Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Töretlen a lendület: cégek egyre többet invesztálnak elektromos autókba

A keretösszeg felét kifizették a vállalati e-autó programban – tudatta az Energiaügyi Minisztérium (EM) az MTI-vel.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Több mint 15 milliárd forintot utaltak a nyerteseknek a céges flották zöldítését ösztönző pályázaton – írja az altenernativenergia.hu. A kormány járművenként akár 4 millió forinttal támogatja a tisztán elektromos személygépkocsik, teherautók vagy kisbuszok beszerzését. Egy gazdasági társaság legfeljebb 64 millió forintot igényelhet – közölték. A kérelmezett tiszta és csendes járművek száma a napokban haladta meg a nyolcezer darabot. Új pályázatot december elsejéig lehet még benyújtani. A 30 milliárd forintos teljes forrásmennyiségből eddig 26 milliárd forintra kötöttek támogatási szerződést. A tisztán elektromos autók nemcsak a környezetet, hanem olcsóbb működtetésük-karbantartásuk miatt üzemeltetőik pénztárcáját is kímélik. A klímabarát járműpark az évtized eleje óta a tízszeresére bővült Magyarországon – írták.

Zöld Közlekedés

Feszültség az EU és Kína között az elektromos autók támogatása miatt

Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást – írja az alternativenergia.hu. Ho Ja-tung, a minisztérium szóvivője pekingi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felek a hét elején kereskedelmi védintézkedésekről szóló megbeszéléseket folytattak, és a konzultációk a jövő héten is folytatódnak. “Kína üdvözli az EU döntését, hogy újraindítja a minimálár-megállapodásra vonatkozó konzultációkat, és értékeli, hogy az EU visszatért a párbeszéden alapuló konfliktuskezelés útjára” – fogalmazott.

A szóvivő szerint a kínai gépipari és elektronikai import-export kamarát több kínai vállalat hatalmazta fel egy olyan javaslat előterjesztésére, amely egységes iparági álláspontot képvisel – emelte ki, hozzátéve, hogy a felek ezen az alapon több fordulóban folytattak konzultációkat, és előrelépést értek el. “Kína reméli, hogy az EU betartja a kétoldalú vezetői szinten elért fontos konszenzust, szigorúan követi a megkülönböztetésmentesség elvét, és a korábbi munkára alapozva mielőbb párbeszéd útján rendezi a súrlódásokat”- közölte. Hozzátette: ez elősegítené mindkét fél iparágainak fejlődését egy nyitott és stabil piaci környezetben.

Az Európai Unió 2024 októberében akár 45,3 százalékos vámokat hagyott jóvá azokra a kínai elektromos autókra, amelyek esetében a brüsszeli vizsgálat szerint tisztességtelen állami támogatások befolyásolhatják a piaci verseny alakulását. Peking szerint gyártói versenyképesebbek, és a vámok helyett minimáláras megoldást javasolt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák