Kapcsolatfelvétel

Egyéb

Itthon is elérhetőek a könnyen tisztuló napelemek

A HRP Europe Kft. IT- disztribútorként napelemekkel is foglalkozik.

Létrehozva:

|

A HRP Europe Kft. 30 éve kiegyensúlyozott stabil szereplője a piacnak mint IT disztribútor. Tevékenysége széles skálát ölel fel: a hardver és szoftver disztribúciótól a számítógép összeszerelésen át a különböző szolgáltatásokig, mint pl: tanácsadás, szerviz, outsourcing és pénzügyi szolgáltatások, írja közleményében a cég. Az igények változásával egyre több területre vonatkozóan jelenik meg a piacon Value Added Distributor-ként, illetve az új lehetőségek folyamatos keresésének hála újabb és újabb üzletágak épülnek. Ennek jó példái a solar és a DJI drón üzletágak is. A cégcsoport olyan széleskörű partnerbázissal rendelkezik, mely lefedi a magyar IT piac 90%-át, míg az új üzletágak esetében is dinamikusan növekvő piacrészt szerez. A partnereivel való szoros és jó kapcsolat ápolása, fejlesztése mellett célja a magyarországi informatikai kultúra színvonalának emelése. A több mint 150 szakmailag magasan képzett, tapasztalt kollégájának többsége a kereskedelem és a termékmenedzsment területén dolgozik ők biztosítják a több mint 3000 aktív szerződött viszonteladó elégedettségét.

A főváros könnyen elérhető részén, korszerű, modern környezetben, 5000 m2 alapterületen biztosítja a vevők gyors és kényelmes kiszolgálását. Illetve az apparátus méretei miatt a napelemes rendszerek tárolásáról a Cargo-Partner gondoskodik. Tőkeerős, stabil cégként a HRP Europe Kft. változatos pénzügyi konstrukciókkal segíti partnereit. Eszköz-mint-szolgáltatás, részletfizetési lehetőségek és egyedülálló projekt finanszírozási opciók állnak a partnerei rendelkezésre, illetve professzionális segítséget és lehetőséget nyújtanak az egyedi beszerzési igények megvalósításához is. A Cargo-Partnernek hála pedig a cég 48 órán belül vállalja a készleten lévő termékek kiszállítását országszerte, akár egyből a telepítés helyszínére is.

A HRP a piaci igényekre, a környezet iránti elköteleződés jegyében kezdett el 2020-ban napelemes rendszerek forgalmazásával foglalkozni. Az első képviselt gyártó a RISEN (CN) volt, a RISEN napelemek az addig piacon lévő megoldásokhoz képest új TIER1 márkaként, kiváló minőségben, de versenyképes áron jelentettek alternatívát. Jelenleg a HRP az egyetlen RISEN hivatalos disztribútor Magyarországon. Mára a napelemek kínálata a DAH Solar termékeivel is bővült. A DAH Solar egyedi szabadalommal rendelkező perem nélküli, könnyebben és gyorsabban tisztuló/tisztítható paneleket kínál.

Advertisement

A termékkör kiegészül Huawei és Renac inverterekkel, energia tárolókkal és ezek kiegészítőivel, előbbit a régiós központi forgalmazón keresztül, utóbbit direkt kínai importon keresztül szerzi be a cég. A tartószerkezetek az Aerocompact (Ausztria) és az Enerack (Kína) termékei, a tűzvédelmi kapcsolók a Santon, és az Aswitch termékek, illetve az Expleo előreszerelt AC és DC védelmi dobozaiból is jelentős készlet áll rendelkezésre (amelyeknél szériaszám alapján lekérhető a teljes mérési jegyzőkönyv), a kiegészítőket, kábeleket pedig kínai importól, saját brand név alatt – INTENSA – szerzi be a HRP Europe Kft.

A HRP Europe Kft. is részt vesz a március 29-én induló Construma építőipari szakkiállításon.

Advertisement

Egyéb

Mi tesz vonzóvá egy építőipari vállalatot a fiatal tehetségek számára?

Az építőipar világszerte, így hazánkban is komoly kihívással néz szembe: a munkaerő elöregszik, a fiatal generációk (Y és Z) bevonzása pedig egyre nehezebb feladatnak bizonyul. A „piszkos, nehéz és elavult” iparág képe még mindig élénken él a köztudatban, miközben a valóságban a szektor soha nem látott technológiai forradalmon megy keresztül. A verseny a tehetségekért éles, és ma már nem elég egy jó fizetést kínálni.

Létrehozva:

|

Szerző:

Technológia és innováció

A mai pályakezdők már okostelefonnal a kezükben nőttek fel, számukra a technológia nem kiegészítő, hanem az élet alapvető része. Egy építőipari cég, amely még mindig papíralapú tervekkel, elavult szoftverekkel és lassú folyamatokkal dolgozik, azonnal elriasztja a fiatalokat. Ezzel szemben azok a vállalatok, amelyek a BIM (Building Information Modeling), a drónok, a kiterjesztett valóság (AR/VR) vagy a 3D nyomtatás alkalmazását helyezik előtérbe, izgalmas játszótérnek tűnnek számukra.

Az innovációra való nyitottság azt üzeni a jelöltnek, hogy a cég halad a korral, és van jövője. A fiatal tehetségek részt akarnak venni a modernizációban, szeretnék használni a legújabb applikációkat a műszaki ellenőrzéshez vagy a projektmenedzsmenthez.

Fenntarthatóság a fókuszban

A fiatal generációk számára a klímaváltozás nem elvont fogalom, hanem a jövőjüket fenyegető valóság. Éppen ezért kritikusan fontos számukra, hogy a munkaadójuk felelősséget vállaljon a környezetért. Egy olyan építőipari cég, amelyik semmibe veszi a környezetvédelmi előírásokat, pazarolja az anyagot és nem törekszik a zöld megoldásokra, morálisan elfogadhatatlan számukra. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség – legyen szó zöld épületek kivitelezéséről, hulladék-újrahasznosításról vagy karbonsemleges célokról – ma már alapvető vonzerő.

Advertisement

A fiatalok tudni akarják, hogy a munkájukkal hogyan járulnak hozzá egy jobb világ építéséhez. Építeni egy kórházat, egy iskolát vagy egy energiahatékony lakóparkot motiválóbb, mint pusztán a profitmaximalizálást látni célként. A cégeknek kommunikálniuk kell a projektjeik társadalmi hasznosságát és környezeti hatását, hogy érzelmileg is bevonják a munkavállalókat.

Nem elég zöld szlogeneket pufogtatni, a tetteknek is tükrözniük kell az elveket a mindennapi működésben, az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve a kivitelezési technológiákig. A fenntarthatóság tehát nem PR-fogás, hanem a munkáltatói márka (employer branding) szerves része.

Advertisement

Karrierút, fejlődés és mentorálás

A mai fiatalok türelmetlenek, ha a karrierépítésről van szó; nem akarnak 10 évet várni az első előléptetésre. Világos, átlátható karrierutat várnak el, ahol látják, hova juthatnak el 2-3-5 éven belül, és ehhez mit kell teljesíteniük. A szakmai fejlődés támogatása képzésekkel, konferenciákon való részvétellel vagy tanulmányi szerződésekkel hatalmas megtartó erő. Az építőipar gyorsan változik, és a fiatalok érezni akarják, hogy a cégük befektet a tudásukba. A tapasztalt „rókák” tudásának átadása a fiataloknak nemcsak szakmailag hasznos, hanem a beilleszkedést is segíti.

A cégeknek fel kell ismerniük, hogy a tehetségek nem akarnak fogaskerekek lenni a gépezetben; egyéni figyelmet, személyre szabott fejlesztési terveket igényelnek. Ha egy vállalat képes megmutatni, hogyan válhat valakiből projektvezető vagy főmérnök náluk, akkor nyert ügye van a konkurenciával szemben, akik csak „embert keresnek a gátra”.

Advertisement

Munka-magánélet egyensúly

Az építőipar hírhedt a hosszú munkaidőről, a hajnali kezdésről és a hétvégi munkavégzésről, ami sok fiatalt elriaszt. A Z generáció számára a work-life balance (munka-magánélet egyensúly) nem luxus, hanem alapfeltétel. Bár a beton kötése nem várhat, a cégeknek törekedniük kell a rugalmasságra ott, ahol lehetséges. Az irodai, tervezői vagy előkészítői munkakörökben a hibrid munkavégzés (home office) lehetősége ma már elvárás, nem pedig extra juttatás.

A terepi munkáknál nehezebb a rugalmasság, de nem lehetetlen. A csúsztatott munkarend, a tömbösített munkaidő vagy a garantált szabad hétvégék vonzóbbá tehetik a kivitelezést is. A lényeg, hogy a munkáltató tartsa tiszteletben a munkavállaló magánéletét, és ne várja el a 0-24 órás rendelkezésre állást, hacsak nem indokolt vészhelyzet van. A kiégés elleni küzdelem közös érdek.

Advertisement

Az a bizonyos „cool factor”

A fiatalok irtóznak a merev hierarchiától, a tekintélyelvű vezetéstől és a bürokráciától, a lapos szervezeti struktúra, a közvetlen kommunikáció és a „nyitott ajtók” politikája sokkal vonzóbb számukra. Szeretnek csapatban dolgozni, értékelik a jó humort és a laza, de profi légkört. A munkakörnyezet minősége is számít: egy modern, jól felszerelt iroda, jó kávéval és közösségi terekkel, vagy egy tiszta, rendezett konténerváros az építkezésen alapvető igény.

Az építőiparban van egy egyedi cool factor is: az alkotás öröme. Látni, ahogy a semmiből kinő egy épület, amit mi alkottunk, hatalmas büszkeség.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák