Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos autó töltőállomást telepítettek a Mount Everestre

A napelemes töltőállomás egy nagyobb, Szecsuan és Tibet közötti töltési infrastruktúra része.

Létrehozva:

|

A kínai Aiko Solar 150 kW-os napelemes fedett parkolót helyezett üzembe a Mount Everesten, a létesítményhez egy 200 kWh-s energiatároló rendszer is kapcsolódik – számol be a PV Magazine. A töltőként funkcionáló kocsibeálló 4300 méteres tengerszint feletti magasságban található. „A töltőállomást egy 20 parkolóhelyet befogadó szerkezettel tervezték meg, amelyhez 3 fő töltő és 4,6 kW-os gyorstöltő tartozik” – mondta az Aiko Solar szóvivője, megjegyezve, hogy a napelemes rendszer nem kapcsolódik a hálózatra. „A kocsibeálló szerkezetébe napelemeket integráltunk a hely és a hatékonyság maximalizálása érdekében” – tette hozzá. A vállalat szerint a rendszer a legmagasabban elhelyezkedő napenergiával működő szupertöltő állomás a világon. A létesítményt egy Szecsuan és Tibet közötti zöld szupertöltő útvonal részeként építették ki. A folyosó célja, hogy évente több mint 1 millió turistát támogasson, és csökkentse az elektromos járművek tulajdonosainak hatótávolsággal kapcsolatos aggodalmát ebben a magasan fekvő, korlátozott töltési infrastruktúrájú régióban.

A napelemes rendszer az Aiko Solar 23,9%-os hatásfokú, bifaciális, kettős üvegezésű moduljait használja, az invertereket a Huawei gyártotta. Az Aiko Solar szerint a 4300 méteres tengerszint feletti magasságban lévő feltöltőállomás építése jelentős logisztikai kihívásokat jelentett. Az elszigetelt elhelyezkedés megnehezítette a szállítás koordinálását, különösen az olyan speciális berendezések esetében, mint a targoncák. „Emellett a zord környezeti feltételek, beleértve a kiszámíthatatlan időjárást, mint például a jégeső, a viharok és a hó, tovább bonyolították a folyamatot” – mondta a szóvivő.

A nagy tengerszint feletti magasság oxigénhiányt és szélsőséges hőmérséklet-ingadozást jelentett, ami megnehezítette a személyzet dolgát és a berendezések kezelését. A vállalat szerint az építés minden egyes fázisa gondos tervezést és a nehéz körülményekhez való alkalmazkodást igényelt. A felhasznált napelemek illeszkednek ehhez az extrém környezethez: repedésállók, magas hatásfokúak, és ellenállóak az UV-sugárzással, illetve a hideggel szemben.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Szürke hidrogénből zöld jövő, a SUSGREEN program és a repülés forradalma

Repülőgépek meghajtását szolgáló szintetikus üzemanyag kifejlesztésében vesznek részt a PTE kutatói.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Egy környezetkímélő, szintetikus repülőgép-üzemanyag kifejlesztését szolgáló, hároméven át zajló nemzetközi programban vesznek részt a Pécsi Tudományegyetem kutatói – közölte a baranyai felsőoktatási intézmény az MTI-vel. A Susgreen elnevezésű kutatási projekt célja, hogy a kőolaj alapú üzemanyagokat zöldebb alternatívákkal váltsa ki, és így csökkentse a repülés ökológiai lábnyomát – írta meg az alternativenergia.hu. E folyamatban kulcsszerep juthat a hidrogénnek, amellyel kapcsolatban a PTE Hidrogén Központjában is tudományos vizsgálatokat folytatnak – olvasható az egyetem közleményében. Mint írták, problémát jelent, hogy a ma használt hidrogén döntő többsége úgynevezett “szürke hidrogén”, amelyet jelentős szén-dioxid-kibocsátás mellett állítanak elő földgázból. A fenntarthatóbb megoldás a “zöld hidrogén”, amelyet vízbontással, megújuló energiaforrások felhasználásával nyernek. Európában azonban ennek aránya jelenleg még 5 százalék alatt van – emelték ki.

A Susgreen projekt célja, hogy a szintetikus üzemanyag előállításba minél több környezetbarát technológiát integráljon, ezért a PTE kutatói a holland, görög, török és spanyol partnerekkel a hidrogén fenntartható felhasználásának lehetőségeit vizsgálják, különösen az üzemanyag előállításához kapcsolódó folyamatokban.
Az Amszterdami Egyetem vezetésével megvalósuló, magyar oldalról a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból közel 60 millió forinttal támogatott projekt jelentős lépés lehet afelé, hogy a repülésben is egyre nagyobb teret nyerjenek a fenntarthatóbb üzemanyagok – olvasható a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák