Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Verseny a vasútért: építészek álmodhatják meg a Közlekedési Múzeum új otthonát

Kiírták a debreceni Magyar Közlekedési Múzeum építészeti tervpályázatát, amely újabb mérföldkő a város kulturális fejlődésében és a múzeum megvalósításában.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Kiírta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a Magyar Közlekedési Múzeum debreceni megépítését célzó beruházás építészeti tervpályázatát – az erről szóló hirdetmény a TED-en (Tenders Electronic Daily), az Európai Unió Hivatalos Lapjának közbeszerzési hirdetmények közzétételére szolgáló online felületén jelent meg – tájékozatott az alternativenergia.hu. A hirdetmény szerint a meghívásos tervpályázati eljárás részvételi szakaszának lezárulása után a meghívott keretszám tizenöt, amelyből a közvetlenül felkért pályázók száma kilenc. Amennyiben a közvetlenül felkért pályázók érvénytelen részvételi jelentkezést nyújtanak be, vagy nem nyújtanak be részvételi jelentkezést, úgy a kiíró az alkalmas pályázókat hívja meg a keretszám eléréséig – olvasható a kiírásban. A tervpályázat megjelenését a debreceni önkormányzat is üdvözölte, amely az MTI-hez hétfőn eljutatott közleményében azt írta, a pályázat jelentős lépés a régóta várt múzeum létrehozásának folyamatában, és megerősíti Debrecen szerepét a régió és az ország kulturális és turisztikai életében.

“A tervpályázati hirdetmény megjelenése egy újabb mérföldkő a projekt életében, amelynek célja egy modern, innovatív és a jövőbe mutató épületegyüttes megtervezése, méltó otthont biztosítva a Magyar Közlekedési Múzeum gyűjteményének” – olvasható a közleményben. Hozzátették, a pályázat keretében a legkiválóbb építészirodák kapnak lehetőséget arra, hogy megálmodják azt az épületet, amely nemcsak funkcionálisan szolgálja ki a múzeumi igényeket, hanem építészeti minőségében is kiemelkedő, a környezethez illeszkedő, mégis egyedi megjelenésű lesz. Debrecen önkormányzata hangsúlyozta, a helyhatóság minden tőle telhetőt megtesz a beruházás sikeres megvalósításának támogatására, és szorosan együttműködik az Építési és Közlekedési Minisztériummal, valamint a kiválasztott tervezőkkel. “A városvezetés készen áll arra, hogy a beruházás minden fázisában aktívan részt vegyen, és biztosítsa a zökkenőmentes megvalósításhoz szükséges feltételeket, egyben részt vegyen a tervpályázat bírálóbizottságában” – írták a közleményben.

Advertisement

Zöldinfó

Ezek a világ legértékesebb olaj- és gázmárkái 2025-ben

A Shell megtartotta vezető helyét a világ legdrágább olaj- és gázmárkáinak listáján, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 10 százalékkal csökkent.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A brit-holland cég immár tizenegyedik éve áll az első helyen – írja az alternativenergia.hu. A rangsor második helyét továbbra is a Saudi Aramco foglalja el (+0,3 százalék, 41,7 milliárd dollár), a harmadikat a PetroChina (+17 százalék, 33,3 milliárd dollár). A negyedik helyen szintén egy kínai cég áll, a Sinopec (+5 százalék, 29,8 milliárd dollár). Az amerikai ExxonMobil, amelynek márkaértéke 21 százalékkal, 23,6 milliárd dollárra ugrott, a tavalyi tizenegyedik helyről az ötödik helyre jött föl. Az egyesült arab emírségekbeli ADNOC a nyolcadik helyről a hatodik helyre rukkolt előre, márkaértéke 25 százalékkal, 19 milliárd dollárra emelkedett.

A francia TotalEnergies a hatodikról a hetedikre csúszott vissza annak ellenére, hogy márkaértéke 11 százalékkal, 18,8 milliárd dollárra nőtt. A brit BP Plc a nyolcadik helyre csúszott vissza a tavalyi ötödikről, márkaértéke 1 százalékkal, 18,3 milliárd dollár csökkent. Az első tízben szerepel még a norvég Equinor (-6 százalék, 15,7 milliárd dollárra), amely a tavalyi hetedik helyről visszaesett a kilencedikre, illetve az amerikai Chevron Corp., amely egy pozíciót veszítve a tizedik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 14,5 milliárd dollárra mérséklődött.

A világ 50 legnagyobb olaj- és gázmárkájának összesített márkaértéke 444,1 milliárd dollár, ami 4 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Az első ötvenben 16 amerikai cég szerepel, rájuk esik az összes márkaérték 23,3 százaléka, továbbá egyebek között három kínai (15,5 százalék), két brit (14,3 százalék) és négy indiai (3,5 százalék) vállalat. Az egyetlen szaúd-arábiai cégre, a Saudi Aramcóra jut a teljes globális márkaérték 9,4 százaléka.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák