervári fórumon pénteken azt hangoztatta, hogy a Moszkva és az orosz “északi főváros” között kiépítendő nagysebességű vasúti pályán a vonatokat a jövőben mozdonyvezető nélkül fogják járatni, a vonatot mesterséges intelligencia fogja irányítani. Belozjorov bejelentette, hogy a napokban megkezdődik Belij Krecset (Fehér Vadászsólyom) névre keresztelt szerelvények összeszerelése a Szinara csoporthoz tartozó Uralszkije Lokomotyivi üzemében. Oroszország leendő leggyorsabb vonata a várakozások szerint elérheti az óránkénti 400 kilométeres csúcssebességet. Az expón a Nacprojektsztroj holding bemutatta a vonat közlekedéséhez szükséges NGP 4.0-s ballasztmentes pályarendszerhez készült, nagyszilárdságú, előfeszített vasbeton sínlemezét, amelynek gyártását jövő tavasszal kezdik, a sorozatgyártására a harmadik negyedévben térnek át.

A héten jelentették be, hogy az RZSD Novokuznyeckből megkapta az Jevraz bányászati és fémipari vállalattól az első, hétezer tonnányi szállítmányt lefektetendő sínekből. A Moszkva-Szentpétervár nagysebességű vasútvonal első szakaszához több mint 160 ezer tonna sínterméket terveznek felhasználni. Az első szakaszt 2028-ra tervezik üzembe helyezni. Az utazás Moszkva központjából Szentpétervárra két és egy negyed óra lesz. A leggyorsabb vasúti összeköttetést eddig a 2009 óta működő, 250 kilométeres sebességet meghaladni képes, a Siemens által legyártott Szapszan (Vándorsólyom) villamos motorvonat biztosította, amely a 650 kilométeres távolságot három és háromegyed óra alatt teszi meg.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák