Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromosautó-töltés új szinten: ultratöltőket telepít az E.ON az ALDI parkolóiba

A következő két évben 50 üzletnél cserélik nagyobb teljesítményűre az elektromos töltőket.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Országszerte megnöveli az elektromosautó-töltőinek teljesítményét az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) az ALDI áruházaknál; a több mint kétmilliárd forint értékű fejlesztéssel 50 üzletnél cserélnek gyorstöltőre hagyományos AC töltőket – írja az alternativenergia.hu. A két vállalatcsoport 2018-ban kezdte meg az együttműködést és szerződést kötöttek, hogy 123 ALDI üzlet parkolójában alakítanak ki töltési lehetőséget az elektromos járművet használók számára. A megállapodás kezdete óta tovább bővült az érintett áruházak száma, így az EDRI országszerte 50 településen már több mint 160 elektromos töltési pontot épített ki és üzemeltet a kiskereskedelmi hálózat üzleteinél. Emellett további 120 töltőberendezés telepítése vagy cseréje van folyamatban. Az elmúlt időszakban látványosan megnőttek a piaci igények az elektromos töltőkapacitások iránt. Ezért a bővítéssel párhuzamosan az EDRI több mint 90 váltakozó áramú (AC) töltő cseréjét kezdi meg az 50 ALDI bolt parkolójában, hogy nagyobb teljesítményű egyenáramú (FC – fast charger) gyorstöltőkkel váltsa fel ezeket a berendezéseket a következő két év folyamán.

A több mint kétmilliárd forint értékű fejlesztés eredményeként Budapest mellett szinte minden nagyobb városba kerül a legalább 50 kW teljesítményű FC gyorstöltőkből. A vállalat emellett a legmodernebb UFC (ultra fast charger) ultragyors töltőberendezéseket építi ki az ALDI fővárosi és vidéki üzleteinél több mint 30 helyszínen. Az E.ON Group-hoz tartozó EDRI vezető európai töltőállomás-üzemeltető. A vállalat Magyarországon is olyan nyilvános töltőhálózatot fejleszt, épít ki és üzemeltet, amely bármilyen típusú elektromos jármű számára használható. A társaság több mint 7100 nyilvános töltőponttal rendelkezik 11 európai országban, köztük Svédországban, Dániában, Németországban, Norvégiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban, Csehországban, Olaszországban, Romániában, Hollandiában és Magyarországon. Lokációs partnereivel együttműködve az EDRI évente további 1000 nagy teljesítményű töltőpont telepítésével bővíti hálózatát Európa-szerte. Magyarországon jelenleg több mint 400 töltőpontja érhető el, amelyből 72 darab 300 kW teljesítményű.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Bővít a BYD Komáromban: évente 1250 elektromos busz érkezhet

A kínai vállalat három európai beruházása közül ez a harmadik, mind Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A kínai BYD 32 milliárd forint értékű beruházással új elektromosbusz-gyártó üzemet épít Komáromban, amelynek köszönhetően 620 új munkahely jön majd létre – írja az alternativenergia.hu. A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a BYD új elektromosbusz-gyártó üzemének alapkőletételi ünnepségén arról számolt be, hogy a kínai vállalat 32 milliárd forint értékű beruházást hajt végre Komáromban, amelyet a kormány 3,1 milliárd forinttal támogat, így segítve elő 620 új munkahely létrejöttét. Tájékoztatása szerint a projekt nyomán feláll egy kutatás-fejlesztési tesztlaboratórium, illetve az üzem kapacitása is meg fog háromszorozódni, ezáltal évente összesen 1250 elektromos buszt és teherautót tudnak majd előállítani. Beszédében leszögezte, hogy a BYD egy igen dinamikusan bővülő vállalat, az idei év első öt hónapjában 40 százalékkal növelték az értékesített járműveik számát, azaz hazánk egy olyan gyorsvonatra szállt fel, amelyre Európában sokan próbálnak. “A BYD tevékenységének a bővülése lehetőséget biztosít arra, hogy Magyarország a legmodernebb, az európai gazdaság szempontjából gerincoszlopot adó ágazatban, vagyis az elektromos járműgyártásban továbbra is európai listavezető tud lenni” – hangsúlyozta.

Továbbá emlékeztetett, hogy a BYD másfél év alatt három óriási beruházást jelentett be hazánkban, a cég megkezdte az első európai autógyárának építését Szegeden, aztán úgy döntöttek, hogy az európai központjukat és kutatás-fejlesztési központjukat Budapestre hozzák, ezúttal pedig megkezdik ennek az új buszgyártó üzemnek az építését Komáromban. “Mindhárom beruházásért nagyon komoly versenyt kellett vívnunk. És mindhárom beruházásért nyugat-európai országokkal vívtuk a versenyt. Tehát van itt egy elképesztő képmutatás, amikor nyugat-európai politikusok arról beszélnek, hogy el kéne határolni magunkat Kínától, le kéne építeni az európai-kínai gazdasági együttműködést, miközben a háttérben folyamatosan velük versenyzünk ezekért a kínai beruházásokért” – fogalmazott. “Ma már ezek a beruházási versenyek olyan élesek, hogy vannak, akik erkölcsileg kevésbé vállalható eszközöket is megengednek maguknak. Ezeket általában önök úgy látják, hogy álhíreket terjesztenek a magyar sajtóban arról, hogy hogy és miért nem sikerülnek a kínai beruházások Magyarországon. Ebben persze az a szomorúság, hogy itt magyar újságírók és politikusok is beállnak az idegen érdekeket képviselni” – fűzte hozzá.

Rámutatott, hogy a kínai cégek mára az egyik legnagyobb beruházói közösséget alkotják az országban, és a legmodernebb technológiákat hozzák el hazánkba. Óriási eredménynek nevezte, hogy 2023-ban az Európába irányuló kínai beruházások 44 százaléka, míg tavaly a 31 százaléka Magyarországra érkezett. A miniszter végül kitért Komárom látványos közelmúltbeli fejlődésére is, rámutatva, hogy a város olyan beruházási célponttá vált Magyarországon, amellyel a méreténél és a lakosságszámánál jóval nagyobb súlyt képvisel a nemzetgazdaság teljesítményében. Kifejtette, hogy itt jött létre a Dunántúl egyik fő gazdasági motorja, ami jól tanúsít az is, hogy Komárom-Esztergom vármegye ipari teljesítménye az elmúlt tizenöt évben a háromszorosára nőtt, értéke ezáltal tavaly már meghaladta az ötezer milliárd forintot, miközben a munkanélküliség a felére csökkent. Aláhúzta, hogy mindez részben annak köszönhető, hogy az állam az utóbbi tíz évben 141 beruházáshoz nyújtott támogatást helyben. Illetve köszönetet mondott a BYD vezetőinek, amiért visszaigazolják annak a kormányzati célkitűzésnek a megalapozottságát, amely úgy szól, hogy a Magyarországra először termelést hozó kínai vállalatok a kritikus mennyiség elérése után folyamatosan növelik a technológiai színvonalukat, kutatás-fejlesztési központokat hoznak létre, majd szolgáltatási funkcióikat is telepítenek ide, ahogy ez most is látszik.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák