Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Elültetjük a változás magjait – Ön csak élvezze a pillanatot, a többiről a Julius Meinl gondoskodik!

Létrehozva:

|

Élvezze ki a Julius Meinl kávé által adott pillanatot és legyen Ön is a változás részese a kávé világnapján!

Október 1-jén ünnepeljük a kávé világnapját, melynek alkalmából, ha bárki egy Julius Meinl kávét vásárol, ajándékba kap egy 1+1 kupont, melynek felmutatásával októberben a Julius Meinl vendége lesz egy kávéra, mégpedig barátjával együtt. A Kávé Világnapján indított kezdeményezéshez egy fontos cél is társul, ugyanis a Julius Meinl idén is együttműködik  a Jane Goodall Intézettel (JGI) és fák ezreit szeretnék elültetni azok nevében, akik a Julius Meinl felelősségteljesen előállított kávéját választják. A tervek szerint, az idei és tavalyi akciónak köszönhetően 20 000 elültetett facsemetével ajándékozza meg a Julius Meinl bolygónkat.

*Az akció kizárólag a promócióhoz csatlakozott vendéglátó helyeken érvényes.

Advertisement

A nagy múltra visszatekintő családi vállalkozás elkötelezett híve a fenntartható kávétermesztésnek és a bolygó védelmének. Éppen ezért esett a Julius Meinl választása idén is a JGI visszaerdősítési projektjére, egészen pontosan a tanzániai erdőtelepítésre. Minden egyes elültetett fa 60 kg széndioxidot köt meg egy évtized alatt, így a tavalyi együttműködés facsemetéivel együtt 20 000 fa elültetését szeretné a cég megvalósítani 2022-ben. Ez összesen több, mint 1 millió kg széndioxid megkötését jelenti 2032-ig bezárólag. 

Hogyan lehet Ön is részese ennek a változásnak? A válasz egyszerű: térjen be a kávé világnapján – 2022. október 1-jén – bármelyik a promócióban résztvevő kávézóba és rendeljen egy csésze Julius Meinl kávét. Élvezze a pillanatot, a többiről pedig a Julius Meinl gondoskodik. A társadalmi felelősségvállalásáért és a környezettudatos döntésért megajándékozzák a vásárlókat, egy októberben hónapban beválható 1+1 kuponnal, mellyel bárki meghívhatja az egyik barátját is egy csésze kávéra. 

Advertisement

“A kávé szerelmesei nap, mint nap rengeteg apró pozitív változást hoznak tudatos döntéseikkel. Nekünk, mint márkának mindig is kulcsfontosságú volt, hogy a kávétermesztés környezeti és társadalmi hatását is figyelembe vegyük, miközben természetesen megtartjuk a kávé magas minőségét és ezáltal a kávézás is különleges élmény lehet. Idén arra kérjük vendégeinket, hogy a kávé világnapján fogyasszanak el egy csésze kávét a Julius Meinl kínálatából. Mi pedig mottónkhoz hűen cselekszünk: Ön csak élvezze a pillanatot, a többiről a Julius Meinl gondoskodik! Együtt felelősségteljesen cselekedhetünk, hogy a jövő generációi is átélhessék a kávézás tartalmas pillanatait. Sőt! Mindezt úgy tesszük, hogy megduplázzuk elköteleződésünket a fenntarthatóság felé. Míg vendégeink továbbra is élvezhetik a kedvenc Julius Meinl kávéjukat, mi ezután is fenntartható módszerekbe fektetünk be, fenntartható anyagokat használunk és fenntartható folyamatokat fejlesztünk ki, hogy a legjobbat tehessük a bolygónkért.” – mondta Takács Péter a Julius Meinl Hungary Kft ügyvezető igazgatója. 

„A Julius Meinl az apró, jelentőségteljes és hatásos lépések elkötelezett híve. Ez a szellemiség az alapköve a Columbian Heritage Projectnek is, melyen keresztül az éghajlati kihívások elé állított kávétermesztőket támogatjuk. Ezek az apró cselekedetek vezetnek el az igazi változáshoz és segítenek jobbá tenni a kávétermesztők mindennapjait, és nem utolsó sorban az általuk termelt kávét is.

Advertisement

Rendszeresen fenntarthatósági riportokat készítünk, így ellenőrizve saját irányunkat. A fenntartható kávévilág felé mutató törekvéseink mozgatórugója ugyanaz az előrelátó gondolkodásmód, amellyel

  1. Julius Meinl is megalapította cégét.” – mondta Christina Meinl – A Meinl család ötödik generációs tagja, aki egyben a Jane Goodall Intézet megbízottja.

A Jane Goodall Intézet újraerdősítési projektje felhívja a figyelmünket az erdőirtás hosszú távú következményeire. Évente 4.7 hektár erdő semmisül meg, mely nem csak energiát, vizet és oxigént biztosítana számunkra, de megóvna minket számos természeti katasztrófával szemben. Nem is beszélve arról, hogy ezek az erdők rengeteg állatfajnak nyújtanak otthont. 

Advertisement

Dr. Jane Goodall – a JGI alapítója és az Egyesült Nemzetek békenagykövete – így nyilatkozott az erdőtelepítési project fontosságáról: “Amit mi kérünk, az egy olyan kollektív beruházás, amellyel nem csak a jövőnkbe és saját örökségünkbe ruházunk be, hanem amelyre mindnyájan büszkék lehetünk.”

Hogyan működik a Julius Meinl idei kezdeményezése?

Advertisement

A kávé világnapján bármely, a promócióban résztvevő kávézóban, amennyiben egy Julius Meinl kávét vásárol, akkor 1+1 kupont kap a Julius Meinltől ajándékba, melynek felmutatásával októberben a cég vendége egy kávéra, barátjával együtt. 

Ha a Julius Meinl és a Jane Goodall Intézet együttműködéséről többet szeretne megtudni, kattintson ide. 

Advertisement

 

 

Advertisement

Partner cikk

Advertisement

Zöldinfó

Napelemet, szigetelést, kevesebb fosszilis energiát – így vélekedik Európa a zöld átmenetről

Az európaiak nagy többsége prioritásnak tartja a káros éghajlatváltozás kezelését, és fontosnak gondolja intézkedések meghozatalát a megújuló energiaforrások növelése, valamint az energiahatékonyság javítása érdekében – derült ki az Európai Bizottság által hétfőn közzétett Eurobarométer felmérésből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az európaiak nagy többsége prioritásnak tartja a káros éghajlatváltozás kezelését, és fontosnak gondolja intézkedések meghozatalát a megújuló energiaforrások növelése, valamint az energiahatékonyság javítása érdekében – derült ki az Európai Bizottság által hétfőn közzétett Eurobarométer felmérésből. A brüsszeli közlemény szerint a megkérdezettek 81 százaléka támogatja az EU egészére kiterjedő klímasemlegességi célkitűzést 2050-re. Ezzel összefüggésben a válaszadók 77 százaléka értett egyet azzal, hogy az éghajlatváltozás okozta károk költsége jóval magasabb, mint a nettó nulla átmenethez szükséges beruházás. Az európaiak 85 százaléka gondolta úgy, hogy az éghajlatváltozás kezelésének prioritást kell élveznie a közegészségügy és az életminőség javításának érdekében. Hasonlóképpen, a megkérdezettek 83 százaléka értett egyet azzal, hogy az éghajlatváltozás káros hatásaira való jobb felkészülés javítani fogja az életminőséget. A megkérdezettek 38 százaléka gondolta úgy, hogy személyesen ki van téve a környezeti és éghajlattal kapcsolatos kockázatoknak és fenyegetéseknek. A válaszadók 88 százaléka gondolta fontosnak, hogy az EU intézkedéseket hozzon a megújuló energiaforrások növelése érdekében, és szintén 88 százalék volt azok aránya, akik úgy vélték, hogy az EU-nak intézkedéseket kell tennie az energiahatékonyság javítása érdekében, például azáltal, hogy ösztönzi az embereket otthonaik szigetelésére, napelemek telepítésére vagy elektromos autók vásárlására.

A fosszilis tüzelőanyagok importjának csökkentésével kapocslatban 75 százalék volt azok aránya, akik szerint ez az intézkedés növeli az energiabiztonságot és gazdaságilag előnyös az EU számára. Az európaiak 77 százaléka egyetértett azzal, hogy az éghajlatváltozás elleni fellépés elősegíti az innovációt. 84 százalék értett azzal egyet, hogy nagyobb támogatást kell nyújtani az európai vállalatoknak, hogy versenyezhessenek a tiszta technológiák globális piacán, ami a tiszta ipari megállapodás iránti nyilvános támogatást mutatja.

A uniós tagállamok állampolgárainak 92 százaléka mondta azt, hogy egyéni éghajlatvédelmi intézkedéseket tesz, és fenntartható döntéseket hoz a mindennapi életében, ugyanakkor 28 százalékuk gondolta úgy, hogy ezen egyéni lépések révén fordítani lehet a helyzeten. A válaszadók a nemzeti kormányokat (66 százalék), az EU-t (59 százalék) és az üzleti és ipari szektort (58 százalék) jelölték meg a legalkalmasabbnak az éghajlatváltozás kezelésére.

Advertisement

Míg a felmérés szerint a megkérdezettek 84 százaléka egyetértett azzal, hogy az éghajlatváltozást emberi tevékenység okozza, a válaszadók több mint fele (52 százalék) úgy vélte, hogy a hagyományos média nem nyújt egyértelmű tájékoztatást az éghajlatváltozásról, annak okairól és hatásairól. A kommunikációs csatornákat szélesebb körben vizsgálva a válaszadók 49 százaléka vélte úgy, hogy nehéz különbséget tennie a megbízható információk és a klímaváltozással kapcsolatos dezinformáció között a közösségi médiában.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák