Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

50 tonnával csökkenti a cukortartalmat saját márkás termékeiben a SPAR

Létrehozva:

|

A SPAR az egészséges életmód iránt elkötelezett vállalatként – a saját előállítású termékcsaládja körében – jelentősen mérsékeli a hozzáadott cukor mennyiségét, még az idei évben.

A Kevesebb cukor – több vitalitás! elnevezésű kampánya mellett a pékáruk sótartalmának csökkentését is tervezi. „Az egészséges életmód iránt a kezdetek óta elkötelezett SPAR úgy döntött, hogy – a tavalyi éves eladási mennyiségeket alapul véve – 2019-ben legalább 50 tonnával csökkenti a saját márkás termékei cukortartalmát. Nagy hangsúlyt fektetünk az egészségtudatos életvitel és a hozzá kapcsolódó termékkínálat népszerűsítésére, valamint az ételintoleranciával élő emberek segítésére. A SPAR áruházakban 2016 októberétől a glutén- és laktózmentes, a bio és speciális élelmiszereket, illetve a tudatos táplálkozás termékeit elkülönítve, színkódokkal és piktogramokkal jelölve kínáljuk, ezzel is megkönnyítve a tájékozódást. A cukorcsökkentett áruk kapcsán is élünk ezzel a lehetőséggel, az új receptúrák kialakításával párhuzamosan új külsőt is kap az érintett termékek egy része, illetve informatív kampányt indítunk Kevesebb cukor – több vitalitás! szlogennel” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR Magyarország a hazai fejlesztésű, illetve a nemzetközi beszerzésből származó saját márkás termékei cukormennyiségének jelentős mérséklését – az édesebb ízeket preferáló magyar vásárlók fogyasztói szokásait figyelembe véve – fokozatosan hajtja végre. Már tavaly kiválasztották az első körben átalakítandó termékcsoportok körét – egyes tejdesszertek, alkoholmentes üdítő- és energiaitalok és reggeliző termékek –, idén pedig a polcokra is kerültek az elsősorban a gyerekek és fiatalok által kedvelt új összetételű, hazai fejlesztésű áruk. A SPAR számos saját márkás alternatívát is kínál a vásárlóknak a hagyományos cukor helyettesítésére, mint például a SPAR Vital Eritrit, a SPAR Vital Stevia vagy a SPAR Vital Nyírfacukor és Nyírfa porcukor termékeket.

A SPAR célja a jövőben, hogy a vásárlók legszélesebb körében fogyasztott saját márkás élelmiszereinek sótartalmát is mérsékelje, az ízélmény megtartása mellett. Idén elkezdődtek a kutatások és vizsgálatok – többek között vásárlói kóstoltatások és íztesztek segítségével –, hogy jelentősen csökkentett sótartalmú saját márkás pékáruk kerülhessenek a SPAR üzletekbe akár már a következő évben.

Advertisement

A SPAR szeretné a felhasznált pálmaolaj mennyiségét is jelentősen visszafogni, mivel az alapanyag iránt világszerte fokozódó igénynek esőerdők – és így számos növény- és állatfaj – esik áldozatául. Ezért az áruházlánc azt tűzte ki célul, hogy már az idei év végére a többletértéket hordozó saját márkáik – SPAR Natur*pur Bio, SPAR Premium, SPAR Vital, SPAR free from és DESPAR – esetében elérje a teljes pálmaolajmentességet.

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

Hazai fejlesztésű okospadok hódítják a világot

Köztéri okosbútorokat fejlesztő vállalkozásba fektetett a Hiventures.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. 600 millió forintos tőkebefektetést nyújt a köztéri okosbútorokat fejlesztő Kuube Hungary Kft-nek a Divat & Design Tőkealapból – írja az alternativenergia.hu. A közleményben ismertették: a Kuube Hungary magyar alapítású technológiai vállalkozás, amely napenergiával működő off-grid, vagyis a közüzemi elektromos hálózattól független köztéri okosbútorok fejlesztésével és nemzetközi piaci értékesítésével foglalkozik. A 2020-ban alapított cég termékei – okospadok, valamint buszmegállók és közösségi terek okos utcabútorai – már több mint 15 országban vannak jelen, számos európai és ázsiai nagyvárosban, például Tokióban, Bangkokban és Manilában is megtalálhatók. A Kuube okosbútor egy moduláris kültéri infrastruktúra-megoldás, amely közterületi padként működik. Az újrahasznosítható anyagokból készült termék dizájnja úgy készült, hogy funkcionálisan és esztétikailag is a környezetbe illeszthető legyen.

A fokozott igénybevételnek és az időjárásnak is ellenálló bútorok számos digitális és fenntarthatósági funkciót egyesítenek: például USB és vezeték nélküli eszköztöltést, ingyenes Wi-Fi hotspotot és opcionális környezeti – hőmérsékletet, levegőminőséget, UV indexet érzékelő – szenzorokat. Emellett érintőkijelzők és profi audiorendszer segítik a városi tájékoztatást, a turisztikai és közszolgáltatási tartalmak megosztását. A termékcsalád jelenleg hat típusból áll. A Hiventures 600 millió forintos befektetését kiemelten piacnyitásra, értékesítésre, márkaépítésre, új modellek fejlesztésére fordíthatják.

A befektetés nagyban támaszkodik a Kuube és a világ egyik legnagyobb elektronikai gyártócége, a Foxconn között 2024-ben megkötött gyártási megállapodásra. A gyártás a Foxconn komáromi üzemében történik, ahol kifejezetten a Kuube termékeire összpontosítva új gyártósort is kialakítottak. A befektetés a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szakmai partnersége mellett, a Hiventures által kezelt Divat & Design Tőkealapból valósul meg. A tőkealap a hagyományos, akár több éve működő márkák mellett kimondottan keresi a feltörekvő, technológiai újításokat tartalmazó designipari befektetési lehetőségeket. A Hiventures és a MDDÜ stratégiai megállapodása a magyarországi divat- és designipari ágazat fellendítését, valamint egy értékteremtő kreatívipari startup ökoszisztéma kialakítását célozza – közölték.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák