Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Távolról korlátoznák a lakosság hőszivattyúit és az elektromos autók töltőit

A tervezet szerint a szolgáltatók korlátozhatnák a háztartások hőszivattyúinak és elektromos autótöltőinek az áramellátását Németországban, amennyiben nem áll rendelkezésre elegendő villamosenergia.

Létrehozva:

|

A németországi szövetségi hálózati ügynökség, a Bundesnetzagentur az ország villamosenergia- és gázellátásának szabályozásáért felelős kormányzati felügyeleti szerv új tervezetet jelentett be, amely lehetővé teszi az áramhálózat-szolgáltatók számára, hogy jövő télen a felhasználó engedélye nélkül, távolról korlátozzák a hőszivattyúk és az elektromos autók töltőinek használatát a háztartásokban.

A 2024 januárjáig életbe lépő intézkedés azt biztosítaná, hogy az energiahálózat-üzemeltetők képesek legyenek mesterségesen visszafogni a villamosenergia-keresletet, ha a fogyasztás meghaladja a kínálatot.

A Die Welt című lapnak az új rendszerről szóló beszámolója szerint a tervet arra válaszul dolgozták ki, hogy a német energiahálózatot egyre nagyobb terhelésnek teszi ki az elektromos autók töltőinek növekvő száma és a “környezetbarátabb”, de nagy áramigényű hőszivattyúk használata.

Advertisement

A jelentések szerint az ilyen megnövekedett keresletet nem lehet a megnövekedett kínálattal pótolni, legalábbis rövid távon, ezért a hatóságok úgy vélik, hogy bizonyos eszközökre fogyasztási korlátozásokat kell bevezetni.

A hálózati ügynökség szerint a lakosság részéről a szükséges és esetlegesen kényelmetlen korlátozások elfogadására van szükség, és kötelezővé kell tenni, hogy a hőszivattyúk – amelyeket gyakran használnak otthonok fűtésére és meleg víz előállítására -, valamint az elektromos autók töltői távvezérelhetővé váljanak az energiahálózat-üzemeltetők által.

Advertisement

Bár egyelőre nincs arra utaló jel, hogy ezeket a készülékeket valaha is teljesen ki lehetne kapcsolni távolról, a szövetségi hálózati ügynökség célja, hogy kötelezővé tegye, hogy ezeket a készülékeket távolról akár 3,7 kilowattra is lehessen korlátozni. Egy ilyen korlátozás esetén akár három órába is beletelhetne egy elektromos autó feltöltése ahhoz, hogy 50 kilométert meg tudjon tenni.

A Politico beszámolója szerint egyébként a kutatók úgy vélik, hogy Németország célja, hogy 2030-ra 15 millió akkumulátoros járművet helyezzenek üzembe, végső soron “vágyálom”, és a végső szám ennek kevesebb mint a fele lesz.

Advertisement

Még ha számos európai kormányzat ösztönözni is akarja az ország lakosait az elektromos járművek vásárlására, az olykor rendkívül magas villamosenergia-költségek miatt az elmúlt időszakban egyre többen tartózkodnak ettől. Ráadásul, ahogy arról a V4NA is beszámolt, több helyen korlátozhatják az elektromos autók töltését is az áramhiány miatt.

Svájcban akciótervet dolgoztak ki arra az esetre, ha hiány lépne fel villamos energiából, a négy pontos terv harmadik szakasza szerint pedig szabályoznák az elektromos autók használatát abban az esetben, ha nem lenne elég áram a hálózatban.

Advertisement

Eközben a Volkswagen azt tervezi, hogy 2030-ra hat akkumulátorgyárat állít üzembe Európa-szerte a PowerCo akkumulátorgyártó vállalat alatt, amely júliusban megkezdte egy németországi gyár építését, szeptemberben pedig 3 milliárd eurós befektetést írt alá az Umicore vállalattal katódanyag-gyártásra.

Thomas Schäfer, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója azonban nem rég arról beszélt, hogy a németországi és más uniós országok akkumulátorgyáraiba való befektetésnek nincs pénzügyi értelme, ha “a politikai döntéshozók nem tudják hosszú távon kordában tartani az energiaárak emelkedését”. Kiemelte, hogy “ha nem sikerül gyorsan és megbízhatóan csökkenteni az energiaárakat Németországban és Európában, akkor az energiaigényes termelésbe vagy új akkumulátorgyárakba történő beruházások Németországban és az EU-ban gyakorlatilag veszteségesek lesznek.” Ezért ezeket a befektetéseket máshova fogják vinni.

Advertisement

Zöldinfó

Villamosból dzsungel, állatkertből kalandtúra – Debrecenben újra életre kel az éjszaka

Az állat- és természetvédelem, valamint a felelős állattartás fontosságára hívják fel a figyelmet idén Debrecenben, az állatkertek éjszakáján

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Széles Diána (Fidesz-KDNP), Debrecen turisztikáért is felelős alpolgármestere azt mondta, azért csatlakoznak is idén is az országos programhoz, mert szeretnék közelebb vinni az állatokat a gyerekekhez, élményt nyújtani különleges körülmények között a családoknak – írta meg az alternativenergia.hu. Felidézte, hogy az állatkertek éjszakája egy évente megrendezett, országos program, amikor az állatkertek, vadasparkok és állatbemutató helyek sötétedés után is nyitva tartanak, és különleges, éjszakai programokkal várják a látogatókat. Most első alkalommal nem csoportokat kísérnek majd az éjszakai kertben, hanem hagyják, hogy a látogatók fedezzék fel a látnivalókat, a gondozók pedig a helyszíneken várják az érdeklődőket – fűzte hozzá. Váradi Zoltán, az állatkert igazgatója hozzátette: normál nyitvatartási időben ritkán látható, hogyan viselkednek az állatok sötétedés után. Sok faj ugyanis éjszaka aktívabb – például a nagymacskák, baglyok, denevérek -, így ilyenkor egészen más arcukat mutatják.

Augusztus utolsó péntek estéjén az állatkert ismét élettel és fénnyel telik meg: látványos etetések, trópusi jövevények és egy egész éjszakán át tartó természetközeli kaland vár kicsiket és nagyokat a debreceni Nagyerdőben. Az idei országos tematika – városi vadon – azt vizsgálja, hogyan alkalmazkodik a természet a városias környezethez. Debrecen ehhez sajátosan kapcsolódik: a trópusi élővilág színes és eleven szereplőivel idézi meg azt a pillanatot, amikor az erdő és a város határai elmosódnak – magyarázta a szakember. A látogatók megtekinthetik mások mellett a vízilovak, a zsiráfok, a kapibarák etetését, a kengurukifutóban elhelyezett standoknál pedig interaktív játékok, ember-állat konfliktussal foglalkozó témaasztalok, bátorságpróba, szaglópont, ZooKuckó és világító ásványok várják az érdeklődőket – sorolta Váradi Zoltán megjegyezve, hogy az állatkertek éjszakáján a szomszédos vidámpark is várja a látogatókat. Debrecenben csütörtök délután egy különleges villamosjárattal is felhívták a figyelmet az állatkertek éjszakájára: a Nagyállomástól induló “VillamosoZoo” körjáraton dzsungelhangulatban, növények között várták az utasokat az állatkert madarai, kisállatai.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák