Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos offenzíva: az Xpeng belép Magyarországra – három modell októbertől elérhető az AutoWallis révén

Új kínai gépjárműmárka forgalmazását kezdi meg a magyar piacon az AutoWallis.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az Xpeng járműveivel bővült az AutoWallis nagykereskedelmi üzletága, a kínai gyártó regionális bemutatkozóját is Budapesten tartotta meg – ismertette az alternativenergia.hu portál. Az Xpeng egyidejűleg három piacon, a magyar mellett a horvát és a szlovén piacon vezeti be modelljeit, valamennyi helyszínen az AutoWallis és a Salvador Caetano vegyesvállalata látja el az importőri feladatokat. A 2014-ben alapított Xpeng európai terjeszkedése jelentős mérföldkő az e-mobilitás fejlődésében, októbertől három modelljük vásárolható meg Magyarországon – tájékoztattak a közleményben.

Az XPENG mesterséges intelligencia-vezérelt mobilitási vállalat, amely intelligens elektromos járművek tervezésével, fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Székhelye Kantonban található, kulcsirodái többek között Pekingben, Sanghajban, a Szilícium-völgyben és Amszterdamban működnek. Intelligens elektromos járműveit elsősorban Csaocsing és Kanton gyáraiban készíti. Az AutoWallis Közép- és Kelet-Európa vezető integrált autóipari és mobilitási szolgáltatója, Magyarország mellett a térség 16 országában van jelen autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatásaival. Nagykereskedelmi üzletágában az Xpeng mellett szerepel az Alpine, a BYD, a Dacia, az Isuzu, a Farizon, a Jaguar, a KGM, a Land Rover, a MG, a NIO, a Nissan, az Opel, a Renault és a Saab. Kiskereskedelmi üzletáguk része a BMW, a BYD, a Dacia, a Ford, az Isuzu, a Jaguar, a KGM, a KIA, a Land Rover, a Maserati, a Mercedes-Benz, a Mercedes-Benz Trucks, a MINI, a Nissan, az Opel, a Peugeot, a Renault, a Suzuki, a Toyota, valamint a JoAutok.hu és AUTO-LICIT.HU is. A mobilitási szolgáltatások üzletág a wigo carsharing és a wigo márkákkal van jelen a magyar piacon – tették hozzá.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Elektromos roham és kínai nyomulás – az autópiac jövőjéről vitáztak Budapesten

Az autósok döntésére kell bízni a technológia kiválasztását a márkakereskedők szerint.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A nemzetközi autókereskedői szövetségek szerint a vásárlók döntésére kell bízni, hogy milyen technológiát választanak, a megfizethető, minőségi járművek gyártására kell összpontosítani, a piaci folyamatokba pedig nem mesterségesen, hanem pozitív motivációval lehet beavatkozni – írja az alternativenergia.hu. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor a gazdasági és technológiai kihívások közül egyebek mellett kiemelte: az európai autógyárakat nehéz helyzet elé állította, hogy a kínai ipar már ugyanolyan jó minőségű elektromos autókat gyárt, de jelentősen olcsóbban, így egész Európában robbanásszerűen bővül a kínai autók piaca. Amit az európai gyártók vesztenek a piacrészükből, azt már nem, vagy csak nagyon jelentős költséggel lehet visszafordítani – hívta fel a figyelmet.

Hozzátette ugyanakkor, hogy egyes elektromos autókat gyártó cégek a hibrid technológia felé is fordulnak. A kínai a világ legnagyobb autópiaca, ma már megkerülhetetlen, ezért az ott zajló folyamatok tanulságosak a világ autóipara számára – jelezte. A GÉMOSZ elnöke a technológiai változások kapcsán kitért arra: még nem jött el az önvezető autók ideje, további komplex fejlesztésekre van szükség, hogy ezek a járművek teljesen biztonságossá váljanak. Felidézte azt is, hogy az Amerikai Egyesült Államokban készült felmérés szerint a következő tíz évben az emberek több mint 95 százaléka továbbra is szeretne saját maga autót vezetni. A Magyar Lízingszövetség elnöke szintén úgy látja, hogy az európai elektrifikációs átállás kapcsán a jelenlegi szabályozás, valamint a költségvállalás európai szintű összehangolására van szükség.

Zs. Nagy István elmondta: a 2023. évi mélypont után tavaly mintegy 121 ezer új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Az idei első nyolc hónapban is folyamatos a növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A piac bővülését a hibrid meghajtású járművek generálják, a benzines járművek piaci részt veszítenek, míg a dízelek pozíciója stagnál. Az elektromos meghajtású járművek száma 90 százalékkal bővült, de aránya még így is csak 8 százalék. Mára az új személygépjárművek piacának közel 5 százaléka kínai márka, és nem az elektromos meghajtás dominál. A magyar piacon jellemzően a beszerzések 70 százaléka céges, 30 százalékban magánszemélyek a vásárlók – ismertette. A lízingelt autók aránya 2024 májusában elérte a 33,5 százalékos csúcsot, idén kis visszaesés után ismét növekedést tapasztaltak, augusztusban 30,65 százalék volt az arány. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor elmondta: megalakult Európa egységes autókereskedelmi szövetsége Budapesten.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák