Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Már készül a vizet kipufogó BMW

Létrehozva:

|

A BMW ugyan nem fog össze a Teslával – végül az érdemi tárgyalásokig sem jutottak – viszont a Toyota segítségével tovább bővítené valóban tiszta üzemű modelljeinek körét. Úgy tudjuk, a Mirai hidrogén-hajtású, üzemanyagcellás, villanymotoros hajtásának egyes elemeit használják következő újdonságukban, amelyet januárban mutatnak be.

Bár sok látványos eredménye nincs a BMW és a Toyota együttműködésének – eltekintve az egy szem Mini dízelmotoros Verso egyterűtől – de a színfalak mögött állítólag komoly közös tervek körvonalazódnak. A legújabb hírek is ezt támasztják alá: a BMW egy üzemanyagcellás prototípus bemutatására készül a Detroit Motor Show-n, amely nagyrészt a Toyota műszaki megoldásaira épül. A tanulmányból később akár szériamodell is lehet, annál is inkább, mert a BMW-nek jobb esélye lenne divatot csinálni az üzemanyagcellás típusokból, mint a Toyotának. Egy prémium-modellnél kevésbé probléma az indokolatlanul magasnak tűnő ár, mint egy olyan, tömegmodellekre emlékeztető típus esetén, amilyen a Toyota Mirai.

A BMW nem először készítene hidrogén-üzemű autókat: korábban a német gyártó próbálkozott hidrogént égető belsőégésű motorokkal. A 6,9 literes V12-es hidrogén-motor hajtotta 7-es BMW-ből készült is egy százas sorozat még 2007-ben, de az a fejlesztési irány később csendben elhalt. A Toyota gyártásra érett üzemanyagcellás rendszere azonban újra az élvonalba repítheti a BMW-t – az sem lehetetlen, hogy a japán technika felhasználásával akár két-három év alatt előállhat a cég saját hidrogén-üzemű szériamodelljével.

forrás: totalcar.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Feszültség az EU és Kína között az elektromos autók támogatása miatt

Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást – írja az alternativenergia.hu. Ho Ja-tung, a minisztérium szóvivője pekingi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felek a hét elején kereskedelmi védintézkedésekről szóló megbeszéléseket folytattak, és a konzultációk a jövő héten is folytatódnak. “Kína üdvözli az EU döntését, hogy újraindítja a minimálár-megállapodásra vonatkozó konzultációkat, és értékeli, hogy az EU visszatért a párbeszéden alapuló konfliktuskezelés útjára” – fogalmazott.

A szóvivő szerint a kínai gépipari és elektronikai import-export kamarát több kínai vállalat hatalmazta fel egy olyan javaslat előterjesztésére, amely egységes iparági álláspontot képvisel – emelte ki, hozzátéve, hogy a felek ezen az alapon több fordulóban folytattak konzultációkat, és előrelépést értek el. “Kína reméli, hogy az EU betartja a kétoldalú vezetői szinten elért fontos konszenzust, szigorúan követi a megkülönböztetésmentesség elvét, és a korábbi munkára alapozva mielőbb párbeszéd útján rendezi a súrlódásokat”- közölte. Hozzátette: ez elősegítené mindkét fél iparágainak fejlődését egy nyitott és stabil piaci környezetben.

Az Európai Unió 2024 októberében akár 45,3 százalékos vámokat hagyott jóvá azokra a kínai elektromos autókra, amelyek esetében a brüsszeli vizsgálat szerint tisztességtelen állami támogatások befolyásolhatják a piaci verseny alakulását. Peking szerint gyártói versenyképesebbek, és a vámok helyett minimáláras megoldást javasolt.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák