Kapcsolatfelvétel

Egyéb

Újabb színek a Sziget palettáján

Létrehozva:

|

Újabb nevek láttak napvilágot a Sziget 2014­es felhozatalából. Jön a világ legjobb Dj­i között számon tartott Deadmau5, hogy felvezesse a Sziget fesztiválnapjait. Szintén érkezik a Dj Mag listás Axwell, a  legnagyobb fesztiválok keresett sztárja, a Bombay Bicycle Club. 

Jön továbbá ­ közkívánatra ­ a  londoni Crystal Fighters, az ultraprovokatív Anti Flag, a Wild Beasts, a The Kooks, a Mount Kimbie,  Girls in Hawaii, és a Djaikovski ft. TK Wonder & MC Wasp formáció is. Tavaly egy látványos End Show zárta a Szigetet, idén pedig már egy Opening Partyval is készül aFesztiválköztársaság. A Nulladik nap koncertfolyamának záróakkordjaként, az őrületes élő szettjein digitális  partyállattá átváltozó, a nemzetközi chartok csúcsait ostromló dance slágereket jegyző elektronikus zenész,  Deadmau5 celebrálja majd a nyitópartit. Mau5 a világ vezető e­zenei szaklapjának, a DJ Mag százas  listájának éllovasai közt van évek óta, s ma már senki nem lepődik meg azon, hogy az ő friss megjelenései a  legkeresettebb anyagok a netes töltőállomásokon.
Évek óta bérelt helye van a legjobb DJ­ket rangsoroló DJ Mag listáján a világ leghangosabb bulijaiban és  legnagyobb közönséget vonzó elektronikus zenei rendezvényein lép fel. Extra­energikus, élénk és  ellenállhatatlan electro house zenében utazik, és Sebastian Ingrosso­val, valamint Steve Angelloval hárman  alkották a skandináv elektronikus zenei élet legmenőbb és legfelkapottabb house­kollektiváját, a legendás  Swedish House Maffiát. Axwell több Grammy­jelöléssel büszkélkedő előadó, a svéd electro house három  királyának egyike, aki rendszeresen jelentkezik újabb slágerekkel, melyek kivétel nélkül nagyot szólnak.
Három tizenéves srác, Jamie McColl, Suren de Saram és Jack Steadman kezdetben még The Canals néven  minden nap arról álmodozott, hogy napról­napra közelebb kerülnek az álmaikhoz. Később Ed Nash is  csatlakozott hozzájuk, majd amikor megannyi tehetségkutató versenyen edződve színre léptek az izgató és  meglepően érett The Boy I Used to Be EP­jükkel a New Musical Express azt írta róluk, a legpengébb  zenekar, amely Észak­Londonból valaha is elindult. Mára Bombay Bicycle Club megcsinálta azt, amire  mindig is vágyott: a világ legjobb koncerthelyei és a legnagyobb fesztiválok sztárjai lettek, így jönnek a  Szigetre is.
Tradicionális­akusztikus baszk zenei elemek, kásás basszus alapok és euforikus elektronikus hangok a  lazulós chillwave tájakról, valamint a tempósabb dubstep­electro frontról. Ezekkel az asszociatív elemekkel  lehet felcímkézni a londoni Crystal Fighters szabad ötleteinek jegyzékét, mely annyira komplex és annyi  megkapó zenei stílusjegyet foglal magában, hogy jelenleg nincsen párja az alternatív tánczenei  univerzumban. Két éve már jártak a Szigeten, akkora nyomot hagyva, hogy azóta is a kívánsággép top 20­ ban szerepelnek. Ezúttal legfrissebb lemezükkel érkeznek a Szigetre.

Újra itt a Szigeten – annak is a Nulladik napján ­ az Anti Flag, az ultraprovokatív és megalkuvást nem  ismerő pittsburghi punk rock banda, akik feszes tempójú, markáns társadalomkritikát megfogalmazó  számaikról, felforgató albumaikról és politikai aktivizmusukról híresek. Kilenc, nagy port kavart stúdióalbumot  adtak ki eddig. 2012 márciusa, azaz legutóbbi albumuk, a General Strike megjelenése óta pedig szinte  folyamatosan úton vannak. Már megfordultak köreinkben a Szigeten, hatalmas bulit csapva, s most  visszatérnek, sokak kérésére.
Milliós lemezeladási mutatókkal büszkélkedik Luke Pritchard bandája, a brightoni The Kooks, akik korábban  már hatalmas bulit csaptak a Szigeten. Az Inside In/Inside Out lemezük négyszeres platinalemez lett az  Egyesült Királyságban, világszerte pedig két millió példányt adtak el belőle és két dala bekerült a TOP 10­be  a brit slágerlistán, sőt zenekar megkapta a legjobb brit, illetve ír bandának járó díjat az MTV Europe Music  Awards­on. Következő albumuk, a Konk is nagyot szólt, rögtön az első helyen debütált a brit lemezeladási  listán, legutoljára pedig 2011 szeptemberében adtak ki lemezt, a Junk Of The Heartot. Most márciusban a  Down című single­lel jelentkeztek, amely minden bizonnyal már készülő negyedik stúdióalbumuk  megjelenését készíti elő, s amiből már ízelítőt is hallhatunk a Szigeten.
Kifinomult, finom és alig kitapintható folk rockos beütéssel átitatott elegáns gitárzenét játszanak, ami ha  akarjuk art­rock, ha pedig a hangulatunk úgy kívánja: dream­pop. Ők a Wild Beasts. Noha zenéjük mellőz  minden olyan fajta monumentalitást és elektronikus túldíszítést, mint ami az utóbbi műfajhoz köthető, az ő  védjegyük sokkal inkább Hayden Thorpe énekes­gitáros magas és vékony hangja. Két évvel ezelőtt a  legjobb brit lemeznek járó Mercury­díjra jelölték őket a Two Dancersért, az idei Szigetre pedig aktuális  albumukkal, a most februárban megjelent, a szintipop útvesztőiben kalandozó Present Tense­szel lépnek fel.
Két angol srác, Kai Campos és Dom Maker, a Cornwall megyei St. Austellből és a brit elektro­szcéna  bölcsőjéből, Brightonból indulva elkápráztatták a legmagasabb prezstízsű rendezvények közönségét. A  Mount Kimbie a koncertjeik alapenergiáját biztosító őrületes basszus soundot a körülöttük felhalmozott  hangszerarzenál bevetésével turbózza fel.   Bemutatkozó albumuk, a 2010­ben megjelent Crooks and  Lovers felkerült az NME az év legjobb teljesítményeit rangsoroló harmincas listájának huszonkettedik  helyére.  Tavaly kijött a második albumuk, a Cold Spring Fault Less You, amely helyet kapott a Dummy  Magazine 2013­as Best of­listáján.
A Girls in Hawaii tagjai Belgiumból érkeznek hozzánk a Szigetre, hogy bemutassák nekünk, milyen csodák  lakoznak aktuális albumuk, a tavaly szeptemberben kiadott Everest dalaiban. Korábban már készültek  hozzánk, akkor a koncert elmaradt, hisz’ Denis Wielemans, az együttes első dobosa huszonnyolc évesen,  tragikus körülmények kötött, autóbalesetben veszítette életét. Az együttesnek két évbe tellett mire kiheverte  a sokkot és 2013 szeptemberében bebizonyította, erősebb, mint valaha s ezt végre mi is meghallhatjuk.

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Egyéb

Mi tesz vonzóvá egy építőipari vállalatot a fiatal tehetségek számára?

Az építőipar világszerte, így hazánkban is komoly kihívással néz szembe: a munkaerő elöregszik, a fiatal generációk (Y és Z) bevonzása pedig egyre nehezebb feladatnak bizonyul. A „piszkos, nehéz és elavult” iparág képe még mindig élénken él a köztudatban, miközben a valóságban a szektor soha nem látott technológiai forradalmon megy keresztül. A verseny a tehetségekért éles, és ma már nem elég egy jó fizetést kínálni.

Létrehozva:

|

Szerző:

Technológia és innováció

A mai pályakezdők már okostelefonnal a kezükben nőttek fel, számukra a technológia nem kiegészítő, hanem az élet alapvető része. Egy építőipari cég, amely még mindig papíralapú tervekkel, elavult szoftverekkel és lassú folyamatokkal dolgozik, azonnal elriasztja a fiatalokat. Ezzel szemben azok a vállalatok, amelyek a BIM (Building Information Modeling), a drónok, a kiterjesztett valóság (AR/VR) vagy a 3D nyomtatás alkalmazását helyezik előtérbe, izgalmas játszótérnek tűnnek számukra.

Az innovációra való nyitottság azt üzeni a jelöltnek, hogy a cég halad a korral, és van jövője. A fiatal tehetségek részt akarnak venni a modernizációban, szeretnék használni a legújabb applikációkat a műszaki ellenőrzéshez vagy a projektmenedzsmenthez.

Fenntarthatóság a fókuszban

A fiatal generációk számára a klímaváltozás nem elvont fogalom, hanem a jövőjüket fenyegető valóság. Éppen ezért kritikusan fontos számukra, hogy a munkaadójuk felelősséget vállaljon a környezetért. Egy olyan építőipari cég, amelyik semmibe veszi a környezetvédelmi előírásokat, pazarolja az anyagot és nem törekszik a zöld megoldásokra, morálisan elfogadhatatlan számukra. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség – legyen szó zöld épületek kivitelezéséről, hulladék-újrahasznosításról vagy karbonsemleges célokról – ma már alapvető vonzerő.

Advertisement

A fiatalok tudni akarják, hogy a munkájukkal hogyan járulnak hozzá egy jobb világ építéséhez. Építeni egy kórházat, egy iskolát vagy egy energiahatékony lakóparkot motiválóbb, mint pusztán a profitmaximalizálást látni célként. A cégeknek kommunikálniuk kell a projektjeik társadalmi hasznosságát és környezeti hatását, hogy érzelmileg is bevonják a munkavállalókat.

Nem elég zöld szlogeneket pufogtatni, a tetteknek is tükrözniük kell az elveket a mindennapi működésben, az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve a kivitelezési technológiákig. A fenntarthatóság tehát nem PR-fogás, hanem a munkáltatói márka (employer branding) szerves része.

Advertisement

Karrierút, fejlődés és mentorálás

A mai fiatalok türelmetlenek, ha a karrierépítésről van szó; nem akarnak 10 évet várni az első előléptetésre. Világos, átlátható karrierutat várnak el, ahol látják, hova juthatnak el 2-3-5 éven belül, és ehhez mit kell teljesíteniük. A szakmai fejlődés támogatása képzésekkel, konferenciákon való részvétellel vagy tanulmányi szerződésekkel hatalmas megtartó erő. Az építőipar gyorsan változik, és a fiatalok érezni akarják, hogy a cégük befektet a tudásukba. A tapasztalt „rókák” tudásának átadása a fiataloknak nemcsak szakmailag hasznos, hanem a beilleszkedést is segíti.

A cégeknek fel kell ismerniük, hogy a tehetségek nem akarnak fogaskerekek lenni a gépezetben; egyéni figyelmet, személyre szabott fejlesztési terveket igényelnek. Ha egy vállalat képes megmutatni, hogyan válhat valakiből projektvezető vagy főmérnök náluk, akkor nyert ügye van a konkurenciával szemben, akik csak „embert keresnek a gátra”.

Advertisement

Munka-magánélet egyensúly

Az építőipar hírhedt a hosszú munkaidőről, a hajnali kezdésről és a hétvégi munkavégzésről, ami sok fiatalt elriaszt. A Z generáció számára a work-life balance (munka-magánélet egyensúly) nem luxus, hanem alapfeltétel. Bár a beton kötése nem várhat, a cégeknek törekedniük kell a rugalmasságra ott, ahol lehetséges. Az irodai, tervezői vagy előkészítői munkakörökben a hibrid munkavégzés (home office) lehetősége ma már elvárás, nem pedig extra juttatás.

A terepi munkáknál nehezebb a rugalmasság, de nem lehetetlen. A csúsztatott munkarend, a tömbösített munkaidő vagy a garantált szabad hétvégék vonzóbbá tehetik a kivitelezést is. A lényeg, hogy a munkáltató tartsa tiszteletben a munkavállaló magánéletét, és ne várja el a 0-24 órás rendelkezésre állást, hacsak nem indokolt vészhelyzet van. A kiégés elleni küzdelem közös érdek.

Advertisement

Az a bizonyos „cool factor”

A fiatalok irtóznak a merev hierarchiától, a tekintélyelvű vezetéstől és a bürokráciától, a lapos szervezeti struktúra, a közvetlen kommunikáció és a „nyitott ajtók” politikája sokkal vonzóbb számukra. Szeretnek csapatban dolgozni, értékelik a jó humort és a laza, de profi légkört. A munkakörnyezet minősége is számít: egy modern, jól felszerelt iroda, jó kávéval és közösségi terekkel, vagy egy tiszta, rendezett konténerváros az építkezésen alapvető igény.

Az építőiparban van egy egyedi cool factor is: az alkotás öröme. Látni, ahogy a semmiből kinő egy épület, amit mi alkottunk, hatalmas büszkeség.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák