Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Lekörözték az elektromos autók a benzineseket

A mai elektromos autók már tovább használhatóak, mint a dízeles modellek.

Létrehozva:

|

Egy új vizsgálat alapján az elektromos járművek ma már ugyanolyan hosszú élettartamúak, mint a benzin- és dízelüzemű modellek – számol be a New Scientist. Mivel a technológia még nagyban fejlődik, az élettartam egyre nő.

Robert Elliott, a Birminghami Egyetem munkatársa és kollégái közel 300 millió, az Egyesült Királyságban végzett kötelező műszaki vizsgából származó adatokat elemeztek, az információk a 2005 és 2022 között forgalomban lévő járművek állapotára, korára és kilométerórájára vonatkoznak. Az adatok összesen közel 30 millió járműtől származtak.

Az eredmények azt mutatták, hogy az elektromos járművek átlagos élettartama jelenleg több mint 18,4 év, ami meghaladja a dízelüzemű járművek 16,8 éves átlagos élettartamát, és majdnem megegyezik a benzinüzemű járművek 18,7 éves átlagos élettartamával. Az átlagos elektromos járművek élettartamuk alatt 200 ezer kilométert tesznek meg, ami meghaladja a benzinüzeműek 187 ezres értékét, de elmarad a dízelek 257 ezer kilométeres átlagteljesítményétől.

Advertisement

Elliott szerint az eredmények azt bizonyítják, hogy az elektromos autók nemcsak életképes alternatívát jelentenek, hanem bizonyos szempontból már most is felülmúlják versenytársaikat. Az adatokból az is kiviláglik, hogy a hosszú távú megbízhatóság egyre javul: annak valószínűsége, hogy egy elektromos autó meghibásodik és egy adott évben a roncstelepen végzi, körülbelül kétszer olyan gyorsan csökken, mint a benzines járművek esetében, és körülbelül hatszor olyan gyorsan, mint a dízelek esetében.

„A korai elektromos autók nem voltak olyan jók és nem voltak olyan megbízhatóak” – emelte ki Elliott, hozzátéve: a lényeg a gyors fejlődés. Érdemes hozzátenni, az adatok nem tértek ki a karbantartásra és a javításra, korábbi amerikai kutatások alapján ugyanakkor az elektromos autók karbantartási költsége kilométerenként körülbelül 0,06 dollár, míg a belső égésű motorok esetében ez a szám kilométerenként 0,10 dollár.

Advertisement

Amellett, hogy az elektromos járművek fenntartása egyre gazdaságosabb a felhasználó számára, használatuk jóval kisebb emisszióval is jár. Igaz, az ilyen modellek sem jelentenek csodaszert a klímaváltozás ellen, hiszen előállításuk szintén problémás.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A klímabarát járművek térnyerése átalakítja a hazai vállalati közlekedést

A vállalati e-autó programban a kínai gyártó termékei a legnépszerűbbek.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A BYD típusaiból már több mint kétezer megvásárlásához igényeltek támogatást a pályázó cégek – közölte az alternativenergia.hu. A második helyezett Tesla szinte napra pontosan ugyanakkor lépte túl az 1500, a harmadik Hyundai pedig a 700 darabot. A két éllovas kínálatából származik a program segítségével beszerezni kívánt összes elektromos autó több mint harmada. A gazdasági társaságok járművenként akár 4 millió, foglalkoztatottjaik számától függően legfeljebb 64 millió forint támogatást kaphatnak flottáik zöldítéséhez. Mostanáig mintegy 7200 vállalkozásnak ítéltek meg 31,6 milliárd forint támogatást.

Több mint ötezer cégnek ki is fizettek 22 milliárd forintot – összegezte az EM. A sikeres pályázatnak is köszönhetően a tisztán elektromos gépkocsik hazai állománya még idén százezresre nő. A klímabarát játművek száma 2023 ősze óta megkétszereződött. Októberben közel 3000 darabbal megdőlt a havi forgalomba helyezési rekordjuk. 2025-ben új éves csúcs születik, a tavalyi 22 ezres értéket már az első kilenc hónapban meghaladta a gyarapodás. A tiszta és csendes autók térnyerése élhetőbbé teszi a településeket, miközben üzemeltetésük és karbantartásuk olcsóbb, mint a hagyományos hajtásúaké – írták.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák