Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Mutatjuk meddig adhat be kérelmet napelem csatlakozásra

Létrehozva:

|

Október 31-ig annak is érdemes csatlakozási kérelmet beadni, aki csak fontolgatja a napelem telepítését.

A kormány szombati bejelentése szerint már csak október 31-ig fogadják be azokat a kérelmeket, amelyek hagyományos, visszatáplálásos napelem rendszerhez kérnek engedélyt, írta a hirado.hu. Azaz, mostantól mindenki csak szigetüzemű rendszert telepíthet, nem adhatja át a felesleges energiát a hálózatnak. Ez a gyakorlatban a szaldós elszámolás végét is jelenti mindenkinek aki ezután telepít, vagy módosít, bővít rendszerén. Nem csoda, hogy a napelemes cégek óriási dömpingre számítanak az utolsó héten. A WOOWW Solar például ötszörös-tízszeres érdeklődést jósol, még a korábban tetőkön dolgozó kollégáik is az engedélykérésekkel foglalkoznak az utolsó napokban. Bár a Magyar Közlönyben még hivatalosan nem jelent meg, Gulyás Gergely miniszter úr legújabb, múlt szombati bejelentése megerősítette, hogy az új telepítésű, háztartási méretű naperőművek hálózati visszatáplálását átmenetileg szüneteltetik. Ezután egy napelemes rendszer kiépítésének megtérülése sokkal hosszabb idő lesz.

Aki azonban október 31-ig bejelenti az igényét, az még a kedvezményes feltételekkel csatlakozhat a hálózathoz, így nagy rohamra számítanak a napelemes cégek. “Soha nem látott roham fog indulni a csatlakozási kérelmek beadása kapcsán!  “Az utolsó napokban ötszörös-tízszeres jelentkezésre számítunk a korábbi időszakhoz képest. Nálunk most minden mozgósítható kolléga, még a korábban házetőkön dolgozó napelem telepítők is azon fognak dolgozni, hogy az engedélykéréseket mindenkinek be tudjuk adni időben. Úgy kalkulálunk, hogy még pénteken, de legkésőbb szombaton is el tudunk indítani új ügyeket sikeresen.

Mi biztosan még vasárnap is azon dolgozunk majd, hogy a 31-i határidő előtt minden papírmunkát el tudjunk végezni” – mondta a cég alapítója, majd hozzátette: cégük ezzel párhuzamosan azon dolgozik, hogy a sziget üzemmód megfizethető módon váljon elérhetővé az ügyfeleik számára.

 

Advertisement

 

hirado.hu

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!