Kapcsolatfelvétel

Öko Fashion

Állatkínzó divatházak? Súlyos vádak

Létrehozva:

|

Komoly vádak érték nemrég a legnagyobb divatházakat, hiszen a Last Chance for Animals nonprofit szervezet munkatársai több mint 70-en nyúltenyészetet vizsgáltak be, azt dokumentálva milyen körülmények között tartják az ott tartott állatokat.

Ennek eredményeképp pedig megszületett a lista azokról a cégekről, akik nem féltek kollaborálni ezekkel a brutális intézményekkel. A kérdés már csak az, igazak-e a vádak, és kik a felelősök?

A szervezet két év alapos gyűjtőmunka után borította a szennyest olyan világmárkákra, mint a Burberry, Christian Dior, Yves Saint Laurent, Louis Vuitton, Giorgo Armani, Marc Jacobs és Diane von Fürstenberg. Talán ők sem sejtették milyen kényes pontot érint majd kutakodásuk, hiszen ez idő alatt derült fény arra, hogy számos kétségtelenül brutálisnak minősíthető nyúltelepnek, az első számú ügyfelei közé a legnagyobb divatházak tartoznak. Amit fontos tudni erről a helyzetről, hogy bár kétségtelen az ilyen, és ehhez hasonló esetek létezése, legális keretek között hasonló telephelyről való anyagbeszerzés nem valósulhatna meg, hiszen a cégeket komoly szabályok korlátozzák ezzel kapcsolatban.

Elszomorító tény, hogy csupán három divatház volt hajlandó nyilatkozni a vádakkal kapcsolatban, és mint tudjuk a hallgatás beleegyezés. A WWD-n jelent meg a Dior és a Burberry nyilatkozata amiben, cáfoltak, hogy valaha is kapcsolatban álltak volna az említett telepekkel, elhatárolódtak a látottaktól, elismerték, hogy a dokumentált képek és videók demonstrálják a mai világban is létező kegyetlen és törvénytelen viselkedést az állatokkal szemben. Mind a két divatház hangsúlyozta azt, hogy kizárólag az EU előírásoknak megfelelő, és ellenőrzött beszállító helyről vásároltak szőrmét, ahol az állatok jóléte elsődleges szempont, valamint nem állt szándékukban megszegni az ez ügyben kötött standardokat sem a múltban, sem a jövőben. “Alapos vizsgálatokat követően meg tudjuk erősíteni, hogy a Saint Larent-nek sem közvetlenül, sem közvetve nincs kapcsolata az említett telepekkel. A Saint Larent csapata folyamatosan azon dolgozik, hogy biztosíthassa az állatjólét szigorú követelményeit. Ezzel összhangban a cégünk speciális irányelveket követ, melyek alapján megválogatjuk a beszállítóinkat.” – olvasható a British Vogue-ban.

A bunda kérdés örök vita téma volt, és lesz a divatvilágban. Ma már minden cégnek kötelező álláspontot foglalnia, hogy az érme melyik oldalán áll, és nekünk vásárlóknak a feladatunk, hogy ezeket a szempontokat szem előtt tartva eldöntsük, hogy kiktől vásárolunk, hiszen közvetetten igenis kifejezzük támogatásunkat akkor, mikor egy olyan brand termékeit használjuk vagy hordjuk, akikről köztudott, hogy nem bánnak a lehető leghumánusabban az állatokkal. Már ha egyáltalán veszünk ilyen holmit…

forrás: allatportal.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Öko Fashion

Hazai divattervező és sztárfotós is beállt a természetvédelem mögé

Létrehozva:

|

Szerző:

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak.

Ki egy civil szervezetet támogat, ki a követői körében hívja fel rá a figyelmet, ki pedig a saját életében és a munkája során figyel oda a fenntarthatóságra. Herczeg Zoltán divattervező, designer és a Capa-nagydíjas Szombat Éva fotós sem tett másként – mindketten a saját szakmájukon belül járultak hozzá ehhez a mindannyiunk számára fontos ügyhöz, támogatva a WWF Magyarország természetvédelmi tevékenységét és azt, hogy általuk még többen hozzátegyék a sajátjukat.

A természetvédelem és a fenntarthatóság már rég nem elvont, nehezen érthető fogalmak, hiszen ma már mindenhol arra hívják fel a figyelmünket, hogy magánemberként is mennyit tehetünk bolygónk megóvása érdekében, és milyen fontos, hogy ki-ki a maga módján támogassa természeti kincseink védelmét. A természetvédelmi civil szervezetek pedig mindent megtesznek azért, hogy ellássák a legsürgetőbb szakmai feladatokat: a WWF Magyarország már több mint 30 éve dolgozik a hazai folyókért és vizesélőhelyekért, a természetes erdőkért, a nagyragadozók megóvásáért és a klímavédelemért. Viszont ami nem változott, az az, hogy ezeknek a szervezeteknek szükségük van az emberek támogatására, hiszen csak így tudják fenntartani tevékenységüket, és csak együtt, összefogva lehet sikereket elérni.

Ehhez az ügyhöz csatlakozott most Herczeg Zoltán divattervező, designer és Szombat Éva, a 2021-es Robert Capa Magyar Fotográfiai Nagydíjával elismert fotós, akik két különböző projektben értékes munkájukkal járultak hozzá a hazai természetvédelemhez.

A WWF Magyarország a koronavírus-járvány kezdetekor leállította az utcai adománygyűjtést, most viszont friss arculattal, lelkes adománygyűjtőkkel indította újra ezt a tevékenységét. Az új arculat fő eleme a FUNdraiser csapat által viselt pólók és dzsekik, melyeket maga Herczeg Zoltán tervezett az ikonikus pandalogó fekete-fehér színeivel játszva fiatalos, mégis a WWF-re jellemző stílusban. Az OEKO-TEX(R) Standard 100 minősítéssel rendelkező, környezetbarát anyagból készült ruhadarabokat viselő utcai adománygyűjtőkkel egyre több helyen lehet találkozni Budapest csomópontjain.

Advertisement

“Azért álltam be a WWF mellé, mert szent meggyőződésem, hogy az egészséges, tiszta ember csak az egészséges, tiszta Földön lehet harmonikus és boldog, tehát teljes. Napjainkra ennek megóvása lett a legégetőbb kihívása a történelemnek, korunk emberiségének. Olyannyira támogatok minden egyes ezzel kapcsolatos erőfeszítést, hogy várhatóan egész további életemet és munkásságomat, hivatásomat is ennek a szent célnak a szolgálatába állítom” – mondta Herczeg Zoltán az együttműködésről.

Szombat Éva pedig a WWF Tagság program izgalmas és színes kampányát fotózta a civil szervezet számára, melynek mottója: “A természet pótolhatatlan”. A képeken papírállatok jelennek meg egy erdő képe előtt, ami színes, mozgalmas és trendi, de látszik, hogy nem az “igazi” természet. A fotókon azokat a szintén környezetbarát, ám színes pandás pólókat viselik büszkén a WWF önkéntesei, amelyeket a WWF Tagként újonnan belépő rendszeres havi támogatók kapnak most limitált számban. A kis összegű, rendszeres adományozás ugyanis egy civil szervezet életében a működés egyik legfontosabb és nélkülözhetetlen forrása, ezt szeretné meghálálni a WWF Magyarország az új támogatóknak, és e mögé állt be a híres fotós is.

“Egyre nagyobb kihívás megszólítani az embereket, ugyanakkor az elkötelezett adományozók támogatása elengedhetetlen hazai természeti kincseink megóvásához. Éppen ezért nagyon fontosnak tartom, hogy ilyen neves művészek is a jó ügy mellé álltak. Segítségükkel még több emberhez eljut ez a fontos üzenet, hiszen a jövőnkért folytatott munka csak együtt lehetséges” – mondta Tar Emese, a WWF egyéni adománygyűjtési menedzsere.

A divattervező és a fotós tehát ezen a módon is kifejezte elkötelezettségét a természeti értékek megóvása iránt, adományozóként pedig – történjen az utcai adománygyűjtőkön keresztül vagy online formában – mindenkinek azt üzenhetjük, hogy civil szervezetet támogatni és a bolygó védelme mellett kiállni menő.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák