Öko Fashion
A vízből kihalászott műanyagot használt fel az O’Neill legújabb kollekciójához
A népszerű szörf és ruházati márka olyan kollekciót készített, amely 86%-ban újrahasznosított műanyagokból gyártott darabokból áll.
Az O’Neill Blue elnevezésű óceánmentő misszió célja, hogy felhívja a figyelmet az óceán szennyezettségére. A márka Jack O’Neill szörfös nevéhez fűződik, aki 1996-ban álmodta meg a Tenger Odüsszeia edukációs misszióját, hogy felvilágosítsa a diákokat a tengerrel és a környezettel való szoros kapcsolat fenntartásának fontosságáról. A márka azóta is kiemelt figyelmet fordít a témára, most éppen ezzel a különleges kollekcióval. Az újrahasznosított ruhákat bionikus, azaz tengerparti műanyag hulladékból készült szállal varrják.
A márka újrahasznosított PET-palackokból készült úgynevezett REPREVE-et használ, amelyet megtisztítanak és fonalaikba szőnek. A fonalat ezt követően a U TRUST által tanúsított legjobb minőségű újrahasznosított rostforgácsok és pelyhek felhasználásával sodorják. A szintetikus szálak ezen formája kevesebb üvegházhatású gázra támaszkodik, és a folyamat során vizet és energiát takarít meg.
A 2022-es tavaszi/nyári kollekció 86%-a ezzel a technológiával készült. Céljuk, hogy 2025-re egy 100%-os O’Neill Blue termékcsaláddal álljanak elő. „Arra törekszünk, hogy teljes mértékben megfeleljünk magatartási kódexünknek, és felhívjuk az emberek figyelmét az óceán szennyezettségére. Az O’Neill Blue nem a szezonális trendekről szól, nem is egy kapszula kollekció, sokkal inkább a hosszú távú fenntarthatóságot és az óceánok egészségét helyezzük előtérbe” – tette hozzá Kun Álmos, az O’Neill márkamenedzsere. A program megálmodói azt remélik, hogy nem csak ennyivel járulhatnak hozzá az óceánok tisztaságához, hanem missziójuk inspirációként hat a vásárlók számára is egy környezettudatosabb életre és az óceánok tisztaságának megőrzésére.
Öko Fashion
Kőkemény divatbemutató Baján
2022. október 21-én exkluzív divatbemutató keretein belül mutatta be új színes termékpalettáját és környezetbarát ECO Stone termékcsomagját a Bácska-Logistik Kft.
A kifutón VIKTORIAVARGA BUDAPEST kollekciójában olyan szépségkirálynők vonultak fel, mint Király Lili Miss Balaton 2014, Nagypál Krisztina Miss Balaton 2016 és Miss World Hungary 2019, Balogh Eleni Miss Balaton 2019, Németh Vivien Miss Balaton 2022. I. udvarhölgy és Czepek Kata Miss Balaton 2022. II. udvarhölgy. Az eseményt megnyitotta Zsigó Róbert Baja és térsége országgyűlési képviselő. 2022. október 21-én exkluzív divatbemutató keretein belül mutatta be új színes termékpalettáját és környezetbarát ECO Stone termékcsomagját a Bácska-Logistik Kft. Zsigó Róbert Baja és térsége országgyűlési képviselő köszöntőjében hangsúlyozta, hogy Magyarország érdeke, hogy a magyar vállalkozások fejlődjenek, éppen ezért fontos kitűzés továbbra is a vállalkozások támogatása, hiszen ezekkel a családokat is támogatja az ország. „A Bácska-Logistik Kft. olyan vállalkozás, amely a gazdasági kihívásokra lehetőségként tekint. A cég mai napon bemutatott termékei, a bontási hulladék újrahasznosításával gazdaságos alternatívát kínálnak a környezettudatos fenntartható kivitelezések területén” – folytatta Zsigó Róbert.
„Cégünk a folyamatos termék fejlesztések mellett nagy hangsúlyt fordít a termékek minél gazdaságosabb előállítására. Az inert hulladékok feldolgozásából keletkezett alapanyagok használatával gyártott termékeink az ECO STONE termékcsalád. Ezek a termékek jó minőségűek a szabványoknak megfelelőek, mégis gyártási költségük kevesebb ezért a piaci áruk is kedvezőbb. A bontási hulladék újra hasznosításának egy új lehetőségét mutatjuk meg akkor, amikor nagyobb hozzáadott értékkel a hulladékból egy minőségi alapanyagot állítunk elő. Az ECO STONE termékcsaládnak a megjelenése az építőiparban szereplő vállalkozásoknak két újabb lehetőséget kínál a fenntartható kivitelezések területén.
Az egyik az épületek bontásánál keletkező hulladék egyszerűbb és sokkal gazdaságosabb kezelése, a másik a feldolgozott inert hulladékból előállított késztermékek felhasználása. Nem utolsó sorban az így keletkezett termék újra vissza kerül az építőipari körforgásba, ezzel is segítve a környezettudatos vállalkozás politikát. Középtávú terveink között további gyártócsarnokok építése szerepel az ország több területén, hogy országos lefedettséggel tudjuk kínálni termékeinket. Természetesen legfőbb célunk, hogy magyar cégként magyar alapanyagokból folyamatos fejlesztések mellett bebizonyítsuk, hogy képesek vagyunk minőségi termékek előállítására, amik méltán kerülnek az építőipari láncolatba”.– mondta Barcsák Róbert a Bácska Stone tulajdonosa.
Varga Viktória, aki a 2022-es Glamour Women of the Year Díjátadó Gálán az Év divattervezője lett, őszi kollekciójával színesítette a Bácska Stone rendezvényét. A VIKTORIAVARGA BUDAPEST divatmárkát vibráló és élénk színek jellemzik, melyeket kifinomult szabásvonalak ötvöznek és nőies eleganciát keltenek életre. ”Szeretnénk ruháinkkal arra inspirálni a nőket, hogy legyenek bátrak, vállalják önmagukat és nőiességüket, valamint hordjanak színeket, hiszen egy jól eltalált árnyalat kiemeli a szépségüket és erősíti kisugárzásukat.” – mesélte a tervező. A kifutón olyan szépségkirálynők vonultak fel, mint Király Lili Miss Balaton 2014, Nagypál Krisztina Miss Balaton 2016 és Miss World Hungary 2019, Balogh Eleni Miss Balaton 2019, Németh Vivien Miss Balaton 2022. I. udvarhölgy és Czepek Kata Miss Balaton 2022. II. udvarhölgy.