Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Lekörözték az elektromos autók a benzineseket

A mai elektromos autók már tovább használhatóak, mint a dízeles modellek.

Létrehozva:

|

Egy új vizsgálat alapján az elektromos járművek ma már ugyanolyan hosszú élettartamúak, mint a benzin- és dízelüzemű modellek – számol be a New Scientist. Mivel a technológia még nagyban fejlődik, az élettartam egyre nő.

Robert Elliott, a Birminghami Egyetem munkatársa és kollégái közel 300 millió, az Egyesült Királyságban végzett kötelező műszaki vizsgából származó adatokat elemeztek, az információk a 2005 és 2022 között forgalomban lévő járművek állapotára, korára és kilométerórájára vonatkoznak. Az adatok összesen közel 30 millió járműtől származtak.

Az eredmények azt mutatták, hogy az elektromos járművek átlagos élettartama jelenleg több mint 18,4 év, ami meghaladja a dízelüzemű járművek 16,8 éves átlagos élettartamát, és majdnem megegyezik a benzinüzemű járművek 18,7 éves átlagos élettartamával. Az átlagos elektromos járművek élettartamuk alatt 200 ezer kilométert tesznek meg, ami meghaladja a benzinüzeműek 187 ezres értékét, de elmarad a dízelek 257 ezer kilométeres átlagteljesítményétől.

Advertisement

Elliott szerint az eredmények azt bizonyítják, hogy az elektromos autók nemcsak életképes alternatívát jelentenek, hanem bizonyos szempontból már most is felülmúlják versenytársaikat. Az adatokból az is kiviláglik, hogy a hosszú távú megbízhatóság egyre javul: annak valószínűsége, hogy egy elektromos autó meghibásodik és egy adott évben a roncstelepen végzi, körülbelül kétszer olyan gyorsan csökken, mint a benzines járművek esetében, és körülbelül hatszor olyan gyorsan, mint a dízelek esetében.

„A korai elektromos autók nem voltak olyan jók és nem voltak olyan megbízhatóak” – emelte ki Elliott, hozzátéve: a lényeg a gyors fejlődés. Érdemes hozzátenni, az adatok nem tértek ki a karbantartásra és a javításra, korábbi amerikai kutatások alapján ugyanakkor az elektromos autók karbantartási költsége kilométerenként körülbelül 0,06 dollár, míg a belső égésű motorok esetében ez a szám kilométerenként 0,10 dollár.

Advertisement

Amellett, hogy az elektromos járművek fenntartása egyre gazdaságosabb a felhasználó számára, használatuk jóval kisebb emisszióval is jár. Igaz, az ilyen modellek sem jelentenek csodaszert a klímaváltozás ellen, hiszen előállításuk szintén problémás.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Változó trendek a Volkswagen nemzetközi értékesítéseiben

A Volkswagen AG (VW) német autógyártó 1 százalékkal, 2,2 millióra növelte járműkiszállításait az idei harmadik negyedévben az egy évvel korábbiakhoz képest.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Nyugat-Európába irányuló szállítások 8 százalékkal, Közép- és Kelet-Európába 13,7 százalékkal, Dél-Amerikába 9,7 százalékkal, Ázsiába (Kínán kívül) 9,2 százalékkal, a Közel-Keletre pedig 3 százalékkal nőttek – írja az alternativenergia.hu. Az Észak-Amerikába irányuló szállítások 9,8 százalékkal, Kínába pedig 7,2 százalékkal csökkentek. A VW globális járműkiszállításai az idei első kilenc hónapban 1,2 százalékkal, 6,6 millióra nőttek. Elektromos járműkiszállításait az autógyártó 33 százalékkal, 252 100-ra növelte a harmadik negyedévben, az év eleje óta pedig 42 százalékkal, 717 500-ra. Az elektromos járművek aránya a VW kiszállításaiban az idei első kilenc hónapban 11 százalék volt az egy évvel korábbi 8 százalék után. A cég elektromos járművei iránti kereslet jelentősen, 78 százalékkal nőtt Európában, 85 százalékkal az Egyesült Államokban, miközben 43 százalékkal csökkent Kínában.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák