Kapcsolatfelvétel

Utazás

A kalandos helyeken való nyaralás hódít a tehetős kínaiak közt

Létrehozva:

|

Mind népszerűbb a kalandtúrának is betudható nyaralás a kínai tehetősek körében, akik idén nyáron is előszeretettel töltik szabad napjaikat a sarkvidékeken, afrikai szafarin vagy a távoli Dél-Amerikában.

A nemzetközi idegenforgalmi statisztikák és a sanghaji Hurun Kutatóintézet adatai is azt mutatják: az elmúlt években – a rendelkezésre álló jövedelem emelkedésével párhuzamosan – dinamikusan nőtt az extrém nyaralást választó kínai gazdagok száma. Ahogyan a Hurun intézet témával kapcsolatos tanulmányában fogalmaz: a legtöbbet külföldön költő réteg számára az élményutak a luxusutaknál is népszerűbbek már, s a korábban aranyérmes bevásárló körutakat is lekörözik a jövőben.

Az intézet a Diadema kínai utazási irodával közösen készített felmérése szerint a következő három évre tervezett célpontok közt a tehetősek körében Bolívia, az Északi- és a Déli-sark, Afrika, a Földközi-tengeri luxushajózás, valamint Mexikó és Kuba vezet. Az okok közt a helyek Kínától való távolisága, sosem látott állatok, természeti jelenségek, környezeti képződmények, az eltérő klíma és konyha, az idegen kultúrák vonzereje szerepelnek.

Európai célpont ezen a listán legelőször a tizedik helyen található: Svájcba orvosi turizmus miatt mennének a tehetős kínaiak. Szintén népszerűek a méregdrága világkörüli utak: a ctrip.com, az ország legnagyobb internetes utazásközvetítője nemrég kéttucatnyi utas számára 88 napos exkluzív utat hirdetett meg, fejenként 200 ezer dolláros áron. Az érdeklődés hatalmasnak mutatkozott: az utakat kevesebb mint fél perc alatt megvásárolták.

Az egzotikus célpontokat mára a legnagyobb utazási irodák többsége felvette kínálatába. Az MTI tudósítójának tapasztalatai szerint egy egyhetes sarkvidéki túra kezdőára 100 ezer jüan (3,6 millió forint), míg az afrikai kalandtúra legolcsóbb esetben is 200 ezer jüan (7,2 millió forint), a szervezett mexikói exkluzív utak ára pedig 70 ezer jüannál (2,5 millió forint) kezdődik.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!