

Zöld Közlekedés
Elektromos roham és kínai nyomulás – az autópiac jövőjéről vitáztak Budapesten
Az autósok döntésére kell bízni a technológia kiválasztását a márkakereskedők szerint.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A nemzetközi autókereskedői szövetségek szerint a vásárlók döntésére kell bízni, hogy milyen technológiát választanak, a megfizethető, minőségi járművek gyártására kell összpontosítani, a piaci folyamatokba pedig nem mesterségesen, hanem pozitív motivációval lehet beavatkozni – írja az alternativenergia.hu. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor a gazdasági és technológiai kihívások közül egyebek mellett kiemelte: az európai autógyárakat nehéz helyzet elé állította, hogy a kínai ipar már ugyanolyan jó minőségű elektromos autókat gyárt, de jelentősen olcsóbban, így egész Európában robbanásszerűen bővül a kínai autók piaca. Amit az európai gyártók vesztenek a piacrészükből, azt már nem, vagy csak nagyon jelentős költséggel lehet visszafordítani – hívta fel a figyelmet.
Hozzátette ugyanakkor, hogy egyes elektromos autókat gyártó cégek a hibrid technológia felé is fordulnak. A kínai a világ legnagyobb autópiaca, ma már megkerülhetetlen, ezért az ott zajló folyamatok tanulságosak a világ autóipara számára – jelezte. A GÉMOSZ elnöke a technológiai változások kapcsán kitért arra: még nem jött el az önvezető autók ideje, további komplex fejlesztésekre van szükség, hogy ezek a járművek teljesen biztonságossá váljanak. Felidézte azt is, hogy az Amerikai Egyesült Államokban készült felmérés szerint a következő tíz évben az emberek több mint 95 százaléka továbbra is szeretne saját maga autót vezetni. A Magyar Lízingszövetség elnöke szintén úgy látja, hogy az európai elektrifikációs átállás kapcsán a jelenlegi szabályozás, valamint a költségvállalás európai szintű összehangolására van szükség.
Zs. Nagy István elmondta: a 2023. évi mélypont után tavaly mintegy 121 ezer új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Az idei első nyolc hónapban is folyamatos a növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A piac bővülését a hibrid meghajtású járművek generálják, a benzines járművek piaci részt veszítenek, míg a dízelek pozíciója stagnál. Az elektromos meghajtású járművek száma 90 százalékkal bővült, de aránya még így is csak 8 százalék. Mára az új személygépjárművek piacának közel 5 százaléka kínai márka, és nem az elektromos meghajtás dominál. A magyar piacon jellemzően a beszerzések 70 százaléka céges, 30 százalékban magánszemélyek a vásárlók – ismertette. A lízingelt autók aránya 2024 májusában elérte a 33,5 százalékos csúcsot, idén kis visszaesés után ismét növekedést tapasztaltak, augusztusban 30,65 százalék volt az arány. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor elmondta: megalakult Európa egységes autókereskedelmi szövetsége Budapesten.

Zöld Közlekedés
Tisztul az utak képe: elektromos és hibrid hajtású autók veszik át az uralmat
Az EU-ban 0,1 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az első nyolc hónapban.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az Európai Unióban éves összevetésben 0,1 százalékkal, 7 millió 169 ezerre csökkent az eladott új autók száma az első nyolc hónapban, a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 12,6 százalékról 15,8 százalékra nőtt – az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára fölkerült adatok szerint – írja az alternativenergia.hu. A legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 34,7 százalékos piaci részesedéssel, ami felülmúlja az egy évvel korábbi 29,7 százalékot. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése a tavalyi első nyolchavi 6,9 százalékról 8,8 százalékra nőtt. A dízeles autók aránya 12,6 százalékról, 9,4 százalékra csökkent, a benzines autóké pedig 34,9 százalékról, 28,1 százalékra esett.
Az idei első nyolc hónapban 1 millió 132 ezer 603 új akkumulátoros elektromos autót regisztráltak, ami az uniós piaci részesedés 15,8 százaléka volt. Az EU négy legnagyobb piaca közül három, amelyekre az akkumulátoros elektromos autók regisztrációjának 62 százaléka esett, növekedést mutatott: Németországban 39,2 százalékos, Belgium 14,4 százalékos, Hollandiában pedig 5,1 százalékos bővülést jegyeztek föl. Franciaországban ugyanakkor 2 százalékos csökkenést mértek a tavalyi első nyolc hónappal összevetve. Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon 85 ezer 562 új autót adtak el az idei első nyolc hónapban, 7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 6,3 százalékkal, 10 ezer 152-re emelkedett, míg a benzineseké 15,4 százalékkal, 20 ezer 414-re csökkent. A BEV-autók eladása 23,8 százalékkal, 7120-ra emelkedett, a PHEV-autóké 2,5 százalékkal, 3975-re esett, míg a HEV-autóké 19,6 százalékkal, 43 ezer 474-re bővült az augusztus végéig tartó első nyolc hónapban éves összehasonlításban.
-
Zöld Közlekedés3 nap telt el a létrehozás óta
Ennyit ér most a használt autód – itt vannak a legfrissebb piaci számok és trendek!
-
Zöld Közlekedés6 nap telt el a létrehozás óta
Új korszak a budapesti buszközlekedésben: Citaro K és BYD modellek érkeznek
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás óta
Magyarország több áramot termel, mint amennyit fogyaszt – áttörés a megújulókban
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Forró nyár után melegebb, szárazabb ősz jön Spanyolországban
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Tízből három a BYD-é – száguld a kínai elektromos autómárka a magyar piacon