Zöld Energia
Többnapos késéssel folytatja útját a Solar Impulse-2
Többnapos késéssel indult tovább útjának harmadik szakaszára az indiai Ahmadábádból a kizárólag napenergia hajtotta Solar Impulse-2 kísérleti repülőgép, a pilóták szerint a “túltengő bürokrácia” miatt.
A 17 ezer 248 napelemcella borította repülőgép szerdán, helyi idő szerint röviddel 7 óra után szállt fel a Gudzsarát állambeli nagyvárosból, holott az eredeti tervek szerint vasárnap indult volna tovább a hinduk szent városába, a Gangesz folyó partján fekvő Váránásziba (korábbi nevén Benáresz). Az India fölötti több mint 1000 kilométeres utat várhatóan 15 óra alatt teszi meg a különleges légi jármű, amelynek egyszemélyes pilótafülkéjében most André Borschberg társpilóta foglal helyet.
Az indulás előtt Bertrand Piccard, a másik pilóta arra panaszkodott, hogy a csigalassúságú ügyintézés akadályozza a továbbindulást. “Öt napja próbáljuk beszerezni a szükséges papírokat és pecséteket, de a válasz mindig csak az, hogy majd holnap” – mondta. Az ahmadábádi hivatalnokok lassúságának felemlegetése kínos lehet Narendra Modi indiai miniszterelnöknek, Gudzsarát volt főminiszterének, aki hadat üzent a gördülékeny üzletkötést és ügyintézést akadályozó bürokráciának.
A 72 méter szárnyfesztávolságú, de “pehelykönnyű” repülőgép 12 szakaszban, öt hónap alatt akarja megkerülni a Földet egy csepp hagyományos üzemanyag nélkül, hirdetve a környezetbarát és megújuló energiaforrások előnyeit.
A 35 ezer kilométeres útra március 9-én, Abu-Dzabiból indult el a Solar Impulse-2, amelyet felváltva vezet a két svájci pilóta. A köztes állomásokon a megújuló energiaforrásokról és a fenntartható fejlődésről tartanak előadásokat.
Az indiai Váránásziba tervezett rövid tartózkodás után Mianmarba (Burma) indul tovább a napelemes repülőgép.
Zöld Energia
Történelmi mélyponton az áramimport: már hat hónapban 15% alá csökkent a behozatal
Októberben is 15 százalék alatt maradt az áramimport.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Kiemelték, 2013 és 2024 között egyszer sem fordult elő, ami idén már hat hónapban is, ahogy áprilistól augusztusig, úgy októberben is 15 százalék alatt alakult az importhányad a hazai villamosenergia-forgalomban – írja az alternativenergia.hu. A múlt havi 13,8 százalékos mutató kis híján 10 százalékponttal volt alacsonyabb a tavalyi tizedik havinál. Kifejtették, a megelőző tizenkét évben az is csak tizenhárom hónapban fordult elő, hogy a behozatal részesedése nem érte el a 20 százalékot, 15 százaléknál alacsonyabb havi adatra pedig 2012 óta idén tavaszig nem volt példa. Komoly fegyvertény, hogy az elmúlt hét hónap legmagasabb, és egyetlen 15 százalék feletti importarányát a szeptember hozta 16,9 százalékkal – írták a bejegyzésben.
Hozzátették, 2025 első tíz hónapjában a belföldön felhasznált áram mennyisége mintegy megegyezett a tavaly január-októberivel. Az importszaldó csökkenése tehát nem a fogyasztás változására, hanem a mintegy 10 százalékkal megnövekedett hazai áramtermelésre vezethető vissza. A magyarországi megújuló kapacitás idén őszre meghaladta a 9 gigawattot. A zöldenergia-termelők az áramrendszer beépített teljesítményének közel 60 százalékát adják. A tárolási képességek folyamatos bővítésével tesznek azért, hogy az időjárásfüggő forrásból származó áramot a délutáni-esti fogyasztási csúcsidőszakra félre lehessen tenni, ezzel is költséges importot váltva ki – tájékoztatott az EM.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia19 óra telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés