Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Egyetlen alkatrészbe integrálja az automatizált vezetést, a vezetéstámogatást és az utastér digitalizációját az LG új megoldása

Az LG Electronics (LG) a világ legnagyobb autógyártói számára zártkörű bemutatót tart a 2024-es CES kiállításon, ahol egy új, több területet átfogó, a fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS), az automatizált vezetési megoldásokat (AD) és a járműfedélzeti infokommunikációs (IVI) technológiákat integráló platformot mutat be.

Létrehozva:

|

Az LG által a Magna globális mobilitási technológiai vállalattal együttműködésben kifejlesztett platform új irányt adhat a mobilitási piacnak, és a közeljövőben már kereskedelmi forgalomba is kerülhet.

Az LG és a Magna 2023-ban indult együttműködésének célja, hogy a két cég technológiai tudására építve különleges felhasználói élmény jöhessen létre a járművek utasterében. A két vállalat sikeresen integrált egy több területet átfogó számítógépes sofőrtámogató rendszert egy egylapkás rendszerbe (System on Chip, SoC), amely rugalmas és költséghatékony megoldást jelent az autógyártók számára.

Ez az egyetlen elektronikus modul több autós infotainment-rendszert (in-vehicle infotainment, IVI), illetve az ADAS/AD tartományok integrációját egyszerre kezeli, miközben hatékonyan alkalmazza a különféle autóipari biztonsági integritási szintek (ASIL) szerinti követelményeket, kevesebb elektronikus vezérlőegységet használ és kevesebb helyet foglal. Az új megoldás ideális a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való közelgő átálláshoz és az ahhoz szükséges elektronikus architektúra megteremtéséhez. A funkciók egyetlen modulba integrálása lehetővé teszi részletes adatok valós idejű megosztását az alapvetően különböző technológiai megoldások között.

Advertisement

Az LG platformja egy dedikált kezelőfelületen (Human-Machine Interface, HMI) vezérelhető és lenyűgöző, egészen új felhasználói élményt kínál a járművezetőknek és az utasoknak. Az intuitív vezérlés előnyeit a felhasználók a járművekbe épített digitális kijelzők, a szélvédőre vetített ún. head-up kijelzők (AR-HUD) és egyéb vizualizációs szoftverek használatakor élvezhetik. Az új platform ráadásul az autógyártók igényei szerint teljesen testre szabható, így bármely speciális integrált kommunikációs és infotainment-rendszerrel kompatibilis. Előre láthatóan a 2027-es modellév járművei lesznek az elsők, amelyek már az LG új platformjával érkeznek.

Rendkívül elégedettek vagyunk a jövő mobilitási technológiái terén elért eredményekkel” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke. „Az LG és a Magna közös erőfeszítései segíteni fogják az iparágat, elősegítik majd a vezetés biztonságát és a vezetési élményt növelő, kulcsfontosságú technológiák gyors elterjedését.

A két vállalat másik sikeres együttműködési projektje, az LG Magna e-Powertrain egyesíti a Magna elektromos hajtásrendszerek terén szerzett szakértelmét az LG e-motorok, inverterek és fedélzeti töltők alkatrészfejlesztésében szerzett tapasztalataival. A 2021-ben bejelentett közös vállalkozás, amely magában foglalja a mérnöki, tervezési és gyártási tevékenységet, lehetővé teszi az LG és a Magna számára, hogy proaktívan reagáljon a piaci trendekre, és innovatív megoldásokat kínáljon az ügyfelek változó igényeinek kielégítésére.

Advertisement

Forrás: LG Electronics

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák