Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megéri-e 2022 végén villanyautózni Magyarországon?

Amikor az energiahelyzet nyomán a rezsicsökkentés szigorításra került, sokan kezdték el találgatni, hogy vajon továbbra is megéri-e elektromos autót használni?

Létrehozva:

|

Az ársapka eltörlését követően a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői kiszámolták, hogy bár drágult az áram, de még mindig jobban megéri e-autózni, mint hagyományos üzemanyagokat használni. De lássuk, hogy számok szintjén mit is jelent ez! Vegyünk alapul egy Magyarországon átlagos korú, azaz 15 éves autót, melynek átlagfogyasztása 100 kilométeren 8,27 liter. Az üzemanyag-ársapka eltörlése után 100 kilométert benzines autóval 5100 forintért, míg dízelüzemű gépkocsival 5780 forintért tudunk megtenni. Elektromos autózás esetén 17 kWh átlagfogyasztást számolhatunk 100 kilométernyi út megtételére, aminek költsége szintén eltérő árakon számolható: ha valaki belefér a rezsicsökkentett keretbe, akkor a villanyautózás 660 forintba kerül neki 100 kilométerenként. Piaci áron számolva ugyanez 1190 forint lenne, írja az ökodrive.hu.

Természetesen nem csak otthon, hanem nyilvános töltőn is sokan vesznek fel energiát, gyorstöltőn átlagosan 2320 forintba, míg villámtöltőn 3230 forintba kerül 100 kilométernyi energia töltése. A Jövő Mobilitása szakértői felhívják a figyelmet arra, hogy jelentős különbségek tapasztalhatók az egyes szolgáltatók és oszlopok által kínált töltési lehetőségek árai között, például regisztrációval, előfizetéssel vagy pénzfeltöltéssel jelentős megtakarítás érthető el a nyilvános töltők használata esetén.

Ebből következően a legdrágább elektromos töltési mód is kedvezőbb áron érhető el villanyautóval való közlekedés esetén, nem beszélve arról, hogy az árak közötti olló mekkorára nyílt az üzemanyag-ársapkák eltörlése után. Így körülbelül másfél liter benzin ellenértékéből 100 kilométert lehet megtenni még akkor is, ha emelt árat fizetünk az otthoni áramért – mondják a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői. Nem beszélve arról, hogy bevásárlóközpontok és élelmiszerüzletek parkolóiban még mindig elérhetőek az ingyenes töltési lehetőségek, valamint hogy ha napelemes rendszerrel rendelkezünk, akkor tovább csökkenthetők az otthontöltés költségei.

Advertisement

A Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint folyamatosan nő itthon az elektromos autók száma, egyre kedveltebb az autózásnak ez a formája: a legfrissebb adatok szerint 2022. október végén a teljes gépkocsi állomány 0,79%-a volt tisztán elektromos, ami összesen 32 596 autót jelent. Ez arány 2020 azonos időszakában még csak 0,29, míg 2021-ben 0,47 százalék volt, tehát a villanyautók térnyerése dinamikus itthon. Az elektromos autók számának növekedésével párhuzamosan természetesen az azt kiszolgáló infrastruktúra is nő: a tavalyi évhez képest 25 százalékkal nőtt a nyilvánosan elérhető töltőállomások száma, így az idei év első negyedévének végére már 2031 darabot tartottak nyilván országszerte – ez 2020-hoz viszonyítva azt jelenti, hogy közel duplájára nőtt a számuk.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Elektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít

Gyorsan bővül a kínai Leapmotor hálózata Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Leapmotor az elmúlt mintegy négy hónap alatt csaknem 80 autót helyezett forgalomba Magyarországon, a megrendelések száma már eléri a 130-at – írja az alternativenergia.hu. A kínai gyártó, amely a legmodernebb technológiával és versenyképes árakkal próbál részesedéshez jutni az elektromos járművek európai piacán, Magyarországon is berobbant a városi miniautók szegmensébe, további modelljeivel pedig helyet kér a rendkívül népszerű C-SUV szegmensben is. A jövő évben két újabb modellel jelennek meg a piacon. Magyarországon jelenleg a C-SUV szegmensbe tartozik az eladott új elektromos személyautók 28 százaléka, 37 márka 74 modellel versenyez a vevőkért ebben a kategóriában. A Leapmotor feltörekvő autógyártó 2015-ben alakult, elektromos járműveinek értékesítését 2019-ben kezdte meg. Immár 30 piacon van jelen, eddig több mint egymillió autót adott el világszerte. A cégben 2023-ban 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis csoport. 2024 szeptemberében megkezdte működését Európában a Leapmotor International B.V., a Stellantis vezetésével létrejött vegyesvállalat, amelyben a Stellantis N.V. 51 százalékos, a Leapmotor pedig 49 százalékos részesedéssel rendelkezik. Európában a márkakereskedések és szervizpartnerek száma már eléri a 600-at.

A magyarországi Emil Frey Csoport a svájci központú Emil Frey AG cégcsoport tagja. A Stellantis járműipari konszern tíz márkájának importőre Magyarországon, mintegy százféle modellt kínál, beleértve a kishaszonjárműveket is. Több mint 100 szerződéses partnerrel – márkakereskedőkkel és szervizekkel – van kapcsolatban országszerte. Balkány György országigazgató korábbi tájékoztatása szerint az Emil Frey Hungary 2024-ben mintegy 11 ezer járművet értékesített, az idén várhatóan 12 500-at fog.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák