Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az FIA legmagasabb környezetvédelmi elismerését az Alpine F1 csapata kapta

Fontos mérföldkövet ért el az Alpine F1 Team a fenntarthatóságban.

Létrehozva:

|

Az Alpine F1 Team háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációt kapott – számol be a Formula-1 hivatalos oldala. Ez az FIA legmagasabb szintű környezetvédelmi elismerése, az akkreditációval a csapat csatlakozott a Haas, a Mercedes, a McLaren, az Aston Martin és a Sauber köréhez.

Az FIA környezetvédelmi akkreditációs programja 2011-ben indult, és célja, hogy világszerte segítse a motorsportban és a mobilitásban érdekelt feleket környezeti teljesítményük mérésében és javításában. Az Alpine teljesítményét az FIA tavaly decemberben egy hivatalos audit keretében vizsgálta.

Ahhoz, hogy az Alpine feljebb lépjen a besorolásban, az Egyesült Királyságban, enstone-i központjában 100 százalékban megújuló energiával kellett működnie, a lámpák 80 százalékát pedig LED-ekre cserélték, ezzel takarítva meg energiát. A versenynaptáron kívüli felesleges utazásokat is minimalizálniuk kellett, emellett optimalizálták a logisztikát a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.

Advertisement

„Ez nagy előrelépés a környezetvédelmi ütemtervünkben. Most azon dolgozunk, hogy Enstone számára megszerezzük az ISO 14001-es akkreditációt, amely az Alpine fenntarthatósági stratégiájának keretébe illeszkedik” – mondta Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke. Mint hozzátette, jó úton haladnak a dekarbonizációban, és alig várják, hogy a közeljövőben további pozitív mérföldkövekről számolhassanak be.

„Szeretnék gratulálni az Alpine F1 Team az FIA legmagasabb, háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációs szintjének eléréséhez. A versenyzőktől, mérnököktől, szerelőktől, munkatársaktól, menedzserektől, befektetőktől és a csapat összes tagjától kezdve minden szinten elkötelezettségre van szükség ahhoz, hogy ezt a státuszt elérjék” – nyilatkozta Felipe Calderon, az FIA Környezetvédelmi és Fenntarthatósági Bizottságának elnöke.

Advertisement

Calderon kiemelte, a fenntarthatósági szempontok idővel egyre nagyobb jelentőségűvé válnak. Mint elmondta, továbbra is ki kell használni a rendelkezésre álló platformot, hogy vezető és úttörő szerepet töltsön be az F1 a mindennapjai tevékenységek és technológiák terén.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra

Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.

A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák