Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Leépít a Ford, 3 ezer alkalmazottját küldi el az amerikai autógyártó

A Ford autógyártó 3 ezer, főként irodai alkalmazottjától válik meg a belső égésű hagyományos motorokról az elektromos motorokra való átállás keretében – közölte a vezető amerikai cég hétfőn.

Létrehozva:

|

Az elbocsátások az Egyesült Államok mellett, Kanadát és Indiát érintik. A bejelentés szerint az érintett munkavállalók már a héten értesítést kapnak arról, hogy megszűnik munkahelyük. Jim Farley vezérigazgató és Bill Ford ügyvezető elnök korábban közös üzenetben fordult a Ford alkalmazottaihoz, amelyben a jövőbeli tervekre hivatkozva a cégnél szükséges gyors változtatásokról írtak. Farley közölte, hogy bizonyos egységeknél túl sokan dolgoznak, és ma már vannak olyan képességek, amelyekre nincs szükség, valamint vannak olyan munkakörök, amelyeknek át kell alakulniuk. A vezérigazgató már egy hónappal korábban utalt leépítésekre, és azt is beismerte, hogy a vállalat nem versenyképes más autógyártókkal a költségeket tekintve. A Ford célja, hogy 2030-ra globális eladásainak felét a tisztán elektromos autók tegyék ki.

 

 

Advertisement

mti

Advertisement

Zöld Közlekedés

Magyar álláspont érvényesült a Műszaki Alkalmassági Csomag tárgyalásán

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A közlemény szerint elfogadta az Európai Unió Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanácsa december 4-i ülésén a Műszaki Alkalmassági Csomagnál az időszakos műszaki vizsgálatokra vonatkozó tagállami megközelítéseket – írja az alternativenergia.hu. Az Európai Bizottság javaslata ellenére ezzel a tanács hivatalosan is elutasította a 10 évnél idősebb személy- és kisteherautók évenkénti vizsgáztatását, így lehetőség adódik arra, hogy megmaradjon a kétéves vizsgáztatási periódus. Mindez jelentős könnyebbséget jelent a magyar gépjárműtulajdonosoknak. Kiemelték, hogy Magyarország üdvözölte és támogatta a Műszaki Alkalmassági Csomag esetében az ülésre benyújtott általános megközelítéseket, amelyek jelentős előrelépést jelentenek a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a digitalizáció terén azzal együtt, hogy a végleges tervezetből kikerültek a korábbiakban megfogalmazott aggályos részek. Magyarország számára sarkalatos pont volt, hogy az eredeti bizottsági javaslathoz képest, az “általános megközelítés” dokumentumában a szövegből törölték a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsik esetében az évenkénti jármű-műszaki vizsgálatok megkövetelését.

Az Európai Unióban jelenleg megkövetelt kétéves periódus helyett bevezetendő évenkénti időszakos vizsgálat jelentős költségeket rótt volna a polgárokra anélkül, hogy kellőképpen megalapozott közúti biztonságra vagy légszennyezésre vonatkozó előnyökkel járna. Így különösen megnyugtató Magyarország számára, hogy a szövegből törölték a kötelező éves vizsgálatokat a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsiknál, továbbá, hogy a kistehergépkocsikra vonatkozó kibocsátásvizsgálatok éves bevezetését elhagyták. Fontos ugyanakkor, hogy a mostani döntés a tanács álláspontja – ami Magyarország és a tagállamok szakmai álláspontját tükrözi –, a végleges jogszabályt azonban az Európai Parlament alkothatja meg, ebben a folyamatban a műszaki vizsgáztatás gyakoriságának kérdésköre ismételten előjöhet. Ebben az esetben az Építési és Közlekedési Minisztérium ugyanúgy képviseli a magyar álláspontot, ahogy eddig is – olvasható az ÉKM közleményében.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák