Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bp- Bécs: 2 óra 37 perc alatt

Létrehozva:

|

Decembertől Bécs új pályaudvarán, a Hauptbahnhofon is megállnak a budapesti vonatok, ráadásul a menetidő is rövidül. A repteret is bevonják a távolsági közlekedésbe.

2014. december 14-től, az új vasúti menetrend életbe lépésével már Bécs új pályaudvarán, a Hauptbahnhofon is megállnak a délre, északra és keletre tartó, illetve innen érkező távolsági vonatok – vagyis a Budapestről illetve Budapestre érkező járatok is. A plusz megállótól számítva 2 óra 37 percre csökken a két főváros közti menetidő, ráadásul irányonként két-két további EC-szerelvényt is forgalomba állítanak.

A másik újítás, hogy – most először – a schwechati repteret is bekapcsolják a távolsági vonatközlekedésbe: a Linzből St. Pöltenen és a bécsi Hauptbahnofon át a reptérre közlekedő vonattal 1 óra 47 perc alatt lehet kijutni a schwechati légi kikötőbe. A vonalon kétóránként közlekednek majd az ICE-szerelvények.

A jelenleg részben üzemelő pályaudvar 2015 decemberétől látja majd el teljes egészében a neki szánt szerepet. Innentől kezdve az osztrák vasúttársaság, az ÖBB a Hauptbahnhof Wien és a Wien Meidling pályaudvar alkotta rendszeren keresztül bonyolítja le a teljes Bécsbe irányuló illetve Bécsből induló távolsági vasútközlekedést. Noha a két pályaudvar az üzemeltetés szempontjából egy egységnek számít majd, a vonatok mindkét állomáson megállnak. Az utasok számára rövidebb menetidőt, kényelmesebb és több átszállási lehetőséget jelent az új szisztéma.

Advertisement

„A Hauptbahnof Wien egyike az ország legnagyobb infrastruktúra-projektjeinek. Teljes üzemben naponta 1.100 járat áll majd meg itt. A Hauptbahnhof az utazás legkörnyezetkímélőbb formáját viszi egészen közel az emberekhez” – mondja Doris Bures közlekedésért, innovációért és technológiáért felelős miniszter. A Hauptbahnhof építési költségei egymilliárd euróra rúgnak és további hárommilliárd euró járulékos befektetéssel számolnak a környéken megvalósuló új városrésznek köszönhetően. Magát a pályaudvart 2010-ben kezdték építeni, a munkák várhatóan 2015-ben fejeződnek be.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

400 km/órás álomvasút és zöld technológia: így formálja át a jövőt az orosz vasútfejlesztés

Jövőre megkezdődik az első orosz hidrogénüzemű vonat menettesztelése a Szahalin félszigeten.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A TMH a héten mutatta be a nagy közönégnek az orosz járműipar első hidrogénüzemű személyvonat koncepcióját – írja az alternativenergia.hu. A TMH, az Oroszországi Vasutak (RZSD), a Roszatom állami nukleáris energetikai vállalat és a szahalini önkormányzat összefogásával fejlesztett vonatokat két- és háromkocsis változatban tervezik, ezek egymással összekapcsolhatók. A háromkocsis vonat menettávolsága a gyártó tájékoztatója szerint hidrogénnel 487 kilométer, az energiatárolókkal pedig további 40 kilométer, a kétkocsisé hidrogénnel 725 kilométer, az energiatárolókkal 80 kilométer lesz. “A tervek szerint januárra kell megkapnunk az egész rendszert. A vonat műszaki megoldásainak tervezői dokumentációja lezárult, hozzákezdtünk a karosszéria megépítéséhez. Számításaink szerint a tesztelését a következő év végéig megkezdjük” – mondta Lipa az MTI-nek a kipróbálás ütemezésére vonatkozó kérdésére.

Oleg Belozjorov, az RZSD vezérigazgatója a szentpétervári fórumon pénteken azt hangoztatta, hogy a Moszkva és az orosz “északi főváros” között kiépítendő nagysebességű vasúti pályán a vonatokat a jövőben mozdonyvezető nélkül fogják járatni, a vonatot mesterséges intelligencia fogja irányítani. Belozjorov bejelentette, hogy a napokban megkezdődik Belij Krecset (Fehér Vadászsólyom) névre keresztelt szerelvények összeszerelése a Szinara csoporthoz tartozó Uralszkije Lokomotyivi üzemében. Oroszország leendő leggyorsabb vonata a várakozások szerint elérheti az óránkénti 400 kilométeres csúcssebességet. Az expón a Nacprojektsztroj holding bemutatta a vonat közlekedéséhez szükséges NGP 4.0-s ballasztmentes pályarendszerhez készült, nagyszilárdságú, előfeszített vasbeton sínlemezét, amelynek gyártását jövő tavasszal kezdik, a sorozatgyártására a harmadik negyedévben térnek át.

A héten jelentették be, hogy az RZSD Novokuznyeckből megkapta az Jevraz bányászati és fémipari vállalattól az első, hétezer tonnányi szállítmányt lefektetendő sínekből. A Moszkva-Szentpétervár nagysebességű vasútvonal első szakaszához több mint 160 ezer tonna sínterméket terveznek felhasználni. Az első szakaszt 2028-ra tervezik üzembe helyezni. Az utazás Moszkva központjából Szentpétervárra két és egy negyed óra lesz. A leggyorsabb vasúti összeköttetést eddig a 2009 óta működő, 250 kilométeres sebességet meghaladni képes, a Siemens által legyártott Szapszan (Vándorsólyom) villamos motorvonat biztosította, amely a 650 kilométeres távolságot három és háromegyed óra alatt teszi meg.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák