Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Negatív hangulat a német járműiparban – az elektromos autók fénye sem tünteti el az árnyakat

Augusztusban emelkedett a német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján olvasható összefoglaló alapján az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 15,5 pontra emelkedett augusztusban az előző havi mínusz 23,0 pont után. A javulás ellenére azonban az index továbbra is erősen negatív tartományban van – hangsúlyozta az alternativenergia.hu. Az elektromobilitás pozitív fejleményei szemben állnak az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelem kihívásokkal teli kilátásaival – idézte az ifo közleménye Anita Wölflt, az ifo ágazati szakértőjét. A németországi járműipari vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor mínusz 16,9 pontra javult a júliusi mínusz 26,8 pontról.

Az elektromos járművek iránti kereslet új csúcsokat ért el 2025 első felében, és úgy tűnik, ez a trend folytatódik. A vállalatok augusztusban jóval kevésbé voltak elégedetlenek rendelésállományukkal, mint az előző hónapban, bár a vonatkozó mutató a javulás ellenére is bőven negatív tartományban maradt. Az ágazat vállalatainak a következő hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásai ugyancsak javultak az előző hónaphoz képest, a mutató mínusz 14,1 pontra emelkedett az év nyolcadik hónapjában az előző havi mínusz 19,2 pont után. A javulásban fontos szerepet játszik, hogy az euróövezetből érkező megrendelések jelentősen nőttek 2025 első felében, hiszen ezek a megrendelések adják a német autóipari export egyharmadát. Tekintettel arra, hogy a német autógyártók és beszállítók számára fontos az amerikai piac, az ágazat üzleti kilátásainak szempontjából fájdalmas a 15 százalékos vám – nyilatkozta Anita Wölfl. Ennek megfelelően a német járműipar exportvárakozásai romlottak az előző havihoz képest: a vonatkozó mutató mínusz 8,8 pontra esett az előző havi mínusz 5,1 pontról.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra

Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.

A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák