Kapcsolatfelvétel

Utazás

Újabb hazai fesztiválon gyűjtik szelektíven a hulladékot

Létrehozva:

|

Mintegy száz hazai és külföldi fellépő, köztük az amerikai Offspring várja az idei Pannónia Fesztivál (PaFe) közönségét június 5. és 8. között Szántódpusztán.

A nyárindító balatoni fesztivál keddi budapesti sajtótájékoztatóján a szervezők kiemelték: a környezettudatosság jegyében visszaváltható poharakkal és szelektív hulladékgyűjtéssel készülnek, egyes vendéglátóhelyek teljes bevételét pedig karitatív célokra ajánlják fel. A nyolcadik Pannónia Fesztiválon fellép többek között a Biffy Clyro, DJ Fresh, LTJ Bukem, a Dub Pistols és a Freestylers, a magyarok közül mások mellett a Depresszió, a Quimby, a Punnany Massif, a 30Y, a Belga, a Brains, a Hősök, a Kiscsillag, Péterfy Bori, Majka és Curtis, valamint az Akkezdet Phiai.

Hidvégi Judit főszervező szerint a Biffy Clyro és az Offspring fellépése alapjaiban fogja megváltoztatni a fesztivált, hiszen koncertjeikhez olyan technikai igényeknek kell megfelelni a látvány és a hangzás terén, ami minőségileg új élményt jelent majd a közönségnek. Az Offspring nemzetközi turnéval ünnepli Smash című albumának 20. évfordulóját, ennek keretében érkezik Magyarországra – részletezte Mázló Imre fesztiváligazgató. A kaliforniai punk rock együttes a koncert első felében slágereiből válogat, a másodikban már az 1994-es lemezre koncentrál. Mázló Imre elárulta azt is: az Offspring tagjai dedikálnak egy gitárt, amelyet kisorsolnak a fesztiválozók között.

A szervezők kiemelt célnak tartják a jótékonyságot is. Mint elhangzott, egyes vendéglátóhelyek teljes bevételét, valamint az összegyűlt szelektív hulladék visszaváltási díját az Árpádházi Szent Erzsébet Alapítványnak ajánlják fel, amely az összeget hátrányos helyzetű, illetve beteg gyermekek támogatására fordítja. A Pannónia Fesztivál a koncertek mellett borfaluval, stand-up comedyvel, bungee jumpinggal, “pajtamozival” és más programokkal is várja a látogatókat.

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!