Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos autó töltőállomást telepítettek a Mount Everestre

A napelemes töltőállomás egy nagyobb, Szecsuan és Tibet közötti töltési infrastruktúra része.

Létrehozva:

|

A kínai Aiko Solar 150 kW-os napelemes fedett parkolót helyezett üzembe a Mount Everesten, a létesítményhez egy 200 kWh-s energiatároló rendszer is kapcsolódik – számol be a PV Magazine. A töltőként funkcionáló kocsibeálló 4300 méteres tengerszint feletti magasságban található. „A töltőállomást egy 20 parkolóhelyet befogadó szerkezettel tervezték meg, amelyhez 3 fő töltő és 4,6 kW-os gyorstöltő tartozik” – mondta az Aiko Solar szóvivője, megjegyezve, hogy a napelemes rendszer nem kapcsolódik a hálózatra. „A kocsibeálló szerkezetébe napelemeket integráltunk a hely és a hatékonyság maximalizálása érdekében” – tette hozzá. A vállalat szerint a rendszer a legmagasabban elhelyezkedő napenergiával működő szupertöltő állomás a világon. A létesítményt egy Szecsuan és Tibet közötti zöld szupertöltő útvonal részeként építették ki. A folyosó célja, hogy évente több mint 1 millió turistát támogasson, és csökkentse az elektromos járművek tulajdonosainak hatótávolsággal kapcsolatos aggodalmát ebben a magasan fekvő, korlátozott töltési infrastruktúrájú régióban.

A napelemes rendszer az Aiko Solar 23,9%-os hatásfokú, bifaciális, kettős üvegezésű moduljait használja, az invertereket a Huawei gyártotta. Az Aiko Solar szerint a 4300 méteres tengerszint feletti magasságban lévő feltöltőállomás építése jelentős logisztikai kihívásokat jelentett. Az elszigetelt elhelyezkedés megnehezítette a szállítás koordinálását, különösen az olyan speciális berendezések esetében, mint a targoncák. „Emellett a zord környezeti feltételek, beleértve a kiszámíthatatlan időjárást, mint például a jégeső, a viharok és a hó, tovább bonyolították a folyamatot” – mondta a szóvivő.

A nagy tengerszint feletti magasság oxigénhiányt és szélsőséges hőmérséklet-ingadozást jelentett, ami megnehezítette a személyzet dolgát és a berendezések kezelését. A vállalat szerint az építés minden egyes fázisa gondos tervezést és a nehéz körülményekhez való alkalmazkodást igényelt. A felhasznált napelemek illeszkednek ehhez az extrém környezethez: repedésállók, magas hatásfokúak, és ellenállóak az UV-sugárzással, illetve a hideggel szemben.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Tesla, BYD, Volvo a dobogón – tarol a vállalati elektromosautó-program Magyarországon

Több mint ötezer elektromos gépjármű után fizettek ki támogatást a vállalkozásoknak.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az alternativenergia.hu bejegyzése szerint a hazai cégek tisztán elektromos hajtású személyautó, tehergépkocsi vagy kisbusz beszerzéséhez kaphatnak állami hozzájárulást. Mostanáig 4467 pályázónak utaltak el 19,4 milliárd forintot 5002 környezetkímélő jármű megvásárlásához – emelték ki, hozzátéve, hogy a lehetőség decemberig még elérhető, a nyertesek flottájuk zöldítésével üzemeltetési költségeket takaríthatnak meg. Mint írták, a vállalati e-autó program 30 milliárd forintos keretösszegéből 28,2 milliárd forintra kötöttek eddig támogatási szerződéseket. A kifizetéseknél a BYD után a második márka, a Tesla is elérte az ezres darabszámot; a típusok kedveltségi rangsorában a két gyártó termékei (Tesla Model Y (622 darab) és Model 3 (378), BYD ATTO 3 (416), Seal (287) és Dolphin (222) mellé csak a Volvo EX30 fért be az első hatba (339) – fejtették ki.

Közölték azt is, hogy a leginkább klímabarát gépkocsik hazai állománya 2020 óta a tízszeresére nőtt Magyarországon, és a céges vásárlások ösztönzésének is köszönhető, hogy idén februártól júliusig minden hónapban több kizárólag elektromos jármű kapott zöld rendszámot, mint bármikor korábban. Az időarányos előrehaladás alapján jó eséllyel megdől a tavalyi 22 ezres éves forgalomba helyezési rekord – vélte a tárca a közösségi oldalán olvasható bejegyzésében.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák