Kapcsolatfelvétel

Öko Fashion

Állatkínzó divatházak? Súlyos vádak

Létrehozva:

|

Komoly vádak érték nemrég a legnagyobb divatházakat, hiszen a Last Chance for Animals nonprofit szervezet munkatársai több mint 70-en nyúltenyészetet vizsgáltak be, azt dokumentálva milyen körülmények között tartják az ott tartott állatokat.

Ennek eredményeképp pedig megszületett a lista azokról a cégekről, akik nem féltek kollaborálni ezekkel a brutális intézményekkel. A kérdés már csak az, igazak-e a vádak, és kik a felelősök?

A szervezet két év alapos gyűjtőmunka után borította a szennyest olyan világmárkákra, mint a Burberry, Christian Dior, Yves Saint Laurent, Louis Vuitton, Giorgo Armani, Marc Jacobs és Diane von Fürstenberg. Talán ők sem sejtették milyen kényes pontot érint majd kutakodásuk, hiszen ez idő alatt derült fény arra, hogy számos kétségtelenül brutálisnak minősíthető nyúltelepnek, az első számú ügyfelei közé a legnagyobb divatházak tartoznak. Amit fontos tudni erről a helyzetről, hogy bár kétségtelen az ilyen, és ehhez hasonló esetek létezése, legális keretek között hasonló telephelyről való anyagbeszerzés nem valósulhatna meg, hiszen a cégeket komoly szabályok korlátozzák ezzel kapcsolatban.

Elszomorító tény, hogy csupán három divatház volt hajlandó nyilatkozni a vádakkal kapcsolatban, és mint tudjuk a hallgatás beleegyezés. A WWD-n jelent meg a Dior és a Burberry nyilatkozata amiben, cáfoltak, hogy valaha is kapcsolatban álltak volna az említett telepekkel, elhatárolódtak a látottaktól, elismerték, hogy a dokumentált képek és videók demonstrálják a mai világban is létező kegyetlen és törvénytelen viselkedést az állatokkal szemben. Mind a két divatház hangsúlyozta azt, hogy kizárólag az EU előírásoknak megfelelő, és ellenőrzött beszállító helyről vásároltak szőrmét, ahol az állatok jóléte elsődleges szempont, valamint nem állt szándékukban megszegni az ez ügyben kötött standardokat sem a múltban, sem a jövőben. “Alapos vizsgálatokat követően meg tudjuk erősíteni, hogy a Saint Larent-nek sem közvetlenül, sem közvetve nincs kapcsolata az említett telepekkel. A Saint Larent csapata folyamatosan azon dolgozik, hogy biztosíthassa az állatjólét szigorú követelményeit. Ezzel összhangban a cégünk speciális irányelveket követ, melyek alapján megválogatjuk a beszállítóinkat.” – olvasható a British Vogue-ban.

A bunda kérdés örök vita téma volt, és lesz a divatvilágban. Ma már minden cégnek kötelező álláspontot foglalnia, hogy az érme melyik oldalán áll, és nekünk vásárlóknak a feladatunk, hogy ezeket a szempontokat szem előtt tartva eldöntsük, hogy kiktől vásárolunk, hiszen közvetetten igenis kifejezzük támogatásunkat akkor, mikor egy olyan brand termékeit használjuk vagy hordjuk, akikről köztudott, hogy nem bánnak a lehető leghumánusabban az állatokkal. Már ha egyáltalán veszünk ilyen holmit…

forrás: allatportal.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Öko Fashion

A vízből kihalászott műanyagot használt fel az O’Neill legújabb kollekciójához

Létrehozva:

|

Szerző:

A népszerű szörf és ruházati márka olyan kollekciót készített, amely 86%-ban újrahasznosított műanyagokból gyártott darabokból áll.

Az O’Neill Blue elnevezésű óceánmentő misszió célja, hogy felhívja a figyelmet az óceán szennyezettségére. A márka Jack O’Neill szörfös nevéhez fűződik, aki 1996-ban álmodta meg a Tenger Odüsszeia edukációs misszióját, hogy felvilágosítsa a diákokat a tengerrel és a környezettel való szoros kapcsolat fenntartásának fontosságáról. A márka azóta is kiemelt figyelmet fordít a témára, most éppen ezzel a különleges kollekcióval. Az újrahasznosított ruhákat bionikus, azaz tengerparti műanyag hulladékból készült szállal varrják.

A márka újrahasznosított PET-palackokból készült úgynevezett REPREVE-et használ, amelyet megtisztítanak és fonalaikba szőnek. A fonalat ezt követően a U TRUST által tanúsított legjobb minőségű újrahasznosított rostforgácsok és pelyhek felhasználásával sodorják. A szintetikus szálak ezen formája kevesebb üvegházhatású gázra támaszkodik, és a folyamat során vizet és energiát takarít meg.

A 2022-es tavaszi/nyári kollekció 86%-a ezzel a technológiával készült. Céljuk, hogy 2025-re egy 100%-os O’Neill Blue termékcsaláddal álljanak elő. „Arra törekszünk, hogy teljes mértékben megfeleljünk magatartási kódexünknek, és felhívjuk az emberek figyelmét az óceán szennyezettségére. Az O’Neill Blue nem a szezonális trendekről szól, nem is egy kapszula kollekció, sokkal inkább a hosszú távú fenntarthatóságot és az óceánok egészségét helyezzük előtérbe” – tette hozzá Kun Álmos, az O’Neill márkamenedzsere. A program megálmodói azt remélik, hogy nem csak ennyivel járulhatnak hozzá az óceánok tisztaságához, hanem missziójuk inspirációként hat a vásárlók számára is egy környezettudatosabb életre és az óceánok tisztaságának megőrzésére.

Tovább olvasom

Öko Fashion

A ruhabérlés kevésbé zöld, mintha kidobnánk a fölösleges darabokat

Létrehozva:

|

Szerző:

A szállítás és a tisztítás miatt a divatos ruhák bérlése a legkevésbé környezetbarát lehetőség egy új tanulmány szerint, amelyről a The Guardian brit napilap online kiadása számolt be.

Sokáig úgy gondolták, hogy a ruhabérlés jó válasz lehet a divat fenntarthatósági válságára, de egy új tanulmány arra az eredményre jutott, hogy még annál is rosszabb, mintha egyszerűen kidobnánk a fölöslegessé vált ruhadarabokat. Az Environmental Research Letters finn tudományos folyóiratban publikált kutatás a ruhák birtoklásának és ártalmatlanításának öt különböző módját vizsgálta, beleértve a bérbeadást, a viszonteladást és az újrahasznosítást. Megállapításuk szerint mind közül a ruhabérlés a legrosszabb választás: annak van a legnagyobb hatása a klímára. Mint kiderült, a ruhabérlés esetében az ide-oda szállítás és a tisztíttatás is terheli a környezetet. Közben a zöldnek vélt ruhabérlés már egész külön ágazattá nőtte ki magát. Olyan hírességek, mint Gwyneth Paltrow vagy Ralph Lauren is beszálltak az üzletágba. A GlobalData becslése szerint 2029-re az ágazat értéke 2,3 milliárd font (975 milliárd forint) lehet. A Világgazdasági Fórum viszont idén arra figyelmeztetett, hogy az ágazat a globális károsanyag-kibocsátás 5 százalékáért felel. A ruhabérlés azonban esetenként mégis jó megoldás lehet. Egy a témával foglalkozó szakértő, Dana Thomas szerint például jelentős események vagy esküvők esetében hasznos megoldás a vásárlás helyett.

Az új tanulmány szerint ha a bérbeadó cégek úgy változtatnák meg a logisztikájukat, hogy az környezetbarátabbá váljon, a bérbeadás környezetvédelmi szempontból egy szintre kerülne a viszonteladással. A tanulmány azt is megállapította, hogy a divatfogyasztás legfenntarthatóbb módja az, ha kevesebb darabot vásárolunk, és azokat a lehető leghosszabb ideig hordjuk. “Fenntartható akarsz lenni? Vásárolj kevesebbet, vásárolj jobban” – ajánlotta Thomas, a gyorsan változó divattal és a ruhák jövőjével foglalkozó Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes című könyv szerzője.

Tovább olvasom

Öko Fashion

Magyar dizájnerek, akik szemétből alkotnak egyedi, környezetbarát kreációkat

Létrehozva:

|

Szerző:

Akár a hulladékot gyűjtöd szelektíven, akár a ruháidat akarod újrahasznosítani vagy elajándékozni, máris tettél egy lépést a környezet érdekében. 

Az elmúlt években egyre több márka is rájött arra, hogy szemétből alkotni menő, így nemcsak fenntartható, hanem egyedi és sokszínű darabokkal örvendeztették meg a dizájner ruhák és kiegészítők kedvelőit – olvasható a Coloré női magazin összeállításában

A környezettudatosság számos márkának lett a küldetése, bizonyítva azt, hogy a divat világában is helye van fenntarthatóságnak. 

  • A Hikezone kávés zsákból gyárt mintás topánkákat, amelyek különleges kiegészítői lehetnek minden egyes szettünknek.
  • A Nana Bags a már nem használt farmerek és leselejtezett kárpitok anyagait felhasználva csinál táskákat.
  • RePityke mindenféle textíliát, kidobott ruhaanyagokat használ fel táskáihoz.
  • A Réthy Fashion Nemcsak a farmereket készíti használt anyagból, hanem a fiatalságot is neveli.
  • A Printa összes konyhai kiegészítője, táskája, tasakja, keféje természetes és komposztálható alapanyagokból készül.
  • A Delka bag a táskáik gyártása során keletkezett hulladékból gyártott újabb táskákat.
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák