Zöldinfó
A világ 10 legforgalmasabb és legszennyezettebb városa

A reggeli és a délutáni forgalmi csúcsokban a veszteglő autók jelentős környezeti károkat okoznak. Ezekben az órákban több milliónyi autó alapjáraton működik, és közben engedik ki magukból a mérgező anyagokat.
2004 óta figyelik a világvárosok közlekedési forgalmát. Mérik az elvesztegetett órák számát és mennyi autó is torlódik fel csúcsidőben.
10. Párizs
A szerelem városa Európában a 8. a világon pedig a 10. legnagyobb forgalmú város. A 2013-as mérések szerint az autóval közlekedők 98 órával többet töltöttek a dugók miatt az autóikban és az autók 35%-a torlódott fel ebben az időszakban. Ezért a francia kormány közlekedési korlátozásokat vezetett be, így ma már többen veszik igénybe a biciklit és a tömegközlekedést. Valószínűleg a következő évi összeállításból ők már kiesnek.
9. Los Angeles
Az angyalok városa az Egyesült Államok legrosszabb forgalmú városa. Itt az autósok 90 óra pluszt töltenek el minden évben a kocsijukban csúcsidőben és az autók 36%-a torlódik össze. 2013. november 13-án mindenidők legnagyobb forgalmi csúcsa volt, amikor is egy erdőtűz miatt 60 autópályát kellett leállítani mind a két irányban. Nem rég ebben a városban is korlátozásokat vezettek be, szigorították az autók kibocsátási határértékét.
8. Róma
Az örök városban nem csak az autók nehezítik a közlekedést, hanem az évszázadokkal ezelőtt kikövezett utcák minősége is, melyeket nem autós forgalomra terveztek. Az olasz főváros az 5. legforgalmasabb város Európában és a 8. legrosszabb a világon. A csúcsidők miatt 92 órával töltöttek többet autóikban az olaszok 2013-ban és az autók 39%-a ragadt be a csúcsba.
6. – 7. Varsó és Palermo (döntetlen)
A második világháború után újjáépítették Varsót, akkor egy körgyűrű rendszert építettek ki az akkori forgalomnak megfelelően. 2013-ban Európában a 4. legzsúfoltabb város volt, a világon pedig a 7. Az emberek évi 96 órával töltenek többet az autóikban és 39%-s a beragadt autók aránya.
Palermo az egyik legnagyobb turisztikai célpont annak ellenére, hogy a szicíliai városban lidérces a közlekedés. Az autók 45 %-a torlódik fel az utcákon, és menekülő utak szinte nincsenek is a városban, 87 órával töltenek többet csúcsidőben, mint egy átlagos forgalomban. Varsóval fej-fej mellett 2013-ban Európában a 4. legzsúfoltabb város volt, a világon pedig a 7. a szicíliai város.
5. Sao Paulo
A brazil város 2013-ban az 5. legforgalmasabb város volt a világban, de az idei VB miatt 2014-ben biztosan rosszabb helyezést fog elérni. Az elővárosokkal együtt 21 millióan élnek a városban. Az autók 46%-a torlódik össze és a járművezetők 102 órával töltöttek többet az utakon.
4. Mexikó city
Hírhedten rossz a levegője a városnak, szinte állandó a szmog jelenléte. Csúcsidőn kívül is állandóak a dugók, de csúcsidőben az autók 54%-a torlódik össze. Emiatt átlagosan – csak a csúcsidőben) – 107 órával utaznak többet évente az autósok. Észak-Amerikában a második legrosszabb forgalmú város.
3. Rio de Janeiro
Aki úgy dönt, hogy egyszer elmegy a híres riói karneválra, az készüljön fel arra, hogy nem csak csúcsidőben fog sokat az autóban várakozni. Csúcsidőben átlagosan az autók 55%-a torlódik össze. A brazil főváros a legrosszabb forgalmú a kontinensen 107 óra késéssel.
2. Isztambul
A török várost mindig is az ingázók hada népesítette be, régen a Selyemút karavánjai, ma a modern autók okoznak torlódásokat. Ez napjainkban 62%-s torlódást jelent, a második legrosszabb forgalmú város a világban. 2013-ban az isztambuli autóvezetők 120 extra órát töltöttek el autóikban.
1. Moszkva
Az orosz fővárosban van a világ legnagyobb torlódásai csúcsidőben. Szinte hihetetlen, de az autók 74%-a jár alapjáraton ezekben az órákban, ennek eredményeként átlagosan 128 órával utaztak többet az orosz autósok.
forrás: greenprofit.hu

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Zöldinfó
Nem csak verseny, küldetés is: elindult a VI. Bodrogi PET Kupa a folyók megmentéséért
Péntek délelőtt elrajtolt a VI. Bodrogi PET Kupa mezőnye.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A versenyen hat csapat, százötven versenyző és egy több mint negyven kenuból álló különítmény tisztítja meg a Bodrog folyót és árterét a hulladéktól a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Sárazsadány és Bodrogkeresztúr között – írja az alternativenergia.hu. A Sárospataktól mintegy tíz kilométerre fekvő Sárazsadányban tartott megnyitón Keszthelyi Nikoletta környezetügyért felelős helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a kormány számára kiemelten fontos a körforgásos gazdaságra való átállás és a környezetvédelem ügyének támogatása. Hozzátette, hogy ennek érdekében több intézkedést hoztak már, és olyan programokat is segítenek, mint a Tisztítsuk meg az országot, vagy az elmúlt öt évben népszerűvé váló Hulladékradar applikáció. Az alkalmazáson több mint 74 ezer bejelentés érkezett, melyeknek köszönhetően 500 ezer tonna hulladéktól sikerült megtisztítani az országot – mutatott rá.
A helyettes államtitkár említést tett a Zöld Óvoda Hálózat programról, az iskolakertekről és az elmúlt években bevezetett levegőminőségi programokról is. Kiemelte a TeSzedd! akciót is, amelyben összesen 1300 tonna hulladékot gyűjtött össze 115 ezer önkéntes az országban. Elmondta, hogy a kormány a környezetvédelmi szabályozások tekintetében is tett több olyan előrelépést, mint a környezetvédelmi szankciórendszer szigorítása vagy a hulladékgazdálkodási és környezetvédelmi bírságok növelése. Keszthelyi Nikoletta szerint a jogszabályi szigorítások és a környezetvédelmi hatóságok fellépése azonban nem elég, szükség van a társadalmi összefogásra és a különböző programokra. Az ilyen kezdeményezéseket a kormány a lehetőségekhez mérten széles körben támogatja – emelte ki.
A helyettes államtitkár úgy fogalmazott, hogy a több mint tíz éve tartó PET Kupa nemcsak egy hulladékgyűjtő akció, hanem egy integrált program is, ahol a szelektív hulladékgyűjtésen és -hasznosításon túl oktatási, szemléletformálási programok is megvalósulnak. Az Energiaügyi Minisztérium (EM) és jogelődjei 2017 óta támogatják a kezdeményezést és folytatni is fogják annak segítését, ugyanis a kormány stratégiai partnernek tekinti a PET Kupát – fűzte hozzá.
Kiemelte, hogy a PET Kupa nemcsak új versenyekkel, hanem egy második Folyómentő Központtal is bővül, amelyet pénteken avatnak fel Olaszliszkán. A helyettes államtitkár a Műanyag Műhelyről (MÜMÜ) is említést tett, amelyben a gyermekek a hulladékdaráláson, -olvasztáson és -formáláson keresztül maguknak is készíthetnek apróbb eszközöket. Felidézte, hogy a tavalyi uniós soros elnökség alatt a környezetvédelmi miniszterek találkozóján az uniós tagállamoknak is bemutathatták az egyesület munkáját. Bánné Gál Boglárka, a vármegyei közgyűlés elnöke a megnyitón kiemelte, hogy a versenyre nemcsak a vármegyéből, hanem az ország minden területéről és még külföldről is érkeztek vendégek.
Hörcsik Richárd, a térség fideszes országgyűlési képviselője köszöntőjében fontosnak nevezte a hulladékgyűjtő akciót, amely – mint mondta – az összefogást szimbolizálja. Tamás Zsolt versenyigazgató úgy fogalmazott, hogy a versenyek olyanok, mint egy ünnep, ahol mindenki azon van, hogy minél jobban megtisztítsa az adott folyószakaszt és az árteret. Sok önkéntes, versenyző és támogató vesz részt a kezdeményezésben, de nemzetközi partnerek is becsatlakoznak a projektbe, ami nagy segítséget nyújt – hangsúlyozta. Gyalai-Korpos Miklós főszervező elmondta, nagy szerepe van a helyiek vendégszeretetének és az önkormányzatok támogatásának abban, hogy hatodjára térnek vissza a helyszínre. Ender László, Sárazsadány független polgármestere elmondta, hogy a településen már két nappal ezelőtt elindultak az előkészületek, a “pethajók” megépítése és csütörtökön már jelentős mennyiségű szemetet is összegyűjtöttek a résztvevők.
A 2013-ban indult PET Kupa célja a Tisza megtisztítása az árterekben felhalmozódott és az áradások alkalmával frissen érkező hulladéktól, PET-palackok felhasználásával épített hajók segítségével. A kezdeményezésben “pethajós” folyami versenyeket szerveznek a Tiszán, a Tisza-tavon, a Bodrogon, a Maroson, de a tervek közt szerepel további mellékfolyók kitakarítása is.
-
Otthon1 hét telt el a létrehozás óta
Épületeink energiahasználata a technológiai szemléletváltáson múlik
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Nem fogod elhinni, milyen felszereltségű kukásautók járnak már a Tisza-tónál
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Egyre több bolt csatlakozik: új lendületet kap a visszaváltás vidéken is
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Csehországban építi első elektromosautó-üzemét Európában a Toyota
Linda
2014-08-05 at 05:22
De EMBERek miért????A közös sírunkat ássuk minden erőnkkel.Tényleg hülyékből áll már csak ez a világ????Ezt nevezzük ÉLETnek mostanában????Sajnos akkor Én valószínűleg totálisan félreértem ezt az egészet, csakúgy,mint a többi élőlény! 😮