Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Ingyen rendszám jár a Teslákhoz Sanghajban

Létrehozva:

|

Megkegyelmezne a külföldi elektromos autóknak Sanghaj. A Teslának már biztosan jár az ingyenes rendszámokból, és valószínű másoknak is jut belőle.

Sanghaj az a város, ahol csak aukción lehet új rendszámhoz jutni. Az árak évek óta nagyon elszálltak, áprilisban egy rendszámtábla átlagára 2,6 millió forintnyi jüan volt. A húszmilliós metropolisz lakossága gyors ütemben növekszik, ez az egyetlen módja, hogy korlátozzák az autók számát útjain.

A Tesla ezekben a hónapokban építi ki a jelenlétét a kínai piacon. Bár az igény már régóta megvan a Model S-re, a márkanév körüli huzavona és egyéb bürokratikus okok miatt csak mostanában jutottak el odáig, hogy végre kiszolgálhassák a kínai ügyfeleket. Sanghaj mindjárt tárt karokkal várja a márkát. Kínában a rendszámkiadási szabályozások eltérőek, de Sanghajban tízféle kínai elektromos autótípus jogosult ingyen rendszámra. A külföldi márkáknak eddig nem adtak ilyen kedvezményeket, de a Tesla érkezése kapcsán változásról hallani. Egy-egy külföldi márka első 3000 autójára adnák ingyen a táblát, amit a városban adnak el. A kaliforniaiak állítólag már meg is kapták a kedvezményt, de ugyanígy járhat majd a BMW is, akik az i3-mat vinnék.

Kína komoly ambíciókat fogalmazott meg a plug in hibrid és elektromos autók kapcsán. 2020-ra ötmillió ilyen járművet látna útjain, ehhez pedig a jövőben is szükség lesz az ehhez hasonló gesztusokra.
http://totalcar.hu/

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Ennél jobb elektromos SUV-ot most keresve sem találni

Létrehozva:

|

Szerző:

A Rivian R1S utakra és terepre egyaránt tökéletes választás.

A Rivian R1S elektromos utcai terepjárójáról (SUV) írt ismertetőt az Inside EVs. A lap összességében nagyon megelégedett a kocsival, amely városi környezetben és terepen egyaránt jól szerepelt a teszteken. Mint írják, az autó egy Range Rover, a Mercedes G osztály és egy Lamborghini Urus legjobb tulajdonságait ötvözi. A SUV 135 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral készül, hatótávja 508 kilométer. Az R1S a kezdetekben testvéréhez, az R1T-éhez hasonló 835 lóerős, négymotoros, összkerékhajtású rendszerrel lesz kapható. Ahogy az R1T esetében, úgy a gyártó a SUV-nál is 2024-ben egy olcsóbb, kétmotoros, 600 lóerős verziót is be akar vezetni.

0 Ft-os villanyszámla napelem rendszerrel. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Az Inside EVs a hosszú tesztelést követően arra jutott, hogy az új R1S még az R1T-nél is jobb választás a terepre. Ennek fő oka a rövidebb tengelytáv és teljes hossz, miközben a hajtáslánc és teljesítmény azonos. Az R1S könnyebben irányítható, ami off-road környezetben mindenképp komoly előny. A modellhez különböző vezetési módok is tartoznak, amelyek optimalizálják az egyes tényezőket, például a lengéscsillapítást. A vezetési élmény a tesztek alapján inkább egy sporszedánéra emlékeztet.

A Rivian szerint az R1S idővel kisebb akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz, ennek teljes kapacitása 105 kilowattóra, ami 418 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Emellett ugyanakkor egy maxi típust is be akarnak vezetni, itt 180 kilowattórás, 643 kilométer feletti hatótávú akkumulátoros rendszerről beszélhetünk. Minden Rivian modell 32 amperes, hordozható töltőkábellel érkezik, ezzel töltve, 240 volt adapterrel óránként 24 kilométer hatótáv érhető el, de persze egyéb módszerek is adottak az akkumulátor töltésére.

Az Inside EVs szerint a teljesítménybeli tulajdonságok mellett az autó megjelenése és a kényelemérzete is kimagasló. A kezelőfelület, a saját operációs rendszer, a vakfoltokra néző kamerák, illetve a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) tovább fokozzák a vezetési élményt. A modell az Egyesült Államokban 84 500 dolláros (mintegy 34 millió forintos) ártól érhető el. Később az R1S olcsóbb, kisebb teljesítményű verzióit is bevezetik majd a piacra.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák