Kapcsolatfelvétel

Utazás

Magyar PR-vezetője lett a Bristol Green Week-nek

Létrehozva:

|

Sztaniszláv András, a PersonaR Kommunikációs Tanácsadó Kft. vezető tanácsadója lett a Bristol BIG Green Week PR-vezetője. Feladata a helyi, országos és nemzetközi médiával való kapcsolattartás mellett a támogatókkal történő együttműködés.

A BIG Green Week Nagy-Britannia egyik legnagyobb, fenntarthatósági témákkal foglalkozó programsorozata, amelyet idén június 14. és 22. között tartanak. A 4 évvel ezelőtt, civil szerveződésként indult program célja volt, hogy az évközben elszórt “zöld” programokat egy időszakra, egy esemény alá szervezze. Az idei évben a 9 napon át tartó fesztiválon több mint 150 program várja a látogatókat. A rendezvény két hétvégéje leginkább a családokat vonzó, zömében ingyenes közösségi programokra fókuszál (biciklis verseny, játékok, városi séták, természetvédelmi programok), míg a hétköznapokon a komolyabb beszélgetések, előadások lesznek terítéken. Ilyen lesz a
pénteken, 20-n megrendezésre kerülő vitaest is, amelyben vezető politikusok már a választás előszeleként csapnak össze fenntarthatósági témákban.

A BIG Green Week eseménynek különös jelentőséget ad, hogy 2015-ben Bristol lesz az Európai Zöld Főváros, amely az Európai Unió hivatalos elismerése a fenntarthatóságért legtöbbet felmutató városoknak. A dél-nyugat angliai város Koppenhágától veszi át a stafétabotot. A Zöld Főváros cím óriási lehetőség, hogy technológiai, urbanisztikai, közösségi és városvezetési szempontból is megmutassa, milyen gyakorlatokat alkalmazott eddig is sikerrel és milyen változásokat, programokat tervez a jövőben. Az eseményért felelős civil szervezet az elmúlt években nagy hangsúlyt fektetett a minél szélesebb rétegeket vonzó programok gyűjtésére, szervezésére és a jövőben egyre jobban koncentrálna a kommunikációra. A szervezők nem titkolt célja, hogy a meghatározó programként szeretnének részt venni Európa és a világ fenntartható fejlődésről gondolkodó civil
kezdeményezései között.

Az Európa Zöld Fővárosa cím nagy lehetőség Bristolnak, hogy a nemzetközi vérkeringésbe is bekapcsolódhassunk mindazzal a sok programmal, kezdeményezéssel, ami itt, nálunk már évek, évtizedek óta gyakorlat. Ezért külön öröm, hogy András nem csak évtizedes kommunikációs tapasztalatát, hanem a „nemzetköziséget” is hozta a csapatunkba. (Paul Rainger, fesztiváligazgató)

Advertisement

Sztaniszláv András több mint tíz éve dolgozik vállalati kommunikációs területen, számos magyar vállalatnál stratégiai tanácsadóként segítette Társadalmi Felelősségvállalási (CSR) és Fenntarthatósági (SD) stratégiák, jelentések és kommunikációs projektek tervezését, létrejöttét. Néhány hónapja a cég nyitott az Egyesüli Királyság piaca felé, a feladatot ennek jegyében vállalta el. A felkérésre a bristoli polgármesterrel történt beszélgetést követően került sor, a munkát pro-bono, tehát díjazás nélkül végzi. “Különösen érdekes kihívás lesz megfelelni a nálunk sok szempontból sokkal fejlettebb “zöld” hagyományokkal, gyakorlattal rendelkező piacon. A feladat nem óriási, mégis egy kiváló lehetőség, hogy ne csak magamat, vagy a tanácsadó céget, hanem az egész országot képviselve bebizonyítsam,
szaktudásban és lelkesedésben egy kicsit sem vagyunk lemaradva.” – nyilatkozta a szakember

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Utazás

Növekvő utasforgalom mellett zajlik a nyári szezon előkészítése a repülőtéren

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A megfelelő erőforrások biztosításával, továbbá pontos tervezéssel és a repülőtéri ökoszisztéma tagjaival való szorosabb együttműködéssel a repülőtér-üzemeltető készen áll a következő hónapok forgalmának kezelésére, valamint az összes utas biztonságának és kényelmének biztosítására, minden helyzetben – írta meg az alternativenergia.hu. Az év ötödik hónapjában is szárnyalt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma; összesen 1,7 millió utast kezeltek a légikikötőben, 16%-kal többet, mint tavaly májusban. Ezzel együtt 2025 első öt hónapjában már 7,4 millióan utaztak a budapesti légikikötőből. A felfelé ívelés a következő időszakban is folytatódni fog; az utasszám jellemzően a nyári hónapokban tetőzik, amikor az iskolai szünet és a jó idő beköszöntével emelkedik az utazási kedv, és a menetrend szerinti járatok mellett a charter gépek száma is akár háromszorosára nőhet. A Budapest Airport a repülőtéri ökoszisztéma érdekelt feleinek bevonásával már 2024 őszén megkezdte a felkészülést erre az időszakra, és felkészült arra, hogy minden esetben mindent megtegyen az utasok biztonságáért és kényelméért.

Összetett és komplex működés
A légiközlekedés összetett, sokszereplős folyamat, ezért a működéshez minden szereplő pontos, összehangolt és precíz munkájára szükség van. A nyári időszak kihívást jelent, hiszen az éves utasforgalom akár egyharmada ebben a három hónapban koncentrálódik. A megfelelő utasélmény biztosításában a repülőtér-üzemeltető mellett fontos szerepe van a légitársaságoknak, a földi kiszolgálóknak, a hatóságoknak és a légiforgalmi irányítóknak is, akik csak szoros együttműködésben, megfelelő információáramlás mellett tudnak gyorsan és hatékonyan, az utasok biztonságát szem előtt tartva reagálni, a késések esetét is beleértve. A komplexitás mellett azt is fontos kiemelni, hogy a repülőtéri szolgáltatásokat külső tényezők, például az időjárási körülmények is befolyásolhatják, ami akár késésekhez vagy járattörlésekhez is vezethet.

Ezért a Budapest Airport nagyon fontosnak tartotta, hogy az idei nyárra a többi partnervállalattal közösen, szoros együttműködésben készüljön fel. Az érdekelt felekkel fenntartott aktív párbeszéd, a közös problémafeltárás, a pontos tervezés, valamint a megfelelő erőforrások biztosítása segíteni fogja az idei nyár utasforgalmának lehető leggördülékenyebb lebonyolítását. A felek rendszeres szakmai egyeztetések alkalmával adnak egymásnak visszajelzést, hiszen a komplex légiközlekedési folyamatok fejlesztése, a körülményekre való gyors reagálás csak a folyamatban részt vevő valamennyi szereplő jelenlétével és aktív hozzájárulásával lehetséges. A nyári csúcs kezelésében a Budapest Airport kiemelt stratégiai partnere a HungaroControl Zrt. és a Nemzetgazdasági Minisztérium. A Budapest Airport és a HungaroControl stratégiai együttműködésének keretében tizennyolc területen indított el olyan projekteket, amelyek – közvetlenül vagy közvetve – az utasélmény és a szolgáltatási színvonal javítását célozzák.

Advertisement

Technológiai és infrastrukturális fejlesztések
A repülőtér-üzemeltető folyamatosan fejleszti a légikikötő infrastruktúráját. Folyamatban van a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető forgalmi híd és a ki-és beszállásra használt terület felújítása, amelynek eredményeképp a terület hosszú távon is alkalmassá válik a növekvő forgalom biztonságos kiszolgálására.
A 3. Terminál megépüléséig bővítik a 2. Terminál kapacitását. Optimalizálják azokat a területeket, amelyeken minden utas áthalad, és ezért kiemelten forgalmasak lehetnek; az év végéig megnövelik az utasfelvételi csarnok területét, ahol már összesen 36 önkiszolgáló poggyászfeladó automata áll rendelkezésre, valamint több légitársaság esetében is elérhető a korai poggyászfeladás lehetősége. Az idei nyári szezonra tovább javult az utasbiztonsági ellenőrzés hatékonysága, mely az első félév tapasztalatai alapján a várakozási idő csökkenését eredményezte. A leggyakrabban használt biztonsági sávokat a legmodernebb, leghatékonyabb testszkennerrel szerelték fel.

Nemzetközi trendek a nyári járatkésések hátterében
A légiutasok száma jellemzően a nyári hónapokban tetőzik, amikor a menetrend szerinti járatok mellett akár háromszorosára nőhet a charter gépek száma is, tovább telítve az egyébként is terhelt európai légteret. Egy olyan komplex folyamatban, mint amilyen a légiközlekedés, a repülőtér hatáskörén kívülálló tényezők is fennakadást, lassulást okozhatnak. Ilyen tényező lehet például egy műszaki meghibásodás, egy repülőgép személyzetének elérhetősége, vagy épp az időjárás. Egy zivatarlánc kialakulása esetén is elsődleges szempont az utasok biztonsága, ezért ha az időjárás veszélyt jelenthet a légiközlekedésre, a repülőgépek kiszolgálását, illetve a fel-és leszállásokat ideiglenesen leállíthatják. Egy-egy leállás mind a járatot indító, mind az azt fogadó légikikötő esetében a késések feltorlódásához, átvételéhez vezethet, és általánosságban elmondható, hogy minél több fordulót teljesít egy repülőgép, annál nagyobb eséllyel gyűjt késést a nap végére.

Advertisement

Az utasok támogatása késések esetén
A Budapest Airport tavaly nyáron az utasok támogatására segítőpontokat hozott létre a 2. Terminál A és B oldalán is, amelyek az idei nyáron is rendelkezésre állnak majd. Elsősorban ezeken a területeken biztosítják a járattörlések vagy késések miatt a repülőtéren várakozó utasok gyors tájékoztatását, valamint szükség esetén ételt, italt, higiéniai termékeket, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt biztosítanak. A BUD:carezone névre keresztelt területen az utasok minden, számukra hasznos elérhetőséget és tudnivalót megkapnak. A repülőtér kék mellényt viselő személyzete pedig egész évben az utasok rendelkezésére áll, mind a segítőpontokon, mind pedig a terminál egyéb területein.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák