Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Több mint 240 tonna adományt gyűjtött az Élelmiszerbank

Létrehozva:

|

Összesen 241 tonna tartós élelmiszert adtak össze a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület 17. karácsonyi adománygyűjtő akciójában péntektől vasárnapig az ország 160 településén 334 áruházban 6500 önkéntes közreműködésével.

Talán még soha nem volt ekkora szükség az emberek segítségére, mint az idei évben. Az egyre nehezedő gazdasági helyzetben napról napra emelkedik a rászorulók száma, az őket támogató szervezetek hónapok óta erőn felül igyekeznek helytállni. Pedig ők maguk is egyre kilátástalanabb helyzetbe kerülnek a segítő munkájukat ellehetetlenítő rezsi- és üzemanyagárak emelkedése miatt – emlékeztet az Élelmiszerbank az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében. Mint kiemelték, összesen 241 231 kilogramm tartós élelmiszer gyűlt össze, ezekből 48 246 darab, egyenként 5 kilogrammos élelmiszercsomag készül, tehát percenként 30 pakk összeállításához szükséges mennyiség jött össze. A csomagok általában lisztet, cukrot, tésztát, rizst, konzerveket, olajat, tartós tejet, édességet és adott esetben bébiételt tartalmaznak. Súly alapján száraztésztát adományoztak a legtöbben, összesen 47 925 kilót, de szép mennyiség érkezett konzervekből, rizsből, tartós tejből és édességből is. Az adakozó kedvű vásárlóknak köszönhetően az Élelmiszerbank 48 ezer rászoruló embert, családot fog támogatásban részesíteni az ünnepi időszakban.

Bár az adomány mennyisége nem tudta elérni a tavalyi rekordot, a segíteni vágyók száma nem csökkent, legfeljebb a lehetőségeik – közölte az Élelmiszerbank. A közlemény szerint a Tesco ebben az évben is kiegészíti a vásárlók felajánlásait. A cég az áruházaiban összegyűjtött élelmiszerek értékének 20 százalékát, 22,5 millió forintot ajánl fel pénzadomány formájában, amivel az Élelmiszerbank egész éves élelmiszermentő munkájához is hozzájárul. A vásárlók közvetlenül a környezetükben élő nehézsorsú embereknek segítettek. Az összeállított élelmiszercsomagokat a gyűjtésben résztvevő áruházak környékén tevékenykedő karitatív szervezetek közreműködésével osztják ki a közelben élő rászorulók között az ünnepeket megelőző hetekben és a januári időszakban.

Advertisement

Az adományok főként az időseket, nagycsaládosokat, családsegítő szolgálatok és gyermekotthonok ellátottjait, fogyatékossággal élő embereket, hajléktalanokat és az ország legelmaradottabb településein lakókat segítik majd. A közlemény kiemeli, hogy az ünnepi jótékonykodásról az sem maradt le, aki a hétvégén nem tudott ellátogatni az áruházakba. A Tesco Otthonról szolgáltatása november 30-ig még lehetőséget kínál a jótékonykodásra. A honlapjukon bárki vásárolhat tartósélelmiszer-csomagokat adományként, amelyeket az Élelmiszerbank és partnerei szintén az ünnepi időszakban juttatnak el a nélkülözőkhöz.

Advertisement

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák