Zöld Energia
Az első Föld körüli repülés napenergia meghajtással

Az ABB innovációs és technológiai együttműködésre lépett a Solar Impulse projekttel (a világ első napenergiával hajtott repülőgépe), amely 2015-ben kísérletet tesz, hogy elsőként kerülje meg a Földet napenergia felhasználásával.
Azt követően, hogy a Solar Impulse prototípusa nyolc világrekordot állított fel, amikor elsőként szelte át a két kontinens közötti légteret, majd átrepülte az Egyesült Államokat, Bertrand Piccard és André Borschberg elérkezettnek látja az időt, hogy a vállalkozásukat 2015-ben egy világkörüli repüléssel koronázzák meg.
Az energiahatékonyság, a fenntartható közlekedés és a megújuló energiaforrások fejlesztésében élenjáró ABB nagy jelentőséget tulajdonít a napenergiának, és meggyőződése, hogy ez az energiaforrás nagyban hozzájárulhat a környezeti hatásoktól mentes gazdasági növekedés eléréshez, illetve meghatározó szerepet játszik majd a jövőbeni energiaszerkezetben. Az ABB, amely a 90-es évek óta jelen van a napenergia-ágazatban hosszú ideje az iparág elkötelezett támogatója. A vállalat ez irányú elkötelezettségét jól jelzi, hogy tavaly 1 milliárd dollárért megvásárolta a világ második legjelentősebb szolárinverter-gyártójának számító Power-One-t.
Az ABB és a Solar Impulse szívügyének tekinti a megújuló energiaforrások hasznosítását, ezért folyamatosan olyan új és kreatív módszerek kifejlesztésén dolgozik, amelyek hozzájárulnak a jövő energiával kapcsolatos kihívásainak újszerű megoldásához. Mindkét cég jelentős technológiai fejlesztésekkel büszkélkedhet a megújuló energia felhasználók számára történő átalakítása terén, valamint az energiatárolás területén is.
Repülés a világ körül: átkelés óceánok és kontinensek felett
Az öt hónapra tervezett, a Föld megkerülését célzó repülések 2015 március elején kezdődnek és 2015 július végéig tartanak. z napenergia-meghajtású repülőgép első földkörüli repülésének bázisa Abu Dzabiban, az Egyesült Arab Emírségek fővárosában lesz, így a gép innen indul, és ide fog visszaérkezni a világ körüli útjáról.
Az útvonal: a gép elrepül a Perzsa-öböl sivatagai felett, majd a veszélyes indiai monszunt kikerülve átrepül a kínai nagy fal felett; ezt az etapot két óceán feletti átkelés követi (a két átkelés közt egy „álom” pihenőt tartanak Amerikában), majd visszatérnek az indulás helyére, a Perzsa-öbölbe.
A Solar Impulse jelenleg az Abu Dzabiból induló repülőút etapjainak egyeztetését végzi. A gép a 2015 júliusára tervezett Abu Dzabiba történő visszatérése előtt leszáll majd Ázsiában, az Egyesült Államokban, Dél- és Észak-Európában, valamint Észak-Afrikában is.
Repüléstörténeti esemény: mint minden, a történelemben elsőnek számító vállalkozás esetében, most sincsenek viszonyítási pontok. Mint korábban, most is számos kihívással fogunk szembesülni, ami elengedhetetlenül arra késztet majd bennünket, hogy kitoljuk a technológiai, az emberi és a navigálási teljesítmény határait.
Abu Dzabi, a bázisnak otthont adó város
Abu Dzabi, az Egyesült Arab Emírségek fővárosából indul, és itt ér majd véget az első napenergia-meghajtású repülő Föld körüli útja.
Masdar, az Abu Dzabi székhelyű, megújuló energiára szakosodott cég lesz a Solar Impulse helyi partnere. A Solar Power csapatát a Masdar és Abu Dzabi városa látja majd vendégül január elején, hogy a csapat tagjai elvégezhessék az első napenergia-meghajtású géppel tervezett Föld körüli repülés előtt szükséges teszteket és gyakorlást.
A Si2-t a svájci Payerne repülőteréről teherszállító repülőgéppel átszállítják Abu Dzabiba, ahol bemutatják majd a World Future Energy Summit (WFES) energiacsúcson. A WFES csúcs abba az Abu Dzabi Fenntarthatósági Hét elnevezésű, 2015 január 17. és 22. között tartandó rendezvénysorozatba illeszkedik, amelynek a házigazdája a Masdar lesz.
„Ez az ideális partneri kapcsolat be fogja bizonyítani, hogy Abu Dzabi az újrahasznosítható energiaforrások tekintetében kompetenciaközpontak számít, illetve a Solar Impulse az első napenergia-meghajtású gép Föld körüli repülőútja során bemutatja majd a tiszta energia nagy horderejű alkalmazásait”- jelentette ki Bertrand Piccard. André Borschberg így folytatta: „Azért esett a választásunk erre a helyre, mert az éghajlata, az infrastruktúrája és a tiszta technológiák iránti elkötelezettsége miatt a legjobb és legalkalmasabb indulási pontnak tartjuk a Föld körüli repülés szempontjából.”
A Föld körüli repülőút főbb adatai:
A napenergia-meghajtású gép első Föld körüli útja számokban:
· 2 pilóta: Bertrand Piccard és André Borschberg, akik felváltva vezetik majd a gépet az együléses pilótafülkéből
· 1 repülőgép: Solar Impulse 2
· A fedélzeten szállított üzemanyag mennyisége: 0 liter
· A tervezett út hossza: 35 000 km (22 000 mérföld)
· Repülési idő: kb. 500 óra
· 10 etap, amelyek közül néhánynak az időtartama meghaladja az 5 nappalt és éjszakát
· A küldetés tervezett időtrtama 5 hónap (2015 márciusától 2015 augusztusáig)
· 60 fős támogató csapat

Zöld Energia
Forradalmi energiatárolás Magyarországon: Vanadium Redox Flow naperőmű üzembe helyezve
Az Ideona tanácsadói csoport újabb, elektrokémiai energiatároló rendszerrel integrált napelemes erőművet adott át a Vas vármegyei Söptén.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Az energiát 4123 darab napelem termeli 3300 megawatt per órás teljesítménnyel, amelyek képesek egy Söpte méretű – mintegy 800 lakosú – település teljes éves áramigényét fedezni – írja az alternativenergia.hu. A 2,3 milliárd forintos beruházás finanszírozása vegyes forrásból valósult meg, a költségek 60 százalékát banki hitel biztosította, míg a fennmaradó 40 százalékot az Ideona Zrt. önerőből fedezte. A beruházás az Ideona Zrt. projektfejlesztésében valósult meg, a naperőmű fővállalkozói feladatait a WHB ELEKTRO Kft. látta el, míg a kivitelezést az NRG Services Kft. végezte. Az első ilyen létesítményüket tavaly Öskün egy kutatás-fejlesztési projekt eredményeként adták át. Mindkét erőműben a magyar piacon úttörőnek számító Vanadium Redox Flow technológiát alkalmazták, amely az energia hosszú távú tárolására alkalmas. A rendszer folyadék halmazállapotú elektrolitokat használ, amelyek két külön tartályban keringenek, és kémiai reakcióval tárolják, illetve adják vissza az energiát. Ez a technológia körülbelül négyszer több ideig képes energiát szolgáltatni a hagyományos akkumulátorokhoz képest, csökkenti az energiatárolóban a tűz és robbanás veszélyét, mivel nagy része vízből áll – írták.
A közlemény idézte Mihalovics Pétert, az Ideona Zrt. igazgatósági elnökét, aki elmondta, hogy cégük már öt éve foglalkozik egyedüli piaci szereplőként a közép-európai régióban projektszinten a Vanadium Redox Flow rendszerrel. A beruházás komoly szakmai mérföldkő az Ideona Group és a magyar energiaipar számára is, hiszen olyan innovatív technológia elterjedését segíti, amely egyszerre környezetbarát, gazdaságos és garantálja hosszú távon Magyarország energiaellátásának biztonságát. Purger Szilárd, a WHB Elektro Kft. ügyvezetője a közleményben úgy fogalmazott, az Ideona Zrt-vel közös jelenlegi és jövőbeli projektek tökéletesen illeszkednek a WHB Csoport hosszú távú stratégiájába és cégstruktúrájába. Jelenleg az erőmű a WHB Elektro és az Ideona csoport közös tulajdonában áll, de az Ideona Zrt-nél az MTI kérdésére elmondták, hogy a beüzemelés után nem tartják kizártnak annak értékesítését.
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás óta
Zöld és barna titkok: hogyan készül az érett komposzt?
-
Otthon4 óra telt el a létrehozás óta
A könnyűszerkezetesek gyorsaságával épült a betontechnológiás mintaház
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Több mint kétmilliárd palack visszaváltva: Magyarország erősíti hulladékmentes jövőjét
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Miért ilyen hideg a tavasz? – Megváltoztak az évszakok!
-
Zöldinfó14 óra telt el a létrehozás óta
Medvék a tátrai lakókörnyezet közelében
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés