Kapcsolatfelvétel

Utazás

Erdélyi turizmus

Létrehozva:

|

Az egykor Magyarországhoz tartozó területet a magyarok évi egymillió alkalommal keresik fel. A klasszikus értelemben vett Erdélyt a Királyhágótól, Kolozsvár előtti területtől számítjuk.

Kiss Róbert Richárd turisztikai újságíró évente többször látogat a régióba, és szerinte sokan úgy gondolják, hogy ha már eljutottak Nagyváradra, akkor gondolatban kipipálhatják, hogy igen, ők bejárták Erdélyt. Kiss Róbert Richárd viszont azt vallja, hogy egy utazás alatt nem lehet bejárni, megtapasztalni Erdélyt, hiszen rengeteg kincset és látnivalót tartogat. Külön érdemes egy Gyergyószentmiklós és környéke túrát tenni úgy, hogy beszélgetünk az ott élőkkel, megtapasztaljuk a hatalmas vendégszeretetüket. Külön érdemes a természetbe látogatva medve lesre menni, egy másik utazás során érdemes Kolozsvárt és környékét bejárni, és megnézni azokat az emlékeket, melyek a magyarsághoz köthetők. További önálló utazási célpont lehet a Szent Anna-tó, Bálványos, a Tordai-hasadék, valamint Temesvár, Segesvár és Arad területei. Ezt a sok helyszínt egyetlen erdélyi utazásba lehetetlen belesűríteni, viszont mindenképp megéri ellátogatni a fent említett térségekbe. Kiss Róbert Richárd szerint az utazóra az gyakorolja a legnagyobb hatást, ha ellátogat Kalotaszegre, Székelyudvarhelyre, és ott valamilyen eseményen részt vesz.

Mivel még nem épült ki Székelyföldre az autópálya, kis utakon juthatunk oda autóbusszal, vagy gépkocsival, viszont ez 8-9 órát vesz igénybe. Azzal viszont nem árt tisztában lenni, és felkészülni, hogy Románia területén teljesen más a vezetési kultúra. Kiss Róbert Richárd jellemzése szerint úgy vezetnek, hogy abban bíznak, ha előznek egy 3 méter széles úton, akkor a szemben lévő autó lehúzódik, tehát sokkal agresszívebben előznek, és több baleset is történik. A turisztikai újságíró szerint mindenképp olyan emberrel látogassunk Erdélybe, akinek jó a helyismerete, mert a látnivalók sok esetben nincsenek feltüntetve, vagy a GPS nem kalauzol el minket a legszebb helyekre. Tehát a látogatók a szó szoros értelmében fedezik fel a területet.

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!