Zöld Közlekedés
Gasztro-élmény és klímatudatosság a Bécsi Filmfesztiválon
A bécsi Városháza előtti filmfesztiválon idén is nagy sikerrel zajlott a kerékpáros kihívás, amely játékos formában ösztönözte a lakosságot a fenntartható közlekedésre.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Augusztus 26. és 31. között Bécsben, a Városháza téren zajló, 1991 óta minden évben megrendezett Bécsi Filmfesztivál keretében immár második alkalommal valósul meg az a kezdeményezés, ahol a környezettudatos közlekedés és a mozirajongás kéz a kézben járnak – írja az alternativenergia.hu. A szabadtéri filmes-zenés esemény idén is hatalmas kivetítővel, esti vetítésekkel és gasztrostandokkal várja a látogatókat. A fesztivál különlegessége, ahogy eddig is, hogy az első ötven kerékpárral érkező néző 20 eurós (kb. 8000 forint) gasztro-ételutalványt kapott, amelyet a helyszíni kínálatban használhatott fel. Az esemény szervezője a város Klima-Tour nevű klímapolitikai szervezete. Ez egy “mozgó rendezvénysorozat”, amelynek célja, hogy közvetlenül szólítsa meg a városlakókat a klímavédelem témájában.
A program már a kezdés előtt óriási érdeklődést váltott ki: a Városháza tér közelében, a közeli Lichtenfelsgasse sarkán található kerékpártárolók hamar megteltek a bringás fesztiválozókkal, akik így nemcsak a gasztroutalványt szerezték meg, hanem aktívan hozzájárultak a környezettudatos közlekedés népszerűsítéséhez is. Miközben a látogatók esténként filmeket nézhetnek meg a Városháza előtti óriáskivetítőn, a fesztiválhoz kapcsolódó kerékpáros akciók játékos módon hívják fel a figyelmet a környezettudatosságra és a fenntartható közlekedés fontosságára. A rendezvényen a Klima-Tour csapata is felvonul hét látványos elektromos teherszállító kerékpárral, amelyek nemcsak a hangulatot dobják fel, hanem interaktív módon hívják fel a figyelmet a környezetvédelem fontosságára, bemutatva a körforgásos gazdaság szemléletét, vagyis azt, hogyan lehet a mindennapokban tudatosabban bánni az erőforrásokkal.
“Ez az esemény élő példája annak, mennyire egyszerű lehet környezettudatos döntéseket hozni. A Klima-Tour célja, hogy a klímavédelem ne csak elv legyen, hanem közösségi élménnyé váljon. Nagyon örülök, hogy ilyen sokan csatlakoztak – ez azt jelzi, hogy jó irányba haladunk”, hangsúlyozta Jürgen Czernohorszky klímaügyi városi tanácsnok a projekt fontosságát.
Zöld Közlekedés
Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra
Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.
A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaÉletveszély és milliós károk: barnamedvék uralják a közép-erdélyi térséget
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaÍgy verik át az MVM ügyfeleit hamis számlákkal és fenyegető levelekkel
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaAranysakálok jelzik a környezet mikotoxinszennyezését a dél-magyarországi térségben
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás ótaMagyarország világelső lett a napelemes áramtermelés arányában
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaEgyszerű ügyintézéssel kínál korszerű klímát az MVM
