Zöld Közlekedés
Lekörözték az elektromos autók a benzineseket
A mai elektromos autók már tovább használhatóak, mint a dízeles modellek.
Egy új vizsgálat alapján az elektromos járművek ma már ugyanolyan hosszú élettartamúak, mint a benzin- és dízelüzemű modellek – számol be a New Scientist. Mivel a technológia még nagyban fejlődik, az élettartam egyre nő.
Robert Elliott, a Birminghami Egyetem munkatársa és kollégái közel 300 millió, az Egyesült Királyságban végzett kötelező műszaki vizsgából származó adatokat elemeztek, az információk a 2005 és 2022 között forgalomban lévő járművek állapotára, korára és kilométerórájára vonatkoznak. Az adatok összesen közel 30 millió járműtől származtak.
Az eredmények azt mutatták, hogy az elektromos járművek átlagos élettartama jelenleg több mint 18,4 év, ami meghaladja a dízelüzemű járművek 16,8 éves átlagos élettartamát, és majdnem megegyezik a benzinüzemű járművek 18,7 éves átlagos élettartamával. Az átlagos elektromos járművek élettartamuk alatt 200 ezer kilométert tesznek meg, ami meghaladja a benzinüzeműek 187 ezres értékét, de elmarad a dízelek 257 ezer kilométeres átlagteljesítményétől.
Elliott szerint az eredmények azt bizonyítják, hogy az elektromos autók nemcsak életképes alternatívát jelentenek, hanem bizonyos szempontból már most is felülmúlják versenytársaikat. Az adatokból az is kiviláglik, hogy a hosszú távú megbízhatóság egyre javul: annak valószínűsége, hogy egy elektromos autó meghibásodik és egy adott évben a roncstelepen végzi, körülbelül kétszer olyan gyorsan csökken, mint a benzines járművek esetében, és körülbelül hatszor olyan gyorsan, mint a dízelek esetében.
„A korai elektromos autók nem voltak olyan jók és nem voltak olyan megbízhatóak” – emelte ki Elliott, hozzátéve: a lényeg a gyors fejlődés. Érdemes hozzátenni, az adatok nem tértek ki a karbantartásra és a javításra, korábbi amerikai kutatások alapján ugyanakkor az elektromos autók karbantartási költsége kilométerenként körülbelül 0,06 dollár, míg a belső égésű motorok esetében ez a szám kilométerenként 0,10 dollár.
Amellett, hogy az elektromos járművek fenntartása egyre gazdaságosabb a felhasználó számára, használatuk jóval kisebb emisszióval is jár. Igaz, az ilyen modellek sem jelentenek csodaszert a klímaváltozás ellen, hiszen előállításuk szintén problémás.
Zöld Közlekedés
Környezetbarát Credobusok állnak forgalomba: már idén 269 új jármű szolgálja az utasokat
Tíz új Credo autóbuszt helyeztek forgalomba Sárváron.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az autóbusz-korszerűsítési program részeként 2018-2023 között 2500 új autóbuszt sikerült beszerezni egy hazai gyártóval kötött keretmegállapodásnak megfelelően, 2025-2027 között további 869 korszerű, környezetkímélő Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz érkezik, amelyek közül 269 még az idén forgalomba állhat 17 vármegyében – írja az alternativenergia.hu. Az autóbuszpark folyamatos megújítására van szükség, ezért Lázár János építési és közlekedési miniszter ezer új autóbusz beszerzésére tett ígéretet ez év elején. Ha ezt az ezer új autóbuszt be tudjuk szerezni, akkor a Volán válik Közép-Európa legnagyobb és a legfiatalabb járműállománnyal rendelkező közúti közszolgáltatójává – mondta. Az új buszokkal a Szeleste, Tompaládony, Simaság, Pápoc, Vásárosmiske, Bögöte, Szemenye, Rábatöttös vonalakon találkozhatnak a utazók. A sárvári telephelyhez 57 autóbusz tartozik, a most lezajlott korszerűsítéssel az itt közlekedő autóbuszok átlagéletkora jelentősen csökkent, hiszen két 19 éves, három 18 éves és öt 17 éves autóbuszt lehetett lecserélni – tette hozzá Ágh Péter.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az országbérlettel és vármegyebérlettel jelentős kedvezményeket igénybe véve lehet utazni; Vas vármegyében több mint 308 ezer 860 vármegyebérletet vásároltak eddig. Az ezer autóbuszból 131 a nyáron megérkezett, és idén még 269 áll forgalomba. 2026-ban 300, 2027-ben pedig további 300 busz érkezése várható. A társaság kötelékében közlekedő autóbuszok átlagéletkora ezzel 9,5 évre csökken – mondta Kovács Attila, a MÁV Személyszállítási Zrt. autóbuszközlekedési műszaki főigazgatója. Kondora István, Sárvár polgármestere hangsúlyozta: a város egyszerre ipari, turisztikai és közlekedési központja a kisrégiónak, ezért nemcsak a városban élők számára jelent könnyebbséget a közösségi közlekedés színvonalának emelkedése. “Ötcsillagos várost építünk, ezért fontos, hogy a nálunk közlekedő autóbuszok is ezt a törekvésünket tükrözzék” – mondta.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöld Közlekedés3 nap telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaA Legionella-kockázat, amit sok épület nem vesz komolyan
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTuristalátványosság lett a velencei delfinből, de a hatóságok óva intenek a közeledéstől
