

Zöld Közlekedés
Az FIA legmagasabb környezetvédelmi elismerését az Alpine F1 csapata kapta
Fontos mérföldkövet ért el az Alpine F1 Team a fenntarthatóságban.
Az Alpine F1 Team háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációt kapott – számol be a Formula-1 hivatalos oldala. Ez az FIA legmagasabb szintű környezetvédelmi elismerése, az akkreditációval a csapat csatlakozott a Haas, a Mercedes, a McLaren, az Aston Martin és a Sauber köréhez.
Az FIA környezetvédelmi akkreditációs programja 2011-ben indult, és célja, hogy világszerte segítse a motorsportban és a mobilitásban érdekelt feleket környezeti teljesítményük mérésében és javításában. Az Alpine teljesítményét az FIA tavaly decemberben egy hivatalos audit keretében vizsgálta.
Ahhoz, hogy az Alpine feljebb lépjen a besorolásban, az Egyesült Királyságban, enstone-i központjában 100 százalékban megújuló energiával kellett működnie, a lámpák 80 százalékát pedig LED-ekre cserélték, ezzel takarítva meg energiát. A versenynaptáron kívüli felesleges utazásokat is minimalizálniuk kellett, emellett optimalizálták a logisztikát a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.
„Ez nagy előrelépés a környezetvédelmi ütemtervünkben. Most azon dolgozunk, hogy Enstone számára megszerezzük az ISO 14001-es akkreditációt, amely az Alpine fenntarthatósági stratégiájának keretébe illeszkedik” – mondta Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke. Mint hozzátette, jó úton haladnak a dekarbonizációban, és alig várják, hogy a közeljövőben további pozitív mérföldkövekről számolhassanak be.
„Szeretnék gratulálni az Alpine F1 Team az FIA legmagasabb, háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációs szintjének eléréséhez. A versenyzőktől, mérnököktől, szerelőktől, munkatársaktól, menedzserektől, befektetőktől és a csapat összes tagjától kezdve minden szinten elkötelezettségre van szükség ahhoz, hogy ezt a státuszt elérjék” – nyilatkozta Felipe Calderon, az FIA Környezetvédelmi és Fenntarthatósági Bizottságának elnöke.
Calderon kiemelte, a fenntarthatósági szempontok idővel egyre nagyobb jelentőségűvé válnak. Mint elmondta, továbbra is ki kell használni a rendelkezésre álló platformot, hogy vezető és úttörő szerepet töltsön be az F1 a mindennapjai tevékenységek és technológiák terén.

Zöld Közlekedés
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.
A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.
Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.
Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.
A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Híd épülhet a Balaton fölé, kezdődik az építkezés!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Betáplálási lehetőség nyílik meg a napelemes háztartásoknak!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Az energiatárolás jövőjét hozza el egy brit fejlesztés
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Olcsó napelemek, amelyeket a kerítésre is telepíthetünk!