Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Régi házak új tetőkkel New Yorkban

Létrehozva:

|

A cím az amerikai metropolis megújuló tető rendszereinek térhódítására utal, amely építészirodák és non profit szervezetek együttműködése révén valósul meg.

Újításuk lényege, hogy kiépítsék az ország első integrált kék és zöld tetős rendszerét. Mit jelent ez a meghatározás? Mindenekelőtt azt, hogy ez a fejlesztés különbözik a hagyományos zöld tetős rendszerektől, ugyanis ezzel a megoldással számottevően több csapadékot tudnak hasznosítani, továbbá az új ötlet a levegő minőségét is hatékonyabban javítja. Ami az új rendszer kivitelezését illeti, olcsóbb telepíteni, mint a korábban felszerelt zöld tetőket, következésképpen a város régi épületeinek környezetbarátabbá tételéhez költségkímélőbb választást jelent. Két részből áll a mérnökök által feltalált rendszer. A zöld tető továbbra is szűrőként és csapadékvíz elnyelőként működik, míg az új részek, a kék elemek, lassítják az esővíz lefolyását, ami nyilvánvalóan csökkenti az erózió és a veszteség hatását. A prognózis szerint, a kék tetővel kiegészített új rendszer, vihar esetén 32 százalékkal csökkenti majd a csapadékvíz veszteséget és az új változatú fedél szigeteli is az épületet, ezáltal a legkisebb összegűre csökkenti a hűtési és a fűtési költségeket. Kísérleti stádiumban van egyelőre az új tetőfedő eljárás, de a tesztelés adatai máris reményt keltőek.

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák