Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Túlélőkészlet környezettudatossághoz

Létrehozva:

|

A vállalkozások környezettudatosságának, környezeti teljesítményének és ökohatékonyságának javítása a célja a „CEEM – Central Environmental Management as a kit for survival” projektnek. 50 cég ingyen kaphat tanácsot!

Az INNOCENTER Innovációs Központ Közhasznú Nonprofit Kft. (INNOCENTER) megbízásából a KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért (KÖVET) felmérést végez, amelynek fókuszában a gyártás- és termelésintenzív szervezetek állnak.

A Central Europe Program és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában megvalósuló projekt a „CEEM – Central Environmental Management as a kit for survival” elnevezést kapta.

A program célja a közép-kelet-európai térségben tevékenykedő vállalkozások környezettudatosságának, környezeti teljesítményének és ökohatékonyságának a javítása a projektpartnerek által kifejlesztett online értékelő rendszer segítségével.

Advertisement

A projekt keretében 50 cégnek ingyenes, személyes konzultációval egybekötött energiahatékonysági tanácsadásra is lehetőséget biztosítunk. (A helyeket az érkezés sorrendjében tudjuk feltölteni!)

Mi a teendő?

Advertisement

– Egy online önértékelési kérdőív (3EMT Tool) segítségével felmérik vállalata jelenlegi energetikai helyzetét. A kérdőív kitöltése regisztrációhoz kötött, kb. 45 percet vesz igénybe. A kérdőív ITT érhető el.

Miben tudnak segíteni?

Advertisement

– Vállalkozásának energiagazdálkodási miniauditját ingyenesen, egyszerűen, szakértői háttér biztosításával elvégzik.

– Az auditról jelentést küldenek, amelyet szakértők készítenek az Ön által megadott adatok alapján. A jelentésben vállalkozásának értékelését komparatív módon is elvégzik: teljesítményét összehasonlítják más európai vállalkozásokéval.

Advertisement

– Lehetőséget biztosítanak energiahatékonysági tanácsadásra.

– Ha későbbi fejlesztéseihez szakértői segítségre van szüksége, megtalálják az Önnek leginkább megfelelő tanácsadót, partnert – akár nemzetközi környezetből is.

Advertisement

– Igény esetén rendelkezésére állunk energiagazdálkodási és környezeti kérdéseivel kapcsolatban a vargaemese@kovet.hu e-mail címen vagy a 06/1-473-22-90 telefonszámon.

 

Advertisement

hatékonyságnövelés, környezettudatos vállalatirányítás, környezetvédelem
http://www.piacesprofit.hu/

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák