Kapcsolatfelvétel

Öko Fashion

A Millenáris parkban lesz a WAMP őszi dizájnvására

Létrehozva:

|

A Millenáris Teátrumban lesz a WAMP őszi dizájnvására, amelyen a mintegy 80 divattervező legújabb kollekciója mellett a Design Hét Budapest fesztiválhoz kapcsolódóan szakmai programokat is tartanak vasárnap Budapesten.

Az őszi szezon első rendezvényén A hónap designere díjjal korábban jutalmazott legtehetségesebb tervezők mutatják be vadonatúj kollekcióikat – olvasható a szervezők tájékozatójában. Az Artista márka a matt és fényes felület játékára építő, különféle szőrméket felvonultató összeállítását hozza el, míg Gabo Szerencses elegáns koktélruhákkal és csipkeruhákkal készül az őszi vásárra. A Zagabo strapabíró esőkabátjai mellett László Edina Lazlo ruhákat, a Camou digitális printekkel dekorált szoknyákat és felsőket kínál az érdeklődőknek.

Lengyel Zsuzsi új táskáit bociszőrrel kombinálta, míg Bozsik Szilvi, az EOSinE tervezője lakk táskáit és ékszereit mutatja be. Ferencz Vanda fülbevalói mellett a Gombold újra! verseny két évvel ezelőtti különdíjasa, Zwana új darabokkal várja a különleges ékszerek rajongóit.

Az egyedi tervezésű ruhák, ékszerek, táskák mellett gyerekholmik, lakberendezési kiegészítők és képzőművészeti alkotások is helyet kapnak. Ismét kiállít az üvegtárgyakat készítő Kiss Aba Regő, valamint Tóth Andrej, aki a Balaton témáját és hangulatát idéző ART HEKK projektjét mutatja be. Először szerepel a WAMP-on Víg Virág márkája, a Virivee, amely kézzel készített színes és mintás dizájnharisnyákat vonultat fel.

A Design Hét Budapest rendezvényeihez kapcsolódóan a WAMP szakmai programmal is készül. A délután kezdődő kerekasztal-beszélgetésen Gulyás Sári, a PikkPakk cipők tervezője arról beszél, hogy minimális költségvetésből, miként lehet elindítani egy márkát. Geréby Zsófi az UrbanLegend kitalálója beavatja az érdeklődőket abba, hogy miként indította el a biciklis öltözékeket kínáló márkáját, míg Marillai Éva a wonderLAB dizájnbolt kulisszatitkait osztja meg a hallgatósággal. Tipton Zakariás elmeséli, hogyan lett Elton Johnnak Tipton napszemüvege, a Twofold Concept két tervezője, Berecz Vanda és Katona Barbara pedig a dizájnerek együttműködésében rejlő lehetőségekről beszél az érdeklődőknek – írták a tájékozatóban.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Öko Fashion

A vízből kihalászott műanyagot használt fel az O’Neill legújabb kollekciójához

Létrehozva:

|

Szerző:

A népszerű szörf és ruházati márka olyan kollekciót készített, amely 86%-ban újrahasznosított műanyagokból gyártott darabokból áll.

Az O’Neill Blue elnevezésű óceánmentő misszió célja, hogy felhívja a figyelmet az óceán szennyezettségére. A márka Jack O’Neill szörfös nevéhez fűződik, aki 1996-ban álmodta meg a Tenger Odüsszeia edukációs misszióját, hogy felvilágosítsa a diákokat a tengerrel és a környezettel való szoros kapcsolat fenntartásának fontosságáról. A márka azóta is kiemelt figyelmet fordít a témára, most éppen ezzel a különleges kollekcióval. Az újrahasznosított ruhákat bionikus, azaz tengerparti műanyag hulladékból készült szállal varrják.

A márka újrahasznosított PET-palackokból készült úgynevezett REPREVE-et használ, amelyet megtisztítanak és fonalaikba szőnek. A fonalat ezt követően a U TRUST által tanúsított legjobb minőségű újrahasznosított rostforgácsok és pelyhek felhasználásával sodorják. A szintetikus szálak ezen formája kevesebb üvegházhatású gázra támaszkodik, és a folyamat során vizet és energiát takarít meg.

A 2022-es tavaszi/nyári kollekció 86%-a ezzel a technológiával készült. Céljuk, hogy 2025-re egy 100%-os O’Neill Blue termékcsaláddal álljanak elő. „Arra törekszünk, hogy teljes mértékben megfeleljünk magatartási kódexünknek, és felhívjuk az emberek figyelmét az óceán szennyezettségére. Az O’Neill Blue nem a szezonális trendekről szól, nem is egy kapszula kollekció, sokkal inkább a hosszú távú fenntarthatóságot és az óceánok egészségét helyezzük előtérbe” – tette hozzá Kun Álmos, az O’Neill márkamenedzsere. A program megálmodói azt remélik, hogy nem csak ennyivel járulhatnak hozzá az óceánok tisztaságához, hanem missziójuk inspirációként hat a vásárlók számára is egy környezettudatosabb életre és az óceánok tisztaságának megőrzésére.

Tovább olvasom

Öko Fashion

A ruhabérlés kevésbé zöld, mintha kidobnánk a fölösleges darabokat

Létrehozva:

|

Szerző:

A szállítás és a tisztítás miatt a divatos ruhák bérlése a legkevésbé környezetbarát lehetőség egy új tanulmány szerint, amelyről a The Guardian brit napilap online kiadása számolt be.

Sokáig úgy gondolták, hogy a ruhabérlés jó válasz lehet a divat fenntarthatósági válságára, de egy új tanulmány arra az eredményre jutott, hogy még annál is rosszabb, mintha egyszerűen kidobnánk a fölöslegessé vált ruhadarabokat. Az Environmental Research Letters finn tudományos folyóiratban publikált kutatás a ruhák birtoklásának és ártalmatlanításának öt különböző módját vizsgálta, beleértve a bérbeadást, a viszonteladást és az újrahasznosítást. Megállapításuk szerint mind közül a ruhabérlés a legrosszabb választás: annak van a legnagyobb hatása a klímára. Mint kiderült, a ruhabérlés esetében az ide-oda szállítás és a tisztíttatás is terheli a környezetet. Közben a zöldnek vélt ruhabérlés már egész külön ágazattá nőtte ki magát. Olyan hírességek, mint Gwyneth Paltrow vagy Ralph Lauren is beszálltak az üzletágba. A GlobalData becslése szerint 2029-re az ágazat értéke 2,3 milliárd font (975 milliárd forint) lehet. A Világgazdasági Fórum viszont idén arra figyelmeztetett, hogy az ágazat a globális károsanyag-kibocsátás 5 százalékáért felel. A ruhabérlés azonban esetenként mégis jó megoldás lehet. Egy a témával foglalkozó szakértő, Dana Thomas szerint például jelentős események vagy esküvők esetében hasznos megoldás a vásárlás helyett.

Az új tanulmány szerint ha a bérbeadó cégek úgy változtatnák meg a logisztikájukat, hogy az környezetbarátabbá váljon, a bérbeadás környezetvédelmi szempontból egy szintre kerülne a viszonteladással. A tanulmány azt is megállapította, hogy a divatfogyasztás legfenntarthatóbb módja az, ha kevesebb darabot vásárolunk, és azokat a lehető leghosszabb ideig hordjuk. “Fenntartható akarsz lenni? Vásárolj kevesebbet, vásárolj jobban” – ajánlotta Thomas, a gyorsan változó divattal és a ruhák jövőjével foglalkozó Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes című könyv szerzője.

Tovább olvasom

Öko Fashion

Magyar dizájnerek, akik szemétből alkotnak egyedi, környezetbarát kreációkat

Létrehozva:

|

Szerző:

Akár a hulladékot gyűjtöd szelektíven, akár a ruháidat akarod újrahasznosítani vagy elajándékozni, máris tettél egy lépést a környezet érdekében. 

Az elmúlt években egyre több márka is rájött arra, hogy szemétből alkotni menő, így nemcsak fenntartható, hanem egyedi és sokszínű darabokkal örvendeztették meg a dizájner ruhák és kiegészítők kedvelőit – olvasható a Coloré női magazin összeállításában

A környezettudatosság számos márkának lett a küldetése, bizonyítva azt, hogy a divat világában is helye van fenntarthatóságnak. 

  • A Hikezone kávés zsákból gyárt mintás topánkákat, amelyek különleges kiegészítői lehetnek minden egyes szettünknek.
  • A Nana Bags a már nem használt farmerek és leselejtezett kárpitok anyagait felhasználva csinál táskákat.
  • RePityke mindenféle textíliát, kidobott ruhaanyagokat használ fel táskáihoz.
  • A Réthy Fashion Nemcsak a farmereket készíti használt anyagból, hanem a fiatalságot is neveli.
  • A Printa összes konyhai kiegészítője, táskája, tasakja, keféje természetes és komposztálható alapanyagokból készül.
  • A Delka bag a táskáik gyártása során keletkezett hulladékból gyártott újabb táskákat.
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák