Zöldinfó
Mintegy kétszáz környezetvédő aktivistákat állítottak elő az amszterdami repülőtéren
Mintegy kétszáz környezetvédő aktivistákat állítottak elő az amszterdami Schiphol nemzetközi repülőtéren, a megmozdulás résztvevői az általuk legszennyezőbbnek vélt magánrepülőgépek használatának korlátozását követelték – tájékoztatott a Dutch News című angol nyelvű holland hírportál vasárnap.
A beszámoló szerint közel 500 környezetvédő aktivista mászott át szombaton kora este az amszterdami repülőtér kerítésén. A demonstrálók magánrepülőgépekhez láncolták magukat, mások a repülőtér termináljában hívták fel az utazni készülők figyelmét a légiközlekedés okozta környezeti ártalmakra. Az egyiptomi Sarm-es-Sejkben vasárnap kezdődő, az ENSZ közel kéthetes COP27 éghajlatváltozási konferenciáját megelőzően tartott megmozdulás résztvevői kevesebb repülőgép indítását, a vonatközlekedés fejlesztését, valamint az általuk “szükségtelennek” vélt rövidtávú járatok megszüntetését és a magánrepülőgépek használatának korlátozását követelték. A tüntetők jelentős része a rendőrségi felszólítás ellenére sem hagyta el a helyszínt, közülük mintegy kétszázat előállítottak.
A hírportál szerint az aktivisták azért vették célba a magánrepülőgépeket, mert a Greenpace nemzetközi környezetvédő szervezet szerint ez az egyik legszennyezőbb, továbbá az egyik legkönnyebben kiváltható közlekedési forma.
Mint mondták, az üdülőhelyekre tartó magánjáratok népszerűsége gyorsan nőtt a koronavírus-járvány megjelenése óta. A magánrepülőgép-kölcsönző vállaltok szerint ügyfeleik el akarják kerülni a zsúfolt utasszállító repülőgépeket és a többórás várakozásokat. Egy tanulmány szerint 2022 első kilenc hónapjában mintegy 16 147 magánjárat szállt fel az amszterdami és a rotterdami repülőtérről, szemben a 2019-es év egészében feljegyezett 14 672-vel. Noha a két légikikötőből induló és érkező magánrepülőgépekből származó széndioxid-kibocsátás viszonylag kis részét teszi ki a Schiphol által termelt teljes kibocsátásnak, szintje azonban közel megegyezik 40 ezer személyautóéval Hollandiában – tették hozzá.
mti
Zöldinfó
Magyarország kitart a fosszilis energia infrastruktúrája mellett
Európának költenie kell a földgáz- és kőolajhálózatok fejlesztésére is.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az ellátás biztonsága érdekében a jövőben is támogatni kell a fosszilis tüzelőanyagok infrastruktúrájának korszerűsítését, kapacitásbővítését – írja az alternativenergia.hu. A tanács magyar tartózkodás mellett részleges általános megközelítést fogadott el az európai hálózatfinanszírozási eszköz 2028-2034 közötti időszakra szóló rendelettervezetéről. Lantos Csaba nagy hiányosságként értékelte, hogy a tervezet nem biztosít lehetőséget a fosszilis tüzelőanyagok infrastruktúrájának támogatására, miközben a bizottság elvárja a gázbeszerzések diverzifikálását – derült ki a közleményből. Magyarország elengedhetetlennek tartja a fizikai és geopolitikai realitások figyelembe vételét, mert csak ezekre alapozható érvényes és józan energiapolitika. Ezért is számítunk az Európai Unió pénzügyi támogatására a szénhidrogén-infrastruktúra ellátás biztonságát erősítő korszerűsítéséhez – emelte ki az Energiaügyi Minisztérium (EM).
A beszámolóból kiderült, hogy a miniszterek első alkalommal tárgyaltak az Európai Bizottság által a közelmúltban közzétett Európai Hálózati Csomagról. Lantos Csaba elmondta, hogy az elmúlt néhány évben egy új “villamosenergia-árfal” kialakulása tapasztalható Gdańsktól Triesztig. Ezért további határozott lépésekre van szükség a villamosenergia-hálózat jobb integrálása érdekében.
Úgy vélte, a jövőbeli beruházások tervezésére javasolt, felülről lefelé irányuló megközelítés jogos aggodalmakat vet fel. Egy uniós szinten összehangolt keret előremutató lehet, de kizárólag akkor, ha módot ad a tagállamok sajátosságainak és energiastratégiai prioritásainak figyelembe vételére. Az energiaügyi miniszter végül ismételten hangsúlyozta a szénhidrogén-infrastruktúra projektek támogatásának szükségességet – közölte az EM.
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás ótaElektromos járművek: most éri meg igazán váltani
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaEnergiatárolás: ki pályázhat a 2,5 milliós állami támogatásra?
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaFöld alá kerültek a kábelek: időjárásállóbbá vált a helyi villamosenergia-hálózat
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaVízre hangolt jövő: Debrecen átfogó fejlesztésekkel válaszol a klímaváltozás kihívásaira
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaIngyenesen hozzáférhető klímaelőrejelzések: elkészült a FORESEE továbbfejlesztett verziója
