Zöldinfó
Elültetjük a változás magjait – Ön csak élvezze a pillanatot, a többiről a Julius Meinl gondoskodik!
Élvezze ki a Julius Meinl kávé által adott pillanatot és legyen Ön is a változás részese a kávé világnapján!
Október 1-jén ünnepeljük a kávé világnapját, melynek alkalmából, ha bárki egy Julius Meinl kávét vásárol, ajándékba kap egy 1+1 kupont, melynek felmutatásával októberben a Julius Meinl vendége lesz egy kávéra, mégpedig barátjával együtt. A Kávé Világnapján indított kezdeményezéshez egy fontos cél is társul, ugyanis a Julius Meinl idén is együttműködik a Jane Goodall Intézettel (JGI) és fák ezreit szeretnék elültetni azok nevében, akik a Julius Meinl felelősségteljesen előállított kávéját választják. A tervek szerint, az idei és tavalyi akciónak köszönhetően 20 000 elültetett facsemetével ajándékozza meg a Julius Meinl bolygónkat.
*Az akció kizárólag a promócióhoz csatlakozott vendéglátó helyeken érvényes.
A nagy múltra visszatekintő családi vállalkozás elkötelezett híve a fenntartható kávétermesztésnek és a bolygó védelmének. Éppen ezért esett a Julius Meinl választása idén is a JGI visszaerdősítési projektjére, egészen pontosan a tanzániai erdőtelepítésre. Minden egyes elültetett fa 60 kg széndioxidot köt meg egy évtized alatt, így a tavalyi együttműködés facsemetéivel együtt 20 000 fa elültetését szeretné a cég megvalósítani 2022-ben. Ez összesen több, mint 1 millió kg széndioxid megkötését jelenti 2032-ig bezárólag.
Hogyan lehet Ön is részese ennek a változásnak? A válasz egyszerű: térjen be a kávé világnapján – 2022. október 1-jén – bármelyik a promócióban résztvevő kávézóba és rendeljen egy csésze Julius Meinl kávét. Élvezze a pillanatot, a többiről pedig a Julius Meinl gondoskodik. A társadalmi felelősségvállalásáért és a környezettudatos döntésért megajándékozzák a vásárlókat, egy októberben hónapban beválható 1+1 kuponnal, mellyel bárki meghívhatja az egyik barátját is egy csésze kávéra.
“A kávé szerelmesei nap, mint nap rengeteg apró pozitív változást hoznak tudatos döntéseikkel. Nekünk, mint márkának mindig is kulcsfontosságú volt, hogy a kávétermesztés környezeti és társadalmi hatását is figyelembe vegyük, miközben természetesen megtartjuk a kávé magas minőségét és ezáltal a kávézás is különleges élmény lehet. Idén arra kérjük vendégeinket, hogy a kávé világnapján fogyasszanak el egy csésze kávét a Julius Meinl kínálatából. Mi pedig mottónkhoz hűen cselekszünk: Ön csak élvezze a pillanatot, a többiről a Julius Meinl gondoskodik! Együtt felelősségteljesen cselekedhetünk, hogy a jövő generációi is átélhessék a kávézás tartalmas pillanatait. Sőt! Mindezt úgy tesszük, hogy megduplázzuk elköteleződésünket a fenntarthatóság felé. Míg vendégeink továbbra is élvezhetik a kedvenc Julius Meinl kávéjukat, mi ezután is fenntartható módszerekbe fektetünk be, fenntartható anyagokat használunk és fenntartható folyamatokat fejlesztünk ki, hogy a legjobbat tehessük a bolygónkért.” – mondta Takács Péter a Julius Meinl Hungary Kft ügyvezető igazgatója.
„A Julius Meinl az apró, jelentőségteljes és hatásos lépések elkötelezett híve. Ez a szellemiség az alapköve a Columbian Heritage Projectnek is, melyen keresztül az éghajlati kihívások elé állított kávétermesztőket támogatjuk. Ezek az apró cselekedetek vezetnek el az igazi változáshoz és segítenek jobbá tenni a kávétermesztők mindennapjait, és nem utolsó sorban az általuk termelt kávét is.
Rendszeresen fenntarthatósági riportokat készítünk, így ellenőrizve saját irányunkat. A fenntartható kávévilág felé mutató törekvéseink mozgatórugója ugyanaz az előrelátó gondolkodásmód, amellyel
- Julius Meinl is megalapította cégét.” – mondta Christina Meinl – A Meinl család ötödik generációs tagja, aki egyben a Jane Goodall Intézet megbízottja.
A Jane Goodall Intézet újraerdősítési projektje felhívja a figyelmünket az erdőirtás hosszú távú következményeire. Évente 4.7 hektár erdő semmisül meg, mely nem csak energiát, vizet és oxigént biztosítana számunkra, de megóvna minket számos természeti katasztrófával szemben. Nem is beszélve arról, hogy ezek az erdők rengeteg állatfajnak nyújtanak otthont.
Dr. Jane Goodall – a JGI alapítója és az Egyesült Nemzetek békenagykövete – így nyilatkozott az erdőtelepítési project fontosságáról: “Amit mi kérünk, az egy olyan kollektív beruházás, amellyel nem csak a jövőnkbe és saját örökségünkbe ruházunk be, hanem amelyre mindnyájan büszkék lehetünk.”
Hogyan működik a Julius Meinl idei kezdeményezése?
A kávé világnapján bármely, a promócióban résztvevő kávézóban, amennyiben egy Julius Meinl kávét vásárol, akkor 1+1 kupont kap a Julius Meinltől ajándékba, melynek felmutatásával októberben a cég vendége egy kávéra, barátjával együtt.
Ha a Julius Meinl és a Jane Goodall Intézet együttműködéséről többet szeretne megtudni, kattintson ide.
Partner cikk
Zöldinfó
Fenntarthatóság a pályán és azon kívül: Az Ausztrál Open hivatalos partnere lett a Waterdrop
A waterdrop a világ egyik legnevesebb teniszversenyével és a „Summer of Tennis” eseménysorozattal való együttműködés révén bizonyítja elkötelezettségét a teniszsport iránt, és bemutatja exkluzív Player kulacsát.
Az ausztriai waterdrop vállalat többéves partnerséget jelentett be az Ausztrál Opennel. Az eseménysorozat Hivatalos Kulacs Partnereként a vállalat újrahasználható rozsdamentes acélkulacsokat biztosít a játékosoknak, a csapataiknak és a Grand Slam torna alkalmazottainak, ezzel fontos lépést téve a fenntartható folyadékfogyasztásért folytatott küzdelemben. Januárban minden szem Melbourne-re szegeződik, amikor az Ausztrál Open, az év első Grand Slam tornájaként elindítja a teniszévet. A bécsi székhelyű Microdrink italkocka- és italkiegészítő-gyártó márka, a waterdrop ezúttal a torna Hivatalos Kulacs Partnereként vesz részt az eseményen. A játékosoknak és a személyzetnek biztosított kulacsok mellett a waterdrop a különböző helyszíneken a szurkolók számára is lehetővé teszi a személyre szabott kulacsok beszerzését, a legújabb Microdrink italkockák megkóstolását, illetve számos programmal is készül, például közönségtalálkozók szervezésével a waterdrop nagykövetekkel.
2025. január 12. és 26. között az Ausztrál Open nemcsak a kiemelkedő sportteljesítmények színtere lesz, hanem a fenntarthatóságra is összpontosít, mivel a waterdrop újrahasználható rozsdamentes acélkulacsai jelentős mennyiségű egyszer használatos műanyag palackot váltanak ki. A fenntartható folyadékfogyasztás köztudatba emelésének és gyakorlatának megerősítése érdekében a waterdrop a „Summer of Tennis” eseménysorozattal is együttműködik, köztük a perthi és sydney-i United Cuppal, a Brisbane International, Canberra International, Adelaide International és Hobart International tornákkal. 2024-ben az Austral Open 99%-os csökkenést ért el az egyszer használatos műanyag palackok használatában a versenyzők által használt területeken, ahol több mint 5600 liter vizet (1452 gallon) töltöttek fel fenntartható módon a waterdrop Player Kulacsok segítségével. Közvetlenül a pályán közel 800 játékosnak volt lehetősége újratölteni a kulacsát kiváló minőségű szűrt melbourne-i csapvízzel. Emellett a helyszínen több mint 280 vízadagolót helyeztek ki, így minden látogató éjjel-nappal ingyenesen hozzáférhetett az ivóvízhez.
„Amikor 2016-ban megalapítottuk a waterdrop-ot, soha nem álmodtunk arról, hogy egy nap partnerséget köthetünk a világ egyik legnagyobb teniszeseményével. Az Austral Open kultikus státuszt foglal el a sportolók és a rajongók szívében, hiszen nemcsak a legmagasabb szintű teniszt testesíti meg, hanem egy nagyon különleges légkört is biztosít, amely méltó a »Happy Slam« becenévre. Rendkívül megtisztelő, hogy csatlakozhatunk ehhez a rangos eseményhez, és a tenisz világában is kulacsról kulacsra haladva hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz” – nyilatkozta Martin Murray, a waterdrop alapítója és vezérigazgatója.
„Izgatottan várjuk a waterdrop márkával való együttműködést, amely mind a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége, mind pedig a magas minőségű termékei miatt nagyszerűen illeszkedik az Austral Open és a »Summer of Tennis« világába. A meglévő erős alapokra építve izgatottan várjuk, hogy a szélesebb körű klímamentő stratégiánk részeként milyen pozitív hatást érhetünk el együtt a következő években” – fejtette ki Cedric Cornelis, a Tennis Australia kereskedelmi igazgatója. „Az Austral Open a waterdrop együttműködésével volt az első olyan Grand Slam, amely a pályára kihelyezett újratöltő pontokkal lehetővé tette a játékosok számára, hogy a helyi csapvizet használják, ezzel jelentős mértékben csökkentve az egyszer használatos műanyagok mennyiségét. Több száz vízállomás áll rendelkezésre a versenyzők által használt területeken – például az edzőtermekben és társalgókban, valamint a torna teljes helyszínén –, amelyekből kiváló minőségű melbourne-i ivóvizet biztosítunk a tornaszemélyzet és a rajongók számára is, és bátorítjuk őket, hogy hozzanak magukkal újratölthető palackokat.”
A hidratálás jövője a teniszben
„Drink More Water” – a waterdrop a vízfogyasztás növelését a mindennapi életben és az élsportban egyaránt küldetésének tekinti. Az ausztriai hidratációs vállalat régóta jelen van a tenisz világában. 2023-ban a teniszlegenda, Novak Djokovic befektetőként és márkanagykövetként csatlakozott a vállalathoz. A Microdrink-gyártóhoz további hat versenyző csatlakozott befektetőként: Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev, Hubert Hurkacz, Sebastian Korda és Cameron Norrie személyében. A hidratálás kulcsfontosságú a teniszben, hiszen közvetlen hatással van a játékosok koncentrációjára, állóképességére és teljesítményére. A waterdrop elkötelezett a sportág iránt, és sportolókkal és szervezetekkel együttműködve népszerűsíti a fenntartható folyadékfogyasztás gyakorlatát. Idén az ATP „Hydration and Gold Partnereként” a waterdrop kulcsszerepet játszott abban, hogy a Stuttgartban megrendezett ATP Boss Open lett az első ATP-torna, amely teljesen mentessé vált az egyszer használatos műanyag palackoktól a játékosok és a rajongók által elfoglalt területeken egyaránt. Az együttműködés keretében a waterdrop újrahasználható kulaccsal támogatja az ATP legjobb 200 játékosának optimális folyadékpótlását, miközben a fenntarthatóságot is népszerűsíti.
A vállalat elkötelezettsége globális szinten is megmutatkozik, hiszen olyan nemzetközi eseményeken is képviselteti magát, mint például a hamburgi, rotterdami és washingtoni ATP-tornák, amelyek mind a tenisz fenntarthatóságáért tett pozitív környezeti változást hirdetik. 2024-ben a vállalkozás bemutató partnere volt az „ATP Mallorca Championships presented by waterdrop” tornának is. De ez még nem minden: hidratációs partnerként a cég támogatja a Rafa Nadal Akadémiát, valamint a Patrick Mouratoglou által vezetett Mouratoglou Akadémiát is.
Igyál úgy, mint egy bajnok: Exkluzív AO Player Kulacs
A Grand Slam torna a legmagasabb szintű koncentrációt és atlétikai teljesítményt követeli meg a játékosoktól. Minden részletnek tökéletesnek kell lennie, beleértve a felszerelést és a felkészülést is. Ilyen helyzetekben a megfelelő hidratálás is elengedhetetlen. A waterdrop „All-Purpose” palackjai tökéletesen alkalmasak mindezek támogatására. A kifejezetten az AO 2025-re tervezett kulacs az ikonikus teniszpálya kék színét viseli, és 1 literes/34 unciás kapacitással rendelkezik. A duplafalú rozsdamentes acélkulacs akár 24 órán keresztül hűvösen tartja a vizet még az ausztráliai napsütésben is, így biztosítva a hűsítő felfrissülést.
A Official Player Kulacs hagyományos szájnyílással rendelkező kupakkal elérhető, amely gyors és kényelmes folyadékpótlást biztosít, de kompatibilis az All-Purpose kollekció más kupakjaival, így szívószálas, kiszélesített szájrésszel ellátott és sportkupak is elérhető hozzá. Emellett ez a waterdrop® kulacs egy új praktikus tulajdonsággal is rendelkezik: egy skála került a belsejébe, amely segítségével pontosan követhetjük az elfogyasztott folyadékmennyiséget.
Ez a sportos és stílusos kulacs nemcsak a pályán gondoskodik a játékosok hidratálásáról, hiszen a nézők az Austral Open helyszínén is megvásárolhatják, október közepétől pedig előrendelhető lesz az AO Ticket Store-ban. A palackok november közepétől lesznek elérhetőek az AO Shopban és a waterdrop webáruházában Ausztráliában és Új-Zélandon, világszerte pedig 2025 januárjától.