Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az FIA legmagasabb környezetvédelmi elismerését az Alpine F1 csapata kapta

Fontos mérföldkövet ért el az Alpine F1 Team a fenntarthatóságban.

Létrehozva:

|

Az Alpine F1 Team háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációt kapott – számol be a Formula-1 hivatalos oldala. Ez az FIA legmagasabb szintű környezetvédelmi elismerése, az akkreditációval a csapat csatlakozott a Haas, a Mercedes, a McLaren, az Aston Martin és a Sauber köréhez.

Az FIA környezetvédelmi akkreditációs programja 2011-ben indult, és célja, hogy világszerte segítse a motorsportban és a mobilitásban érdekelt feleket környezeti teljesítményük mérésében és javításában. Az Alpine teljesítményét az FIA tavaly decemberben egy hivatalos audit keretében vizsgálta.

Ahhoz, hogy az Alpine feljebb lépjen a besorolásban, az Egyesült Királyságban, enstone-i központjában 100 százalékban megújuló energiával kellett működnie, a lámpák 80 százalékát pedig LED-ekre cserélték, ezzel takarítva meg energiát. A versenynaptáron kívüli felesleges utazásokat is minimalizálniuk kellett, emellett optimalizálták a logisztikát a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.

„Ez nagy előrelépés a környezetvédelmi ütemtervünkben. Most azon dolgozunk, hogy Enstone számára megszerezzük az ISO 14001-es akkreditációt, amely az Alpine fenntarthatósági stratégiájának keretébe illeszkedik” – mondta Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke. Mint hozzátette, jó úton haladnak a dekarbonizációban, és alig várják, hogy a közeljövőben további pozitív mérföldkövekről számolhassanak be.

„Szeretnék gratulálni az Alpine F1 Team az FIA legmagasabb, háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációs szintjének eléréséhez. A versenyzőktől, mérnököktől, szerelőktől, munkatársaktól, menedzserektől, befektetőktől és a csapat összes tagjától kezdve minden szinten elkötelezettségre van szükség ahhoz, hogy ezt a státuszt elérjék” – nyilatkozta Felipe Calderon, az FIA Környezetvédelmi és Fenntarthatósági Bizottságának elnöke.

Advertisement

Calderon kiemelte, a fenntarthatósági szempontok idővel egyre nagyobb jelentőségűvé válnak. Mint elmondta, továbbra is ki kell használni a rendelkezésre álló platformot, hogy vezető és úttörő szerepet töltsön be az F1 a mindennapjai tevékenységek és technológiák terén.

Zöld Közlekedés

Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban

A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.

Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését

A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:

  • C-HR
  • Camry
  • Land Cruiser
  • Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
  • új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:

  • Yaris
  • GR Yaris
  • Yaris Cross
  • Yaris Van
  • Proace City
  • Proace City Verso
  • Proace
  • Proace Verso
  • Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:

  • LBX
  • LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:

  • UX
  • NX
  • LC

A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.

Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X

A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.

Advertisement

Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!