Kapcsolatfelvétel

Öko Fashion

Mit tud egy 193 ezer forintos zokni?

Létrehozva:

|

A vezető német zokni- és harisnyacég, a Falke olyan magasra tette a mércét a luxus férfizoknik piacán, mint eddig kevesen: 495 fontos áron, azaz 193 ezer forintért kínálnak zoknit. Bár eddig is volt luxus-vonaluk, az árak azért 30-40 fontnál megálltak. Most azonban a nagymenőknek ultragyorsan és ultramélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, ugyanis a közel 200 ezer forintos kiegészítőből csak 10 darabot dobtak piacra és nagyon gyorsan fogy a készlet.

A 495 fontos zokninál egyébként van drágább, a Harrys of London 895 fontért árult új-zélandi szarvasszőrből készített zoknit – írja a The Guardian. De azért ne keseredjen el, a Falke verziója is elég exkluzív, mert Peruban élő vikunyák bundájából készül hozzá a fonal, és a londoni Selfridgesben – online is – lehet megvásárolni. A zokni kávészíne természetes, nem utánfestett, az anyaga nagyon puha. Ennek oka, hogy a 12 mikron vastagságú vikunyaszőr a legvékonyabb a piacon, hasonlóan kellemes tapintású még talán a kasmír, de az már 15 mikorn vastag – ilyen szinten ez meg már számít, mert minek adna ki az ember 193 ezret egy olyan zoknira, ami nem olyan kivételesen puha?

A vikunya-gyapjú gyűjtése abszolút környezetbarát, ugyanis ezek az állatok vadon élnek, szőrüket ritkán, többévente lehet nyírni. Hasonlóan állat- és környezetbarát zoknit egyébként negyedennyiért is lehet kapni Londonban, a The Guardian szerzője, Dean Kissick egy 119 fontos (46.500 forint) North Circular darabot említ, amit nagymamák kötnek a veszélyeztetett Wensleydale bárány gyapjából, de annak az illata nem olyan csodás, mint a Falke zoknié, ami Kissick szerint olyan, mint egy cédruserdőé.
forrás: divany.hu

193 ezer forintos zoknival nem ,de fa karórával és bambusz fogkefével mi is tudunk szolgálni, amelyeket itt találtok a webshopunkban 😉 

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Öko Fashion

A vízből kihalászott műanyagot használt fel az O’Neill legújabb kollekciójához

Létrehozva:

|

Szerző:

A népszerű szörf és ruházati márka olyan kollekciót készített, amely 86%-ban újrahasznosított műanyagokból gyártott darabokból áll.

Az O’Neill Blue elnevezésű óceánmentő misszió célja, hogy felhívja a figyelmet az óceán szennyezettségére. A márka Jack O’Neill szörfös nevéhez fűződik, aki 1996-ban álmodta meg a Tenger Odüsszeia edukációs misszióját, hogy felvilágosítsa a diákokat a tengerrel és a környezettel való szoros kapcsolat fenntartásának fontosságáról. A márka azóta is kiemelt figyelmet fordít a témára, most éppen ezzel a különleges kollekcióval. Az újrahasznosított ruhákat bionikus, azaz tengerparti műanyag hulladékból készült szállal varrják.

A márka újrahasznosított PET-palackokból készült úgynevezett REPREVE-et használ, amelyet megtisztítanak és fonalaikba szőnek. A fonalat ezt követően a U TRUST által tanúsított legjobb minőségű újrahasznosított rostforgácsok és pelyhek felhasználásával sodorják. A szintetikus szálak ezen formája kevesebb üvegházhatású gázra támaszkodik, és a folyamat során vizet és energiát takarít meg.

A 2022-es tavaszi/nyári kollekció 86%-a ezzel a technológiával készült. Céljuk, hogy 2025-re egy 100%-os O’Neill Blue termékcsaláddal álljanak elő. „Arra törekszünk, hogy teljes mértékben megfeleljünk magatartási kódexünknek, és felhívjuk az emberek figyelmét az óceán szennyezettségére. Az O’Neill Blue nem a szezonális trendekről szól, nem is egy kapszula kollekció, sokkal inkább a hosszú távú fenntarthatóságot és az óceánok egészségét helyezzük előtérbe” – tette hozzá Kun Álmos, az O’Neill márkamenedzsere. A program megálmodói azt remélik, hogy nem csak ennyivel járulhatnak hozzá az óceánok tisztaságához, hanem missziójuk inspirációként hat a vásárlók számára is egy környezettudatosabb életre és az óceánok tisztaságának megőrzésére.

Tovább olvasom

Öko Fashion

A ruhabérlés kevésbé zöld, mintha kidobnánk a fölösleges darabokat

Létrehozva:

|

Szerző:

A szállítás és a tisztítás miatt a divatos ruhák bérlése a legkevésbé környezetbarát lehetőség egy új tanulmány szerint, amelyről a The Guardian brit napilap online kiadása számolt be.

Sokáig úgy gondolták, hogy a ruhabérlés jó válasz lehet a divat fenntarthatósági válságára, de egy új tanulmány arra az eredményre jutott, hogy még annál is rosszabb, mintha egyszerűen kidobnánk a fölöslegessé vált ruhadarabokat. Az Environmental Research Letters finn tudományos folyóiratban publikált kutatás a ruhák birtoklásának és ártalmatlanításának öt különböző módját vizsgálta, beleértve a bérbeadást, a viszonteladást és az újrahasznosítást. Megállapításuk szerint mind közül a ruhabérlés a legrosszabb választás: annak van a legnagyobb hatása a klímára. Mint kiderült, a ruhabérlés esetében az ide-oda szállítás és a tisztíttatás is terheli a környezetet. Közben a zöldnek vélt ruhabérlés már egész külön ágazattá nőtte ki magát. Olyan hírességek, mint Gwyneth Paltrow vagy Ralph Lauren is beszálltak az üzletágba. A GlobalData becslése szerint 2029-re az ágazat értéke 2,3 milliárd font (975 milliárd forint) lehet. A Világgazdasági Fórum viszont idén arra figyelmeztetett, hogy az ágazat a globális károsanyag-kibocsátás 5 százalékáért felel. A ruhabérlés azonban esetenként mégis jó megoldás lehet. Egy a témával foglalkozó szakértő, Dana Thomas szerint például jelentős események vagy esküvők esetében hasznos megoldás a vásárlás helyett.

Az új tanulmány szerint ha a bérbeadó cégek úgy változtatnák meg a logisztikájukat, hogy az környezetbarátabbá váljon, a bérbeadás környezetvédelmi szempontból egy szintre kerülne a viszonteladással. A tanulmány azt is megállapította, hogy a divatfogyasztás legfenntarthatóbb módja az, ha kevesebb darabot vásárolunk, és azokat a lehető leghosszabb ideig hordjuk. “Fenntartható akarsz lenni? Vásárolj kevesebbet, vásárolj jobban” – ajánlotta Thomas, a gyorsan változó divattal és a ruhák jövőjével foglalkozó Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes című könyv szerzője.

Tovább olvasom

Öko Fashion

Magyar dizájnerek, akik szemétből alkotnak egyedi, környezetbarát kreációkat

Létrehozva:

|

Szerző:

Akár a hulladékot gyűjtöd szelektíven, akár a ruháidat akarod újrahasznosítani vagy elajándékozni, máris tettél egy lépést a környezet érdekében. 

Az elmúlt években egyre több márka is rájött arra, hogy szemétből alkotni menő, így nemcsak fenntartható, hanem egyedi és sokszínű darabokkal örvendeztették meg a dizájner ruhák és kiegészítők kedvelőit – olvasható a Coloré női magazin összeállításában

A környezettudatosság számos márkának lett a küldetése, bizonyítva azt, hogy a divat világában is helye van fenntarthatóságnak. 

  • A Hikezone kávés zsákból gyárt mintás topánkákat, amelyek különleges kiegészítői lehetnek minden egyes szettünknek.
  • A Nana Bags a már nem használt farmerek és leselejtezett kárpitok anyagait felhasználva csinál táskákat.
  • RePityke mindenféle textíliát, kidobott ruhaanyagokat használ fel táskáihoz.
  • A Réthy Fashion Nemcsak a farmereket készíti használt anyagból, hanem a fiatalságot is neveli.
  • A Printa összes konyhai kiegészítője, táskája, tasakja, keféje természetes és komposztálható alapanyagokból készül.
  • A Delka bag a táskáik gyártása során keletkezett hulladékból gyártott újabb táskákat.
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák