Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Apró, otthoni akkumulátort mutattak be

A kínai Bslbatt napelemes akkumulátora mindössze 10 centiméter vastag.

Létrehozva:

|

Új akkumulátorokról rántotta le a leplet a kínai Bslbatt – számol be a PV Magazine. A cég szerint új termékei 10,24 kilowattóra tárolókapacitással és 51,2 volt névleges feszültséggel bírnak, mindössze 700 milliméterszer 980 milliméteresek, és 100 milliméter vastagok.

A Bslbatt tárolórendszerek gyártására specializálódott. A vállalat a közelmúltban dobta piacra a PowerLine 10-et, egy új, padlóra vagy falra szerelhető akkumulátort, amely lakossági és kereskedelmi tetőtéri fotovoltaikus rendszerek mellé telepíthető. „A PowerLine 10 egyik leglenyűgözőbb tulajdonsága a kivételesen karcsú, mindössze 10 centiméteres vastagsága” – olvasható a Bslbatt közleményében. A cég szerint a vékony kialakítása ellenére az akkumulátor kimagasló, 10 kilowattórás tárolókapacitással büszkélkedhet, amely bőséges energiát kínál lakossági és kereskedelmi felhasználásra egyaránt, miközben minimális helyet foglal csak el.

A PowerLine 10 akkumulátor az 5 kilowattórás elődjéhez képest egy továbbfejlesztett változat. A berendezés meglehetősen kicsi, tömege viszont így is 95 kilogramm. A lítium-ionos rendszer tárolókapacitása 10,24 kilowattóra, névleges feszültsége 51,2 volt. Akár 15 akkumulátormodul is párhuzamosan csatlakoztatható, ezzel 153,6 kilowattóra összkapacitást lehet elérni. Katódanyagként a berendezés LiFePO4-et használ, működési hőmérséklettartománya pedig mínusz 20 Celsius-foktól 65 Celsius-fokig terjed. Az akkumulátorra 12 év garanciát vállalnak, és állítólag több mint 6000 cikluson keresztül képes működni. A tároló IP65-ös védettségi szinttel is rendelkezik.

Advertisement

A gyártó szerint a beépített stabil akkumulátor-felügyeleti rendszerrel (battery management system, azaz BMS) felszerelt PowerLine 10 mindenekelőtt a biztonságot helyezi előtérbe. A BMS a túltöltés, a túlzott kisütés, a túláram, valamint a magas és alacsony hőmérsékleti viszonyok elleni átfogó védelemmel biztosítja a megbízható működést. A Bslbatt állítása szerint 30 napon belüli szállítást tud garantálni, a termék dizájnjának része az akkumulátorpanelre rányomott tájkép.

Advertisement

Zöld Energia

Új elektromos buszok és helyben termelt zöldenergia viszi előre Kaposvárt

Napelempark-bővítéssel biztosítja jövőre érkező autóbuszai töltését Kaposvár.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A zöldenergia Kaposvár gazdaságának jövője – mondta a város polgármestere azon a sajtótájékoztatón, amelyen arról számoltak be: a somogyi vármegyeszékhely bővíttette az autóbusz-telephelyén található napelemparkot, hogy a piaci árnál kedvezőbben tudja tölteni a jövőre érkező új, helyi járatú elektromos autóbuszflottáját – írja az alternativenergia.hu. Szita Károly (Fidesz-KDNP) a témában tartott sajtótájékoztatón az MTI-hez eljuttatott hangfelvétel szerint kiemelte: a város 45 új, elektromos autóbuszt vásárol, a flotta egy része már 2026 első felében rendelkezésre áll, és napelemekre, energiatárolóra van szükség ahhoz, hogy a járművek működtetéséhez szükséges elektromos energia jelentős részét helyben tudják megtermelni. Kijelentette: olyan várost kívánnak építenek, amely egyre nagyobb mértékben támaszkodik a saját erőforrásaira. Hozzátette, Kaposvár modellváros lesz: modell a kaposváriaknak, Magyarország hasonló nagyságú és az Európai Unió hasonló gondokkal küzdő településeinek. Közlése szerint ebben meghatározó az energiahatékonyság és energiagazdálkodás, az a cél, hogy a megújuló energiák minél nagyobb mértékű használatával olcsó, helyben termelt energiával tudják működtetni a somogyi vármegyeszékhelyet.

“A zöldenergia Kaposvár gazdaságának jövője, és a jövőben az lesz az élen, aki a legnagyobb mértékben tud zöldenergiát termelni és tárolni” – hangoztatta. A településvezető példaként hozta fel, hogy Kaposváron cukorgyári melléktermékből előállított biogázzal működtetik a helyi járatú autóbuszokat, biztosítják az uszoda fűtését, tavaly előbbiért 186 millió forinttal, utóbbiért 122 millió forinttal fizettek kevesebbet, mintha ehhez földgázt vásároltak volna. A biomasszával üzemelő Zöld Fűtőművel a távhőellátáshoz szükséges földgáz 61 százalékát sikerült kiváltani, a városi intézmények tetején elhelyezett napelemekkel elért energiamegtakarítás 60 százalékos, a folyamatban lévő okos közvilágítási rendszer kialakításával a szolgáltatás évente 212 millió forinttal kerül majd kevesebbe – tette hozzá.

Szita Károly a tavaly alakult Kaposvári Energiaközösség Nonprofit Kft.-ről azt mondta, annak az a lényege, hogy tagjai egymás között az energiaszolgáltatóénál kedvezőbb áron adhatnak el és vásárolhatnak megújuló módon termelt energiát. Borhi Zsombor (Fidesz-KDNP) alpolgármester elmondta, a város a Cseri úti telephelyen üzembe helyezett több mint 450, összesen 200 kilowatt teljesítményű napelem, egy 100 kilowattos energiatároló, valamint a nagypiac épületének tetejére szerelt 50 kilowattnyi napelem költségeit a helyi energiaközösség létrehozására elnyert 300 millió forint pályázati forrásból fedezte. A 2026-ban érkező elektromos autóbuszok egy részét az itt megtermelt energiával lehet tölteni, ami 22 millió forint megtakarítást eredményez – tette hozzá.

Advertisement

Vonyó János, a Kaposvári Energiaközösség Nonprofit Kft. ügyvezetője megjegyezte, az energiatermelő-kapacitás további növelését tervezik, hogy a buszok energiaellátását nagyrészt “fotovoltaikus módon” tudják biztosítani, ehhez a vállalatok energiahatékonyságát és megújuló energiafelhasználásának bővítésére indult Jedlik Ányos energetikai programban szeretnének támogatást kapni.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák