Kapcsolatfelvétel

Otthon

Matt Damon és a WC-bojkott

Létrehozva:

|

A bizarr kampányindító videó célja egészen egyszerű: tiszta vizet és higiéniát mindenkinek. Csak egy újabb feltűnősködő celeb vagy tényleg komolyan vehető a Water.org kampánya és kampányígérete?

A Water.org két szervezet összeolvadásával 2009-ben jött létre, Matt Damon Gary White-tal együtt alapította meg. Damon már korábban is foglalkozott a víz okozta globális problémákkal, most arra helyezik a hangsúlyt, hogy ne egy újabb, csak szlogenekkel operáló szervezet legyenek, hanem tényleges változást hozzanak, írja a vizpartifejlesztesek.blog.hu. Céljuk, hogy a vízzel kapcsolatos iparágakat változtassák meg, új finanszírozási modelleket (pl. a Nobel-békedíjas mikrohitelezés mintájára) és valódi partnerségeket alakítsanak ki. A nemrég indított kampányt Damonék kifejezetten viccesnek, könnyednek szánják, hiszen nem mást ígért meg, minthogy nem használ addig WC-t (mosdót), amíg nem jut mindenki tiszta vízhez és higiéniai szolgáltatásokhoz. A téma viszont sokkoló: minden 20. másodpercben meghal egy gyerek valamilyen vízzel kapcsolatos betegségben, a nők évente 200 millió órát töltenek azzal, hogy vizet szerezzenek, az USA lakosságának háromszorosa nem jut vízhez és több embernek van mobilja, mint WC-je. Ezt a videót több is követi majd a youtube-on, híres filmes és tv-s személyiségek bevonásával, kérdés, hogy ezt az ötletet is le kell-e húzni a WC-n, vagy működőképes és legalább figyelemfelkeltésre jó lesz.

forrás: vizpartifejlesztesek.blog.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Otthon

Épületeink energiahasználata a technológiai szemléletváltáson múlik

Az építőiparban komoly tartalékok vannak az energiamegtakarítás tekintetében, hiszen szinte unásig ismételt közhely, hogy Magyarország összes energiafelhasználásának nagyjából 40%-a az épületállományhoz köthető.

Létrehozva:

|

Szerző:


A zéró-karbon kibocsátáshoz vezető út egyik sarkalatos pontja pedig, hogy nem az energiaszámlán szereplő összeg, hanem az energiafelhasználás csökkentése a cél. Ebben az akár olyan aprónak tűnő lépés is sokat számíthat, mint egy nagyberuházás zsaluhasználatának pontos tervezése.

Kezdjük egy példával az építőiparból! Egyre több kivitelező ismeri fel, hogy akár a teljes beruházás költségeihez mérten elsőre akár csekélynek tűnő tételek, mint pl. a zsalutervezésen vagy a zsaluk optimális logisztikáján milyen komoly költségmegtakarítás érhető el, ami ebben az esetben a környezetterhelés csökkentésével is együtt jár. Ma már minden, a hírnevére adó vállalat az ilyen részletekre is odafigyel.

Advertisement

Napi szinten vagyunk tanúi a szemléletváltásnak, hiszen az ipar, és az építőipar szereplői is, az általuk kínált termékekbe és szolgáltatásokba beépült energia csökkentését egyre inkább üzleti előnyként, haszonérvként definiálják. Érdemes leszögezni, hogy a működéshez felhasznált energia mérséklése részben törvényileg is szabályozott, de a cégek jól felfogott érdeke is. Ez az építőipar szereplői elé is megoldandó feladatokat állít.

 

Advertisement

A globális vállalatoknál is sok apró lépés vezet ahhoz, hogy a zéró karbon- kibocsátás elérése érdekében tett erőfeszítések eredményei érzékelhetők, számszerűsíthetők legyenek. Jóllehet egyre többen hozzák nyilvánosságra az éves gazdasági jelentésük mellett a fenntarthatósági jelentésüket is, szakértők szerint a nemzetközi porondon jelentős cégek a zéró karbon- kibocsátás irányába tett lépéseikkel még jócskán az útkeresés szakaszában vannak. A kezdeti eredmények azonban sokszor rávilágítanak arra, hogy a szemléletformálás szerepe ebben a kérdésben is döntő lesz. Ezek között Botta D. Mihály, a Meva Zsalurendszerek Zrt. magyarországi és a Meva globális vállalat ausztriai ügyvezető igazgatója az építkezések zsaluhasználatának körültekintő tervezésére hívja fel a figyelmet. „Egy épület energiafelhasználásának kalkulációjához kétségkívül hozzátartozik az építéskor felhasznált termékek, műszaki megoldások előállításához igénybe vett energia is. Egyre többször szükséges az ezeket a tételeket is tartalmazó energiamérleg elkészítése. A számunkra piacot adó, jelentős betonhasználattal járó beruházások teljes költségvetésében könnyedén az elenyésző tételek közé sorolhatja bárki a bérelt vagy a saját zsaluparkhoz köthető költségtételeket. Tény azonban, hogy körültekintő zsalutervezéssel és pontos logisztikával akár százmillió forintos megtakarítás is elérhető. A felhasznált energia pedig, cégünk piacvezető innovációja, a műanyag zsaluhéjak használatával tovább csökkenthető, és az energiamérlegben is feltüntethető lesz. Ez is a szükséges szemléletváltás része, amely mind felhasznált energiában, mind pedig forintban kifejezhető előnyt kínál.” – mutat rá a szakember a gazdaságossági szempontok között az egyik, közvetlenül a kínált műszaki megoldáshoz köthető előnyre.

Ez azonban a Meva életében is csupán egy a sok közül. A területen fontos szerep jut a lassan két éve Dunakeszin birtokba vett, és minden egyes elemében a fenntartható működés elveit szem előtt tartó új, Meva regionális logisztikai bázisra, ahonnan megindult a szolgáltatásexport a nyugat-európai piacokra.

Advertisement

Beérett az évtizeddel korábbi innováció

Nem a Meva az egyetlen cég, ahol a fenntarthatóságra való törekvés megelőzte a mai előírásokat. A cég ugyanis piacvezető a több mint 20 éve bevezetett, számtalanszor felhasználható műanyag zsaluhéjak területén. A 100%-ban famentes zsaluhéj a ugyanis a 2000-es évek elején került a cég kínálatába, ami a gyakorlatilag végtelen számú felhasználási lehetőségének köszönhetően jelentősen csökkenti a fa zsaluzatok alkalmazásának szükségességét. „Akkor még senki nem gondolhatta, hogy az innováció több mint 20 év múlva válik igazi piaci értékké, kínál versenyelőnyt és lehet egyidőben az építőipar fenntarthatósági törekvéseinek egy eleme, vagy éppen élharcosa. Ami akkor még csak vágyott eredmény volt, az mára már bevált valóság. A műanyag zsaluhéj azóta is a Meva piacvezető és egyedülálló műszaki megoldása. Tartósságára és stabil, megbízható használatára mi sem jobb bizonyíték, mint hogy az elsőként gyártott zsaluhéjak egy részét még ma is használják, valamint az, hogy a zsaluhéjakra adott 7 éves garanciális időben még soha egyetlen reklamáció nem érkezett.” – emelte ki a magyar piacon 38 főt foglalkoztató, a tavalyi évben 2,337 Mrd árbevételt elérő vállalat vezetője.

Advertisement

(Mi a műanyag zsaluhéj lényege? A Meva műanyag zsaluhéja elnyűhetetlenül tartós, rendelkezik a rétegelt falemez zsaluhéjak összes pozitív tulajdonságával, amit kiegészítenek a műanyag zsaluhéjak kínálta előnyök, mint az egyszerű formázhatóság, javíthatóság, és bármilyen építési geometriához való rugalmas alkalmazhatóság.)

A Meva a világ minden táján jelentős beruházásokon van jelen, és komoly erőfeszítéseket tesz energiafelhasználásának globális csökkentése terén. Ennek egyik példája a magyarországi új logisztikai bázis. Ha érdeklik a részletek, ismerje meg a dunakeszi telephely műszaki megoldásait.

Advertisement

 

 

Advertisement

 

 

Advertisement

 

 

Advertisement

(partner hír)

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák