Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Húsmentes lesz az egyik legjobb New York-i étterem

Létrehozva:

|

New York egyik legfelkapottabb étterme bejelentette, hogy elhagyja a húsételeket a kínálatából, és áttér a kizárólag nővényi alapú ételek készítésére.

A manhattani, három Michelin-csillaggal rendelkező Eleven Madison Park étterem séfje, Daniel Humm az étterem honlapján azzal érvelt, hogy “a modern élelmiszerrendszer egyszerűen fenntarthatatlan”. Az étterem a koronavírus-járvány miatt zárva volt, de most, mikor nyitásra készül, valószínűleg sok pártfogója és törzsvendége, akik híres amerikai konyhája miatt jártak oda, meglepődnek majd a változáson – írta a The Gaurdian online kiadása. Humm úgy fogalmazott: a pandémia után nem tudják ugyanúgy folytatni, mint előtte. “Úgy döntöttünk, hogy növényi alapú menüt szolgálunk fel, amelyben nem használunk állati eredetű termékeket – minden étel zöldségekből készül, mind a földön termőkből, mind a tengerből, valamint gyümölcsökből, hüvelyesekből, gombákból, gabonafélékből és még sok minden másból” – írta a séf. A múlt héten az Epicurious főzős weboldal közölte, hogy nem tesz közzé új marhahúsrecepteket, mert aggódik a szarvasmarha-tenyésztés környezeti kárai miatt, és amiatt, hogy ez felgyorsítja a klímaváltozást.

 

Advertisement

 

mti

Advertisement

Zöldinfó

Ezek a világ legértékesebb olaj- és gázmárkái 2025-ben

A Shell megtartotta vezető helyét a világ legdrágább olaj- és gázmárkáinak listáján, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 10 százalékkal csökkent.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A brit-holland cég immár tizenegyedik éve áll az első helyen – írja az alternativenergia.hu. A rangsor második helyét továbbra is a Saudi Aramco foglalja el (+0,3 százalék, 41,7 milliárd dollár), a harmadikat a PetroChina (+17 százalék, 33,3 milliárd dollár). A negyedik helyen szintén egy kínai cég áll, a Sinopec (+5 százalék, 29,8 milliárd dollár). Az amerikai ExxonMobil, amelynek márkaértéke 21 százalékkal, 23,6 milliárd dollárra ugrott, a tavalyi tizenegyedik helyről az ötödik helyre jött föl. Az egyesült arab emírségekbeli ADNOC a nyolcadik helyről a hatodik helyre rukkolt előre, márkaértéke 25 százalékkal, 19 milliárd dollárra emelkedett.

A francia TotalEnergies a hatodikról a hetedikre csúszott vissza annak ellenére, hogy márkaértéke 11 százalékkal, 18,8 milliárd dollárra nőtt. A brit BP Plc a nyolcadik helyre csúszott vissza a tavalyi ötödikről, márkaértéke 1 százalékkal, 18,3 milliárd dollár csökkent. Az első tízben szerepel még a norvég Equinor (-6 százalék, 15,7 milliárd dollárra), amely a tavalyi hetedik helyről visszaesett a kilencedikre, illetve az amerikai Chevron Corp., amely egy pozíciót veszítve a tizedik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 14,5 milliárd dollárra mérséklődött.

A világ 50 legnagyobb olaj- és gázmárkájának összesített márkaértéke 444,1 milliárd dollár, ami 4 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az első ötvenben 16 amerikai cég szerepel, rájuk esik az összes márkaérték 23,3 százaléka, továbbá egyebek között három kínai (15,5 százalék), két brit (14,3 százalék) és négy indiai (3,5 százalék) vállalat. Az egyetlen szaúd-arábiai cégre, a Saudi Aramcóra jut a teljes globális márkaérték 9,4 százaléka.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák